بر اساس سازوکار تعیین شده، شناسایی افراد واجد الشرایط برای دریافت یارانه کرونا از طریق بانکهای اطلاعاتی موجود صورت میگیرد و ضعیفترین اقشار جامعه که هیچ منبع درآمدی ثابتی ندارند، در این راستا شناسایی و واریز کمکهای دولتی به حساب آنها انجام میشود.
به گزارش تبلیغات نیوز، در حالی که برنامه دولت برای حمایت از ضعیف ترین قشر جامعه در شرایط شیوع کرونا اعلام شده است، برخی سودجویان با هدف کسب درآمدهای واهی دست به تبلیغات گسترده در خصوص ثبت نام ویژه یارانه کرونا و تسهیلات ۴ درصدی می کنند.
این اقدام در حالی از سوی برخی سودجویان در فضای مجازی در دستور کار قرار گرفته است که دولت پیش از این بارها اعلام کرده است نیازی به ثبت نام و مراجعه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه و بانک ها برای دریافت کمک ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی و تسهیلات بانکی یک تا دو میلیون تومانی نیست .
بر اساس این گزارش سازوکار تعیین شده، شناسایی افراد واجد الشرایط برای دریافت یارانه کرونا از طریق بانکهای اطلاعاتی موجود صورت می گیرد و ضعیف ترین اقشار جامعه که هیچ منبع درامدی ثابتی ندارند، در این راستا شناسایی و واریز کمک های دولتی به حساب آنها صورت می گیرد.طبق آخرین گزارش ارائه شده نزدیک به یک و نیم میلیون نفر از جمعیت ایران کمک های ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی را در پایان اسفند ماه دریافت می کنند . مرحله دوم این کمک ها نیز در پایان فروردین به حساب آنها واریز خواهد شد.
بر این اساس پیش بینی شده است عملیات پرداخت یارانه به آسیب دیدگان از کرونا تا پایان خرداد ماه تداوم یابد. ممکن است ستاد ملی مبارزه با کرونا، در صورت افزایش تعداد آسیب دیدگان و همچنین افزایش دوره مقابله با این بیماری ، تصمیمات تازه ای را لحاظ کند .
یارانه کرونا به خانوادههای یک نفره ۲۰۰ هزار تومان؛ دو نفره، ۳۰۰ هزار تومان؛ سه نفره، ۴۰۰ هزار تومان؛ چهار نفره، ۵۰۰ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۶۰۰ هزار تومان واریز شده است.
وام یک تا دو میلیونی به چه کسانی تعلق میگیرد؟
در این راستا دولت تسهیلات ویژه یک تا دو میلیون تومانی را از طریق شارژ در کارتهای واجدین شرایط نیز پرداخت می کند.این تسهیلات با بهره ۴ درصد پرداخت می شود و دولت پرداخت هشت درصد از سود این تسهیلات را تقبل کرده است .
بر اساس این گزارش این کارتها در طرح خرید اعتباری اضطراری ناشی از شیوع کرونا براساس دستورالعمل ابلاغی معاون اول رییس جمهوری به اقشار آسیبپذیر فاقد درآمد ثابت از قبیل رانندگان تاکسی، اتوبوس، مینیبوس و کرایههای بینشهری، دستفروشان و کارگران فصلی تا سقف چهار میلیون خانوار به تشخیص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعلق میگیرد.به این ترتیب شناسایی این افراد از طریق بانکهای اطلاعاتی است و نیازی به ثبت نام و اعلام حضور برای دریافت این تسهیلات وجود ندارد.
بانکهای عامل همان بانک واریز کننده یارانه افراد بوده و موظفند ۴۸ ساعت پس از اعلام وزارت کار، به ترتیب اعتبار یک میلیون تومانی را در کارت خانوارهای یک نفره و ۲ میلیون تومانی را در کارت خانوار بیش از یک نفره فاقد درآمد ثابت منظور کنند.
