تبلیغات نیوز - آسیه فروردین: انجمن روانشناسی آمریکا (A.P.A) از والدین خواسته نوجوانان را برای استفاده «مسئلهدار» از رسانههای اجتماعی زیرنظر بگیرند. انجمن روانشناسی آمریکا، اخیرا اولین دستورالعمل خود را درباره استفاده از رسانههای اجتماعی در سن نوجوانی منتشر کرد. این دستورالعمل، خلاصهای از 10 توصیه برای مربیان، سیاستگذاران، شرکتهای فناوری و والدین، با هدف کمک به نوجوانان در تعامل با این فناوری، به روش ایمن و مثبت است.
این کارشناسان معتقدند نوجوانان باید برای استفاده «مسئلهدار» از رسانههای اجتماعی تحتنظر باشند. مهم است که آزار و اذیت سایبری، نفرت آنلاین و محتوایی که باعث میشود ظاهر فیزیکی خود را با دیگران مقایسه کنند، باید در حداقل میزان خود باشد. در عین حال، این انجمن همچنین بر اهمیت آموزش شهروندی دیجیتال و سوادآموزی به نوجوانان تاکید کرد. شرکتهای فناوری در تمام این زمینهها نقش دارند و باید از آنها خواست درنظر بگیرند آیا ویژگیهایی مانند پیمایش بیپایان (scrolling) و دکمه لایک (like)، از نظر رشد برای نوجوانان مناسب است یا خیر.
همانطور که همه والدین میدانند، وظیفه نظارت و آموزش فرزندانشان و حفظ فناوریهایی که به سرعت در حال تغییر هستند، بر دوش آنهاست. تلاش برای انجام این کار میتواند در طول زمان ناامید کننده و بیاثر باشد. لورا گری، روانشناس بیمارستان ملی کودکان در واشنگتن میگوید: «به عنوان یکی از والدین و روانشناس، میدانم خواستههایی که از والدین میشود، فراتر از آن چیزی است که توانایی انجام آن را داریم.» نیویورکتایمز با دکتر گری و هفت کارشناس دیگر، که بسیاری از آنها والدین نوجوانان هستند، تماس گرفت تا یک سوال ساده بپرسد:
یک راهبرد عملی ویژه والدین که میتوانند برای کمک به کاهش خطرات آسیبهای شبکههای اجتماعی برای فرزندان استفاده کنند، چیست؟
• اهل عمل باشید
این انجمن توصیه کرد که بزرگسالان، استفاده از رسانههای اجتماعی را در کودکان 10 تا 14 ساله به دقت زیرنظر بگیرند. دکتر گری موافق است که این، یک پنجره حیاتی و مهم، برای والدین به منظور آموزش عادات خوب است. به گفته وی، برای مثال یک خانواده ممکن است تصمیم بگیرد یک کودک در ابتدا فقط به استفاده از یک اپلیکیشن اجتماعی محدود شود و در شش ماه اول یا بیشتر، والدین پستها و درخواستهای دوستی با فرزندشان را بررسی کنند. در اینجا هدف، ارائه چارچوبهای عملی است.
گری به عنوان مادر یک فرزند نوجوان و دو فرزند کوچکتر میداند که ارائه چنین نظارت شدیدی چقدر دشوار است اما به اعتقاد وی، وقت گذاشتن حتی پنج دقیقه در روز برای بررسی استفاده کودک از رسانههای اجتماعی خوب است.
• اکانتهای فرزندان خصوصی باشد
ژیرارد کلی، رئیس حریم خصوصی مجموعه Common Sense Mediaمعتقد است والدین همچنین باید مطمئن شوند همه اکانتهای فرزندانشان خصوصی هستند. به گفته وی، برنامههای رسانههای اجتماعی برای یادگیری هرچیز درباره کاربران طراحی شده تا محتوای شخصیسازی شده ارائه دهند. این کار، بچهها و نوجوانان را درگیر نگه میدارد.
