جمعه, 10 فروردین ماه 1403

کد خبر: 253

تاریخ خبر: 1398/05/16

نماینده مجلس: رسانه‌ها تبلیغ استفاده از نوشت افزار ایرانی را تکلیف بدانند

یک نماینده مجلس گفت: دستگاه ها کمک کنند تا تولیدکنندگان داخلی بتوانند از فرصت طلایی تحریم ها در راستای افزایش تولید و ارتقای خود نهایت بهره را ببرند.

یک نماینده مجلس گفت: دستگاه ها کمک کنند تا تولیدکنندگان داخلی بتوانند از فرصت طلایی تحریم ها در راستای افزایش تولید و ارتقای خود نهایت بهره را ببرند.

به گزارش تبلیغات نیوز، سید حسین افضلی با بیان اینکه تولید کننده‌ها در حوزه نوشت‌افزار، هنرمندی و خلاقیت خوبی به خرج داده‌اند، گفت: استقبال مردم از کارهایی که با سلیقه و فکر انجام شده، زیاد است.

وی تحریم‌های جنایت‌ آمیز آمریکایی ها را فرصت طلایی برای رشد تولیدات داخلی دانست و افزود: در شرایطی که واردات کالا به کشور با دشواری زیادی همراه شده است اگر در مسیر تولیدات داخلی سنگ‌اندازی شود یا موانع برداشته نشود، کج سلیقگی است و ضرورت دارد تمام دستگاه ها کمک کنند تا تولیدکنندگان داخلی بتوانند از این فرصت طلایی در راستای افزایش تولید و ارتقای خود نهایت بهره را ببرند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درخصوص قوانین حمایت از تولید داخلی نیز توضیح داد: فضای حمایت از تولید و رفع موانع تولید در مجلس شورای اسلامی حکمفرماست و همه نمایندگان از هر طیف سیاسی که هستند برای حمایت از تولید تلاش می کنند و باید مشکلات تولیدکنندگان در هریک از کمیسیون های مربوطه پیگیری و رفع شود.

افضلی درخصوص راهکارهای ترویج استفاده از نوشت افزارهای ایرانی گفت: تولیدکنندگان باید به این باور برسند که تولیداتشان باید از لحاظ علم زیبایی شناسی و روانشناسی جذب کننده باشد.

وی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان باید تبلیغات را باور داشته باشند و از ظرفیت آن استفاده کنند، اظهار کرد: رسانه های مکتوب و آنلاین و شبکه های مجازی باید تبلیغ ترویج استفاده از نوشت افزار ایرانی را تکلیف خود بدانند.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ابزارهای حکومتی نیز برای هدایت استفاده از تولیدات داخلی استفاده کرده‌ایم، گفت: می توان با بستن مالیات های سنگین روی واردات اجناسی که مشابه داخلی آن ها تولید می شود، قدرت رقابت تولیدات داخلی را افزایش داد.

وی در پاسخ به این سوال که قوانین ضمانت اجرایی ندارند و گاهی مسئول خرید ادارات دولتی خود را ملزم به خرید تولیدات داخلی نمی‌داند، گفت: باید مسئولین و سیستم های نظارتی در شناسایی و برخورد با افراد خاطی قوی تر عمل کنند و مجازات قانون شکنی به اندازه کافی بازدارنده باشد و برخورد با خاطیان کاملا محسوس باشد تا هزینه اقدام خلاف قانون از نظر آبرویی، مالی و ادامه خدمت در سازمان مربوطه افزایش یابد که دیگران به راحتی به سمت اینگونه مقرارت شکنی ها نروند.

 

منبع: شیرازه

نظرات کاربران