بازپرداخت طی ۲۷ ماه که ۳ ماه آن تنفس است صورت میگیرد و هشت درصد از سود ۱۲ درصدی آن توسط دولت به بانکها پرداخت میشود. مشمولان نیازی به مراجعه به بانکها نداشته و بانک ها با اخذ تعهد الکترونیک میتوانند اقساط را از یارانه و کمک هزینه معیشتی افراد کسر کنند.
دارابودن چک برگشتی و اقساط معوق بانکی مانع دریافت این تسهیلات نمیشود. طبق اعلام قبلی، برای پرداخت این تسهیلات باید در ابتدا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اصناف و اتحادیهها افراد مشمول را شناسایی کند
۷۵ هزار میلیارد تومان برای حمایت از تولید
بررسیها نشان می دهد بسیاری از مشاغل در ایران با بحرانی جدی پس از شیوع کرونا مواجه شده اند ، از این رو رییس کل بانک مرکزی سازوکار پرداخت این تسهیلات را اعلام کرده است . به گفته وی رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه مشاغل مشمول این مصوبه در ستاد اقتصادی دولت و با همکاری نظام بانکی مشخص و دستورالعمل مربوط به شبکه بانکی ابلاغ خواهد شد، افزود: طبق مصوبه ستاد اقتصادی دولت این تسهیلات به واحدهای آسیب دیده که اشتغال خود را حفظ کرده اند پرداخت خواهد شد.
همتی گفت: بازپرداخت اقساط این تسهیلات، دو ساله است و برای شروع بازپرداخت اقساط، تنفس چند ماهه در نظر گرفته خواهد شد.وی تاکید کرد: نرخ سود ۱۲ درصدی این تسهیلات منطقی و بر اساس بررسی های کارشناسی است و هر نرخی کمتر از این با توجه به بار مالی آن برای نظام بانکی امکان پذیر نیست.
همتی افزود: نرخ بهره حقیقی در کشورمان حتی در حد ۱۸ درصد نرخ سود اسمی بانک ها و با توجه به نرخ تورم سالانه منفی می باشد و قطعا با نرخ ۱۲ درصد نرخ بهره حقیقی بسیار منفی تر خواهد بود و لذا کمک مناسبی به مشاغل آسیب دیده است.
۵ هزار میلیارد تومان برای صندق بیمه بیکاری
در عین حال با هدف حمایت از کارگرانی که در اثر شیوع کرونا شغل خود را از دست داده اند مبلغی نزدیک به ۵ هزار میلیارد تومان در اختیار صندوق بیمه بیکاری قرار گرفته است. طبق تصمیمات اتخاذ شده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام آدرس سایت ثبت نام بیمه بیکاری اعلام کرد: کارگران شغل از دست داده مشمول قانون کار برای درخواست بیمه بیکاری نیاز به مراجعه حضوری ندارند.
محمد شریعتمداری در توئیتر خود نوشته است: «برای پیشگیری از شیوع کرونا و حفظ سلامت کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که شغل خود را از دست دادهاند، ازاین پس برای ثبت درخواست بیمه بیکاری نیاز به مراجعه حضوری ندارند.
به گفته وی، به منظور رعایت مهلت قانونی بیمه بیکاری، کارگران مشمول میتوانند به سامانه https://bimebikari.mcls.gov.ir/Darkhast.aspx مراجعه کنند.»