• محکمترین قوانین شبانه را لحاظ کنید
میچ پرینستاین، مدیر ارشد علمی انجمن روانشناسی آمریکا معتقد است صفحه نمایش بعد از ساعت 9 شب، واقعا نباید وجود داشته باشد، زیرا بر توانایی نوجوانان برای داشتن حداقل هشت یا نه ساعت خواب تاثیر میگذارد. یکی از روسای هیئت مشورتی که راهنمای جدید را نوشته، میگوید: «اکنون میدانیم استفاده از مانیتورها، دلیل شماره یک اختلال خواب است. علم ثابت کرده اختلال خواب به معنای واقعی کلمه، بر اندازه مغز نوجوانان تاثیر میگذارد. نباید شبها گوشی هوشمند یا تبلت در اتاق خواب وجود داشته باشد.»
همه متخصصان مصاحبهشونده تاکید کردند که این موضوع، چقدر مهم است. دکتر ژان تونگ، روانشناسی که سالها زنگ خطر را درباره راههایی که رسانههای اجتماعی به فرسایش سلامت روان نوجوانان کمک کردهاند، به صدا درآورده، میگوید: «با توجه به تحقیقات متعدد درباره خواب میدانیم که افراد تا زمانی که تلفن آنها در دسترس باشد، به خوبی نمیخوابند.» تونگ توصیه کرد همه اعضای خانواده، موبایل خود را شبها در یک فضای مشترک قرار دهند؛ کاری که خانواده خودش از آن پیروی میکند.
در همین زمینه، دکتر گری معتقد است نوجوانان ممکن است در مقابل این مرزها جبههگیری کنند؛ خصوصا اگر والدین در تلاش برای اجرای این قانون، عطف به ماسبق داشته باشند. او میگوید: «در این موارد، مهم است بتوانیم برخی دلایل منطقی را ارائه کنیم. به همین دلیل، معتقدیم پاسخ محبتآمیز والدین، مفید است. اگرچه ممکن است هنوز واکنش عاطفی داشته باشند.»
• تاثیر رسانههای اجتماعی بر مغز را تشریح کنید
به نوجوانان کمک کنید تا بفهمند رسانههای اجتماعی چگونه بر مغز آنها تاثیر میگذارد. دکتر فرانسیس جنسن، رئیس بخش نورولوژی دانشگاه پنسیلوانیا و نویسنده کتاب «مغز نوجوان» توضیح داد که مغز انسان از پشت به جلو، رشد میکند. بخش میانی مغز، که او آن را «مغز اجتماعی» توصیف میکند، «به طور فعال در دوران نوجوانی خود را میسازد» و بیشتر مستعد تاثیرات بیرونی است. با این حال، قسمت جلویی مغز، که مواردی مانند تصمیمگیری، کاهش خطر و تنظیم هیجانی را مدیریت میکند، تا اواخر دهه 20 سالگی فرد رشد میکند. او میگوید: «نوجوانان واقعا با مغز اجتماعی بسیار فعال عمل میکنند که آنها را در برابر فشار همسالان و در جستجوی مسائل جدید متعدد، آسیبپذیر میکند. آنها از قسمت جلوی مغز، که به آنها میگوید بایستند و ضربه بزنند، بازخوردی دریافت نمیکنند.»
جنسن از والدین خواست با فرزندان خود درباره تغییرات مغزی و اینکه چگونه آنها را بهویژه در برابر برخی از اثرات منفی رسانههای اجتماعی آسیبپذیر میکنند، صحبت کنند. به گفته او، تمام محتوا، بازخوردها و محرکهای موجود، به صورت آنلاین «زمانی که مغز اجتماعی آنها در حال رشد است، برای بچهها کاملا قابل دسترس است.» وی آن را «طوفان کامل» توصیف کرد.
• شما رسانههای اجتماعی را کنترل میکنید یا آنها، شما را؟!
از فرزندان خود بپرسید: «آیا احساس میکنید بر رسانههای اجتماعی کنترل دارید یا فکر میکنید این رسانهها شما را کنترل میکنند؟» جف هنکوک، مدیر موسس آزمایشگاه رسانههای اجتماعی استانفورد معتقد است این سوال، بهویژه در زمینه سنجش اینکه آیا استفاده نوجوانان از رسانههای اجتماعی مشکلساز شده یا خیر، موثر است. او پیشنهاد داد این موضوع با عبارتی مانند: «هی، گاهی اوقات برایم سخت است که مدام با تلفنم تماس نداشته باشم. آیا شما تا به حال، با آن مبارزه کردهاید؟» مطرح شود.
