جمعه, 10 فروردین ماه 1403

کد خبر: 749

تاریخ خبر: 1401/03/23

محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت

محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات ایران و نویسنده مجموعه چهار جلدی 230 سال تبلیغات بازرگانی در مطبوعات فارسی زبان ایران، روزنامه‌نگار و تاریخ‌نگار مطبوعاتی، امروز، یکشنبه، 22 خرداد 1401، در سن ۹۰ سالگی چشم از جهان فروبست.

به گزارش تبلیغات نیوز به نقل از ایرنا، محسن میرزایی، روزنامه‌نگار و تاریخ‌نگار ایرانی در سال ۱۳۱۱ هجری شمسی در زنجان به دنیا آمد. وی از دانش‌آموختگان اولین دوره روزنامه‌نگاری در سال ۱۳۳۵ بود که در همان سال از دانشسرای عالی موفق به اخذ مدرک لیسانس در رشته زبان و ادبیات فارسی نیز شد.

مرحوم میرزایی همچنین در واشنگتن در رشته‌های مرتبط با حوزه تبلیغات نیز تحصیل کرد. این روزنامه‌نگار و تاریخ‌نگار که روزنامه‌نگاری را با روزنامه اطلاعات آغاز کرد، از سال ۱۳۳۵ وارد حرفه روزنامه‌نگاری شده و بیشتر در حوزه تولید و نشر گزارش‌های تاریخ سیاسی ایران با مطبوعات همکاری داشت.

وی هم‌چنین از پیشگامانِ تبلیغات مطبوعاتی در ایران بود. بسیاری از روزنامه نگاران مطرح ایران و اساتید علوم ارتباطات و تبلیغات از شاگردان این پیشکسوت مطبوعات هستند.

تبلیغات نیوز، درگذشت این پیشکسوت تبلیغات و مطبوعات پژوه ایران را به خانواده آن مرحوم و تمام متخصصان و فعالان عرصه تبلیغات و مطبوعات کشور تسلیت می گوید.

بازنشر مصاحبه با استاد محسن میرزایی، در اسفندماه سال 1390 در گفتگو با نشریه تبلیغات بازرگانی، به زودی تقدیم خوانندگان ارجمند تبلیغات نیوز خواهد شد.

لینک کوتاه:

https://b2n.ir/z70649

 

منبع: ایرنا

نظرات کاربران