پنجشنبه, 09 فروردین ماه 1403

کد خبر: 733

تاریخ خبر: 1400/12/19

فناوری، چگونه به پایداری کسب وکار کمک می کند؟

تبلیغات نیوز- رزنیکا رادمهر: در تمام صنایع و مکان ها و زمان ها، مشاغل سخت تلاش می کنند تا پایدارتر باشند. تمرکز پایدار به محیط-زیست و نتیجه کسب و کار کمک می کند. یک کسب وکار پایدار، ارزش برند و مزیت رقابتی را به همراه دارد و در عین حال هزینه عملیاتی را کاهش می دهد. شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت و اپل متعهد شده‌اند، خنثی باشند و بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک‌تر از آن پیروی می‌کنند.

با این حال، تبدیل شدن به یک کسب¬وکار پایدار کار ساده¬ای نیست و به زمان و برنامه¬ریزی قابل توجه نیاز دارد. اگر قصد دارید کسب‌وکارتان پایدارتر باشد، با ما همراه باشید. 
•    مهاجرت به پلتفرم ابری مایکروسافت
در ابتدا، زیرساخت داخلی خود را به آژور (Azure) که پلتفرم ابری شرکت مایکروسافت است، منتقل کنید. مهاجرت به پلتفرم ابری آژور (Azure Cloud)، مزایای زیادی برای یک تجارت دارد. انتقال به آژور، به کسب¬وکارها این امکان را می¬دهد که فقط به ازای آنچه استفاده می¬کنند، پرداخت کنند. کسب‌وکارها با وجود زیرساخت‌های قدیمی در محل، هزینه¬های اولیه، تعمیر و نگهداری قابل توجهی خواهند داشت. زمانی که کسب‌وکار نیاز به ارتقا دارد، باید تمام سخت‌افزار را ارتقا دهد و این فرایند ممکن است ماه‌ها طول بکشد. این موضوع به طور مستقیم به تاثیر زیست¬محیطی زیرساخت¬های داخلی مربوط می-شود. هنگامی که یک کسب¬وکار زیرساخت‌های داخلی را نصب می‌کند، تاثیر کربن در ساخت زیرساخت وجود دارد. اجرای این ظرفیت کاری در آژور، تاثیر کربن موجود را کاهش می¬دهد زیرا نیازی به ایجاد زیرساخت¬های جدید برای ارتقای منابع نیست. کربن عملیاتی نیز کاهش می‌یابد، زیرا مایکروسافت، نسل بعدی روش‌های خنک‌کننده سرور که مصرف انرژی را کاهش می‌دهد، اجرا کرده است.
•    حرکت به سمت امضای الکترونیکی
در سال 2019، یک کارمند متوسط حدود 8000 صفحه در سال، پرینت یا چاپ می کرد. بدیهی است که این امر از طریق تولید چاپگر، کاغذ و جوهر، تاثیر زیست¬محیطی قابل توجهی دارد. با مایکروسافت 365، همه اسناد می¬توانند به صورت الکترونیکی به اشتراک گذاشته شوند و نیازی به چاپ ندارند. البته کسب‌وکارها، هنوز اسناد و قراردادهایی را برای امضای کارکنان جدید، فروشندگان و سایر سهامداران کلیدی چاپ می‌کنند. با این حال، کسب¬وکارها می¬توانند از طریق راهکار امضای الکترونیکی، مانند DocuSign، بدون کاغذ، فعالیت کنند تا انتشار کربن و هزینه¬های کلی خود را کاهش دهند. 
    پلتفرم ابری مایکروسافت برای پایداری
در سال 2021،  انتشار پیش¬نمایش Microsoft Cloud for Sustainability مطرح شد. این راه¬حل، منابع داده فوری را برای ارائه حسابداری دقیق کربن، اندازه¬گیری عملکرد در برابر اهداف و امکان بینش هوشمند برای انجام اقدامات موثرتر به هم متصل می¬کند. این کار به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را ردیابی کنند تا مطمئن شوند در مسیر رسیدن به اهداف پایدار خود هستند یا خیر. در غیر این صورت، راه‌حل¬های عملی برای نیل به اهداف‌ ارائه می‌دهد.
•    اقدام بعدی
در طول دهه آینده، داشتن استراتژی پایداری برای کسب¬وکارها اهمیت فزاینده¬ای پیدا خواهد کرد. این امر به محیط¬زیست کمک می¬کند و سودآوری را افزایش می¬دهد زیرا مصرف¬کنندگان همچنان اهمیت بیشتری برای پایداری کسب¬وکار قائل می-شوند.

 

نظرات کاربران