جمعه, 10 فروردین ماه 1403

کد خبر: 757

تاریخ خبر: 1401/06/22

لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها

تبليغات در كشور ما به شدت تشنه ابتكار و خلاقيت است، ايراني كه سرچشمه هنر است اما در صنعت تبليغات، بهره ي كمتري از خلاقيت برده است.
لوگوی هر شرکت یا نهاد تجاری در واقع نشان و علامت آن تجارت به شمار می رود و تمام فعالیت ها در قالب آن نشان مفهوم پیدا می کند. لوگو، نماد تجارت، و ابزاری برای یادآوری شما در ذهن مشتریان است. با دیدن لوگو ، مردم به یاد کالاها یا خدمات شما خواهند افتاد. این لوگو زمانی موفق تر می شود که خلاقیت هم چاشنی آن شود.

در زیر با لوگوهایی آشنا شوید که خلاقیت در آنها حرف اول را می زند.

FedEx

Description: fedexlogoxlg

لوگوی این شرکت که پیشگام در خدمات لجستیک محسوب می شود، یک نکته ظریف و انحرافی در خود دارد. فضای خالی بین دو حرف E و X در واقع پیکانی است که نشان دهنده رو به جلو  بودن و نگاه این شرکت به آینده است.


Milwaukee Brewers
Description: 6187
گذشته از اینکه ظاهر لوگوی این تیم بیس بال، بیننده را به یاد دستکش های این ورزش می اندازد، با دقت بیشتر می توان حروف m و b را در این لوگو دید.


the Pittsburgh zoo & PPG Aquarium
Description: zoo-logo
لوگوی این باغ وحش و آکواریوم نیز که در پنسیلوانیای آمریکا واقع شده، ویژگی های منحصربه فردی دارد. فضای دو طرف درخت که در ظاهر خالی و سفید به نظر می آیند، در واقع چهره یک گوریل و یک شیر را به نمایش می گذارند.


Eight
Description: 116
در یک طراحی کاملا خلاقانه هر یک از حروف این واژه، بخشی از عدد هشت یا همان Eight را به تصویر می کشند.


Goodwill
Description: goodwill-logo
این نهاد غیرانتفاعی به آموزش مشاغل و دیگر کارهای مرتبط با جامعه برای افرادی که ناتوانی خاصی دارند یا تجربه کاری ندارند، می پردازد. لوگوی جالب آن بیانگر موضوع فعالیت شرکت است.آیکنی که به صورت نیم رخ دیده می شود و در حال لبخند زدن است، در واقع همان حرف G است که این عبارت با آن آغاز می شود.


MOSLEEP


Description: mosleep
حرف m در لوگوی این شرکت طوری طراحی شده که بیننده را به یاد یک تخت خواب راحت می اندازد.


the Hartford Whalers
Description: whalers-logo
لوگوی این تیم پیشین لیگ حرفه ای هاکی آمریکا هم در نوع خود جالب است. فضای خاکستری رنگ در میان رنگ های آبی و سبز تداعی کننده حرف H انگلیسی است.
این در حالی است که خط های خاکستری داخل رنگ سبز هم یادآور حرف
W است. بخش آبی رنگ هم بیننده را به یاد دم نهنگ می اندازد که نام این تیم از آن گرفته شده است.


Spartan Golf Club
Description: spartan_m
در ظاهر به نظر می رسد این لوگو تنها نشان دهنده فردی است که برای ضربه زدن به توپ آماده است، اما اگر بیشتر دقت کنید، متوجه سر یک جنگجوی اسپارتی با کلاه خود می شوید.


VIA Rail Canada
Description: via rail
لوگوی راه آهن کانادا هم ظاهرا ساده و بدون هرگونه نکته انحرافی است، اما با دقت بیشتر می توان به این نکته پی برد که فضای خالی بین حروف V و I و نیز فضای خالی بین حروف I و A دو خط موازی را نشان می دهند که تداعی گر ریل قطار هستند.

نظرات کاربران