چهارشنبه, 05 اردیبهشت ماه 1403

کد خبر: 152

تاریخ خبر: 1398/05/03

شرط برگزاری جشنواره "کباب گلپایگان"

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گلپایگان و مسئول برگزاری جشنواره کباب این شهرستان، گفت: برگزاری جشنواره کباب مشروط به تأمین مالی آن است.

به گزارش تبلیغات نیوز، محسن اتحادی در خصوص انتشار مطلبی در فضای مجازی مبنی بر منتفی شدن برگزاری جشنواره کباب در گلپایگان، اظهار کرد: فردی با من تماس گرفت و گفت سه نفر از قول شما نوشته‌اند جشنواره کباب کنسل شده است در حالی که از بین آن‌ها اسم دو نفر را تاکنون نشنیده‌ام. در این باره نه مصاحبه‌ای انجام دادم نه موردی را بیان کردم!

وی ادامه داد: من نمی‌گویم جشنواره برگزار می‌شود یا نمی‌شود، فعلا در حال بررسی هستیم. رئیس جشنواره هستم و این مجموعه هشت عضو دیگر دارد، بنابراین باید جلسه بگیریم، بررسی شود و به نتیجه برسیم، اگر نتوانیم تأمین مالی کنیم یا بخش‌های از جشنواره را حذف می‌کنیم یا شاید در کل جشنواره کباب را برگزار نکنیم، اما چنین حرفی که در فضای مجازی منتشر شده را به هیچ وجه نگفته‌ام.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گلپایگان گفت: در جلسه پیشنهادهایی داده می‌شود و اینکه کسی بگوید به نظرم کنسل کنید دلیل بر کنسل شدن نیست، پیشنهادی است که ممکن است رأی بیاورد یا نیاورد. تاکنون هیچ تصمیمی مبنی بر کنسل کردن این جشنواره گرفته نشده است. احتمال دارد هر اتفاقی هم بیفتد. در این جشنواره مشارکت خیلی تأثیر دارد و باید یکسری افراد شرکت کنند و درآمدی ایجاد شود تا بتوانیم هزینه کنیم. در جشنواره محل درآمد و خرج آن خصوصی است و دولت در آن نقشی ندارد و ما هم به‌عنوان ناظر حضور داریم.

اتحادی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال‌های آینده بخش خصوصی این جشنواره را برگزار کند و ما ورود نکنیم. سعی می‌کنیم که جشنواره کباب لغو نشود چرا که بر روی اقتصاد شهر تأثیر می‌گذارد. به گفته رئیس اتحادیه کبابی‌ها در جلساتی که گرفتیم ۵ تا ۱۰ کبابی برای شرکت در جشنواره اعلام آمادگی کردند.

مسئول برگزاری جشنواره کباب گلپایگان، اضافه کرد: روشی پیشنهاد شده است مبنی بر اینکه برخی کبابی‌ها که نیروی انسانی و لوازم مناسب جهت حضور در جشنواره را ندارند، در سطح شهرستان با تخفیف در نظر گرفته شده سرویس‌دهی کنند. گلپایگانی‌ها در شهر و مهمانان در محل برگزاری کباب بخورند که این اتفاق نیازمند فرهنگ‌سازی و همکاری مردم گلپایگان است، البته هیچ تفکیک و جداسازی نیست و وظیفه ما این است که پیش‌بینی تعداد شرکت کنندگان را بکنیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گلپایگان یادآور شد: حدود 80 غرفه در محل برگزاری جشنواره کباب تعبیه شده است، اما حدود ۱۵ نفر متقاضی رزرو غرفه هستند که از طریق سایت ثبت نام کردند، همچنین 10 غرفه دیگر در اختیار کبابی‌ها قرار می‌گیرد.

اتحادی گفت: مقرر شده است از یکم ماه جاری تبلیغات این جشنواره توسط میراث فرهنگی شهرستان انجام شود.

منبع: ایسنا

نظرات کاربران