جمعه, 10 فروردین ماه 1403

کد خبر: 127

تاریخ خبر: 1398/04/30

چرا تبلیغات نیوز؟ - یادداشت سردبیر

پایگاه خبری تحلیلی «تبلیغات نیوز» رسانه الکترونیک مستقل و تخصصی در حوزه دانش، هنر و صنعت تبلیغات بازرگانی با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که اطلاع رسانی، نقد، تحلیل و بررسی مهمترین رویدادهای مرتبط با تبلیغات بازرگانی در ایران و جهان و در مجموع، «آگهی برای آگاهی»، را هدف خود قرار داده است.

تبلیغات نیوز، علاوه بر پایش رویدادهای روز مرتبط با تبلیغات تجاری در حوزههای مختلف ااقتصادی، سیاسی، فرهنگی، هنری، اقتصادی، ورزشی و... انتشار مطالب تولیدی در قالب اخبار، یادداشت، گزارش، گفتگو، کمپین و پرونده، نقد و بررسی فعالیتهای مربوط به کانونهای تبلیغاتی، شرکتها و سازمانهای دولتی و غیردولتی در حوزه تبلیغات، گردهماییهای مرتبط با تبلیغات شامل همایشها، نمایشگاهها جشنوارهها، و حمایت از محصولات باکیفیت داخلی «ساخت ایران» را مورد توجه قرار میدهد.

تبلیغات نیوز چشمانداز خود را دستیابی به جایگاه مهمترین و کاملترین مرجع اطلاعرسانی، نقد و تحلیل تبلیغات در ایران از منظر فعالان و متخصصان این عرصه و تاثیرگذار در رونق اقتصادی کشور تا سال 1404 قرار داده است و از تجربیات ارزنده اهالی قلم و رسانه، متخصصان، فعالان و صاحبنظران ارتباطات، تبلیغات، روابط عمومی، بازاریابی، فروش و برندینگ بهره میبرد.

اگرچه انتشار تبلیغات تجاری در رسانههای مکتوب، پخشی، الکترونیک و فضای مجازی در سالهای اخیر، شتاب فزاینده ای داشته و بودجه فراوانی از سوی انواع کسب و کارها به آن اختصاص می یابد و اگرچه شاهد فعالیت برخی رسانه ها در این عرصه هستیم، اما کمبود منابع اطلاع¬رسانی و تحلیلی تخصصی خصوصا در حوزه رسانههای الکترونیک درباره خود تبلیغات و تاثیرات آن در حوزه های مختلف همچنان احساس میشود. نکته دیگر، پایین بودن سواد رسانهای جامعه و بعضا حتی فعالان این حوزه درباره دانش، هنر و صنعت تبلیغات است. بنابراین تلاش برای ارتقای سواد تبلیغاتی جامعه و فعالان این عرصه، ضرورتی انکارناپذیر است.

مخاطبان هدف تبلیغات نیوز، متخصصان، فعالان تبلیغات، سازمانها و شرکتهای دولتی و غیردولتی بزرگ، متوسط و کوچک که برای پیشبرد فعالیت خود به تبلیغات بازرگانی نیازمندند، و نیز دانشگاهیان و پژوهشگران این عرصه هستند. در عین حال با توجه به ماهیت تبلیغات و تاثیرات آن بر خانوادهها و جامعه، تمامی علاقهمندان به آن، مخاطبان عام تبلیغات نیوز را شامل میشوند. 

تبلیغات نیوز همچنین ارائه خدماتی همچون مشاوره، آموزش و اطلاع¬رسانی درباره منابع رسانهای، خبری، علمی، پژوهشی با بهرهمندی از مشاوران و متخصصان تبلیغات و بازاریابی را برای ایجاد پیوند بین دانشگاهها، مراکز پژوهشی و فعالان بازار و رفع خلا ارتباطی بین دانش تبلیغات با صنعت و هنر تبلیغات مدنظر قرار میدهد.

تبلیغات نیوز، با همراهی سایر رسانه های تخصصی فعال و باسابقه در این حوزه اعم از مکتوب و الکترونیک، امیدوار است از طریق گسترش اطلاع رسانی، نقد و تحلیل رویدادهای تبلیغاتی، ضمن ارتقای سواد رسانه¬ای مخاطبان و اشتراک دانش بین فعالان این عرصه، سهمی هرچند ناچیز در رونق اقتصادی و توسعه کشور داشته باشد.

نظرات کاربران