منبع: انتخاب
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
5 ویژگی ضروری یک اپلیکیشن موبایلی برای موفقیت در تبلیغات و تجارت الکترونیک
فناوری، چگونه به پایداری کسب وکار کمک می کند؟
4 نکته مهم که باید در تجارت بیت کوین بدانید
تبلیغات رمزارزها و سه دلیل برای سرمایه گذاری در زمینه سکه های حریم خصوصی
ادغام شرکتهای موبایل و لوازم الکترونیکی مصرفی سامسونگ
بهترین، جذاب ترین و هیجان انگیزترین لپ تاپ های ۲۰۲۲ کدامند؟
مزایا و دلایل برون سپاری توسعه نرم افزار به شرکت های متخصص فناوری
متن کامل طرح مجلس درباره فضای مجازی و پیام رسان ها: جایگاه و وضعیت تبلیغات در پیام رسان های داخلی و خارجی
چگونه فناوری ها بودجه تبلیغات انتخاباتی را کاهش می دهند؟/ بازاریابی فناورانه در خدمت تبلیغات کاندیداها
تاثیر کرونا بر شاغلان روزنامه نگاری و آگهی رسانه ها/ روش های مقابله با کاهش درآمد آگهی آژانس های خبری در دوران کرونا
بررسی بازار سیاه آگهی های واکسن کرونا در جهان از ابتدا تا کنون + قیمت ها
7 باید و نباید اینستاگرام برای حساب های تجاری
نقدی بر مشتری مداری در شیوه پیگیری اقساط بانک مسکن/ بانک: اخطار است! مشتری: تهدید است! / هیچ وقت یک مشتری را تهدید نکنید!
نارضایتی مشتریان از "امن ترین پیک ایران" / الوپیک گفت پرونده شکایت زیاد است، می توانید به مراجع قضایی مراجعه کنید!
از تبلیغ تا ضدتبلیغ؛ واکسن ایرانی کرونا: بزنیم یا نزنیم؟!/ دوقطبی سازی سلامت در سایه تبلیغات
پرونده تبلیغات سایت های شرط بندی توسط سلبریتی ها: به نام کاربران، به کام قماربازان!
ماجرای شستا و آگهی مزایده 68 میلیارد تومانی ساختمان فدراسیون فوتبال
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا شد/ مقایسه و تحلیل هزینه تبلیغات انتخاباتی بایدن و ترامپ/ تبلیغات بیشتر = رئیس جمهوری؟!
تبلیغات ثبت نام و فروش واکسن «آنفلوآنزا» در فضای مجازی ممنوع است
تبلیغات رسانه ای و مدعیان طب سنتی، متهمان اصلی کاهش مصرف لبنیات در کشور! / تبلیغاتی که درباره روغن پالم شده، درست نیست
احراز هویت کاربران و کالاهای ارائه شده در حوزه خودرو و مسکن الزامی شد
کاهش حقوق بازیکنان بارسلونا به خاطر قطع درآمدهای ناشی از تبلیغات
16 پیشنهاد برای افزایش درآمد در دوران رکود با استفاده از تبلیغات
دستبند هوشمند شرکت «ردمی» وارد بازار شد
دستگیری کلاهبردار میلیاردی فروش داروی ضدکرونا
کمک مالی فیسبوک به رسانههای جهان در دوران «کرونا»
ماجرای تبلیغات گسترده ثبت نام یارانه کرونا و تسهیلات چهار درصدی: از شایعه تا واقعیت
فروش اینترنتی دارو ممنوع است
دستگیری عاملان انتشار اخبار و تبلیغات کذب کرونایی
گوگل: حذف میلیون ها تبلیغ ماسک و مواد ضدعفونی برای مبارزه با سودجویان کرونا
برخورد قاطع با منتشرکنندگان آگهیهای جعلی فروش اقلام دارویی و بهداشتی مرتبط با کرونا
از ادعا تا واقعیت: درآمد 285 میلیاردی تلویزیون از آگهی های سریال پایتخت/ هر قسمت 19 میلیارد
هزینههای تبلیغات ارزش افزوده چه زمانی به مشترکان برمیگردد؟
دستگیری فروشنده مواد ضدعفونی در سایت دیوار
وضعیت تبلیغات گردشگری و تورگردان ها در ایام کرونا/ وام ۱۲ درصدی کرونا حکم جریمه را دارد
صفر تا صد پنل نمایندگی پیامک
از "طبیعت" تا تراریخته: تیزری که صدای موافقان را درآورد/ واکنش شدید مرجع ملی ایمنی زیستی به تبلیغ روغن غیرتراریخته: تشویش اذهان عمومی است
مسابقه کرونایی «جان من ایران من»: از حمایت تا مبارزه
یک بام و دوهوای تبلیغات در ایام کرونا: حراجستون مرگ!/ الان بساط تان را جمع کنید/ رفاه در کرونا نیست
انواع شگردهای دروغین تبلیغات کرونایی: از ماسک تا محصولات ضدعفونی/ با 124 تماس بگیرید
فیس بوک، نمایش تبلیغات مرتبط با کرونا را ممنوع کرد
تبلیغات گسترده سایت های شرط بندی و تجربیات تلخ کاربران
پویش اینستاگرامی مجری مشهور برای رونق کارآفرینی زنان در عصر کرونا
داستان زندگی خلافکاری که صاحب برند شد!