اگر نوجوان شما به این سوال، پاسخ مثبت بدهد، این پاسخ فرصتی برای صحبت درباره استراتژیهای مدیریتی است. به عنوان مثال، آقای هنکاک به فرزند 12 ساله خود (که تاکنون فقط به ویدئوهای تیکتاک در یوتیوب دسترسی دارد)، آموزش میدهد تا برای خودش تایمر تنظیم کند. او در حال بررسی احساسی است که مسئولیت زمان نمایش خود را به عهده میگیرد و میفهمد که چگونه با زمانی که تایمر زنگ میزند و میخواهد آنلاین بماند، کنار بیاید.
• هنگام استفاده رسانههای اجتماعی، احساس خوب دارم یا بد؟
نوجوانان را تشویق کنید که اعلام کنند «آیا وقتی به این موضوع نگاه میکنم، احساس بدی نسبت به خودم دارم؟» اگرچه فراخوان انجمن روانشناسی آمریکا برای محدود کردن استفاده نوجوانان از رسانههای اجتماعی در زمینه مقایسه خود با دیگران ممکن است مبهم باشد اما یک رویکرد این است که به نوجوانان آموزش دهیم بررسی ساده را با طرح این سوال از خود بپرسند: «آیا هریک از اکانتها باعث میشود که احساس بدتری درباره خودم یا بدنم داشته باشم؟» دکتر جیسون ناگاتا، متخصص پزشکی نوجوانان در بیمارستان کودکان UCSF Benioff سانفرانسیسکو، متخصص اختلالات تغدیه این موضوع را بیان کرد.
از آنجا که تاثیرات منفی رسانههای اجتماعی بر تصویر بدن دختران به طور گسترده مورد بحث قرار گرفته، دکتر ناگاتا تاکید کرد که والدین باید این نوع تمرین را برای کودکان هر دو جنس تشویق کنند. او میگوید: «اگرچه این موضوع درباره پسران کمتر درک و پوشش داده شده اما آنها نیز مستعد این تاثیرات هستند. مطالعات نشان داده استفاده از اینستاگرام در پسران و مردان با حذف وعدههای غذایی، اختلال در غذا خوردن، نارضایتی از عضلات و حتی استفاده از استروئیدهای آنابولیک مرتبط است.»
• با نوجوانان بزرگتر، گفتگوها را با کنجکاوی هدایت کنید، نه قضاوت
کارشناسان تاکید کردند برای والدین مهم است در طول زندگی فرزندان، گفتگوی باز درباره رسانههای اجتماعی را تقویت کنند. بکی لوئیس، روانشناس کودک و نوجوان در بیمارستان هاسنفلد در N.Y.U. Langone معتقد است نوجوانان، بهویژه آنهایی که بزرگتر هستند و ممکن است آزادی آنلاین بیشتری داشته باشند، اغلب تصور میکنند والدین آنها به این دلیل درباره استفاده از رسانههای اجتماعی سوال می پرسند که قصد دارند تلفنهای آنها را بگیرند یا آن را از بین ببرند!
او میگوید: «رویکرد ما در اینجا، واقعا حیاتی است. ما باید به بچهها کمک کنیم تا بفهمند چرا این سوال را میپرسیم. آنها باید بدانند اتهام یا انتقاد یا قضاوت در کار نیست.» دکتر لوئیس توصیه کرد خیلی واضح به نوجوانان بگویید که به این دلیل سوال میکنید که درباره این جنبه از زندگی آنها کنجکاو هستید، نه به این خاطر که آنها دچار مشکل هستند. لوئیس همچنین یک رئالیست است. او معتقد است نوجوانان ممکن است صادق نباشند یا نخواهند درباره آن با شما صحبت کنند اما وظیفه والدین این است که مدام درباره این موضوع بپرسند. لوئیس میافزاید: «مهم است که با آنها ارتباط برقرار کنیم تا این بخش از زندگی خود را بشناسیم و مطمئن شویم که آنها میدانند فضای امن برای صحبت درباره آنچه میبینند، وجود دارد.»
منبع: nytimes.com
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
نظرات کاربران