تبلیغات گمراه کننده تویوتا علیه خودروهای برقی
چیزی به نام سلول بنیادی تخمک نداریم؛ تبلیغات آن، کذب است
تبلیغات ویروسی بدتر از ویروس کرونا
از اسنپ تا پارس آنلاین: جزییات تبلیغ برندهای محبوب ایرانی در ال کلاسیکوی محبوب دنیا
کرونا، نوروز و تبلیغات موسسات کنکور برای اردوی مطالعاتی!
تبلیغات و کرونا: از بهنوش بختیاری و تبلیغ شربت ضدکرونا تا بازار سوداگران ماسک و اقلام بهداشتی
انتقاد یونیسف و سازمان بهداشت جهانی از تبلیغات مضر صداوسیمای ایران برای سلامت کودکان
آگهی 18 + در مترو: رحم اجاره ای با 3 میلیون درآمد! +عکس
پرونده تبلیغات ال جی و سامسونگ در ایران: خداحافظی با تابلوهای تبلیغاتی شهری و فروشگاه ها
تبلیغات کثیف؛ سلام به بهار! / 11 جرم تبلیغاتی کدامند؟
تبلیغات حلوایی!
همیشه حال خوب: از توهم تبلیغاتی تا واقعیت؟/ چهار توصیه کاربردی برای زمانی که حال مان واقعا بد است
اظهارات دادکان درباره تبایغات دور زمین، جذب اسپانسر و درآمدزایی در آستانه انتخابات رئیس جدید فدراسیون فوتبال
تبلیغات انتخاباتی، کاغذ را گران کرد/ نمایندگانی که قرار است مشکل گرانی را حل کنند، خودشان عامل تورم شدند!
نصب تبلیغات کاندیداها بر روی علائم راهنمایی و رانندگی ممنوع است
تبلیغ یک کاندیدای مجلس: بفرمایید سوپ!
برگزیدگان دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران معرفی شدند/ اسامی بهترین وب سایت های تبلیغات و بازاریابی دیجیتال
مروری بر پوسترهای تبلیغاتی فیلمهای سینمایی معروف ایران در 70 سال گذشته
تایید گزارش "تبلیغات نیوز" توسط معاون وزیر بهداشت: سرانه مصرف شیر باز هم کاهش یافت/ مشکلات صادرات برندهای لبنیاتی بعد از اطلاع رسانی غلط تلویزیون
حضور زنان در تبلیغات از نگاه استاد زن حوزه علمیه: ممنوع! / چه اصراری است زن، ماکارونی تبلیغ کند؟ توهین است/ زن، اصلا جلوه تبلیغاتی ندارد
"برند ایران" در حال تخریب است
تصویر رهبری و روحانی روی جزوه تبلیغاتی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
شرایط درج تبلیغات انتخاباتی: تبلیغ روی وسایل حمل و نقل عمومی ممنوع است
فروش تعدادی از املاک دیپلماتیک ایران در سه کشور
بازخوانی پرونده تبلیغاتی چهارساله کیمیا علیزاده: از تبلیغ نوشیدنی انرژی زا در ایران تا عضویت تیم ملی تکواندوی آلمان/ از ریو 2016 تا توکیو 2020/ وداع سلبریتی برندینگ ها؟!
نظرات کاربران