پنجشنبه, 06 اردیبهشت ماه 1403

کد خبر: 732

تاریخ خبر: 1400/12/19

4 نکته مهم که باید در تجارت بیت کوین بدانید

تبلیغات نیوز- قبل از اینکه بیزینس بیت کوین را شروع کنید، آشنایی با اصطلاحات مرتبط با آن اهمیت دارد. بیت کوین محبوب¬ترین ارز دیجیتال ارزشمند در میان همه ارزهای دیجیتال است. شخصی به نام ساتوشی ناکاموتو در سال 2009 بیت¬کوین را به عنوان یک ارز دیجیتال اختراع کرد؛ ارزی که فقط به صورت آنلاین وجود دارد. 

مردم به سادگی می توانند یک ارز دیجیتال خاص را پس¬انداز، سرمایه¬گذاری یا خرج کنند. امروزه بیت¬کوین به دلیل مزایای آن در همه کشورها پذیرفته شده است. مردم به راحتی می¬توانند تراکنش¬های آنلاین، کوچک یا بزرگ، بدون کارمزد یا بدون هزینه انجام دهند. علاوه بر این، کاربران بیت¬کوین می¬توانند برای خرید املاک، اقلام لوکس و همه¬چیز سرمایه¬گذاری کنند.

قبلا بانک¬ها، دولت¬ها، موسسات یا فقط برخی از بازرگانان، بیت¬کوین را می¬پذیرفتند اما این روزها، بازرگانان، پرداخت بیت-کوین را می¬پذیرند زیرا می¬دانند که دارای مزیت¬های زیادی است. در نهایت، وقتی تصمیم خود را برای سرمایه¬گذاری در بیت-کوین می¬گیرید، باید بدانید چگونه بیت¬کوین بخرید یا بفروشید و چگونه ارزهای رمزنگاری¬شده، بازی را تغییر می¬دهند. همچنین، هنگام انجام معاملات بیت¬کوین، مواردی وجود دارد که باید بدانید تا تصمیمات درست بگیرید. 

همان¬طور که می¬دانید بیت¬کوین، یک ارز دیجیتالی است که به صورت آنلاین ارائه می¬شود و برای انجام تجارت آن، باید یک پلتفرم را انتخاب کنید. بنابراین مسوولیت انتخاب صرافی، یک بیت¬کوین ایمن یا قابل اعتماد است. همچنین برای محافظت از بیت¬کوین پس از خرید، ارسال یا دریافت آن، باید یک کیف پول بیت¬کوین تهیه کنید که کاملا ایمن باشد. در زیر چهار نکته اصلی که هر فرد باید هنگام برداشتن اولین قدم به سمت فرایند تجارت بیت¬کوین درنظر داشته باشد، آورده شده است:
•    اول: ایجاد یک برنامه کامل 
این موضوع، به این معنی است که پس از تصمیم نهایی برای انجام معاملات بیت¬کوین، به سادگی باید یک برنامه روشن در مورد زمان شروع و پایان ایجاد کنید. اگر کسی معامله را بدون هیچ برنامه‌ای یا بدون دانستن اصول اولیه انجام دهد، به‌طور مستقیم تعادل را از دست می‌دهد و این امر، برای سودآوری، فاجعه‌بار است. در این رابطه:
-    کاربران باید در مورد سطح هدف خود شفاف باشند و برای آن، حد و مرز تعیین کنند. 
-    کاربران باید بدانند چه زمانی سود، جمع کنند و چه زمانی از ضرر، جلوگیری کنند. 
-    کاربران باید کاملا از تمام روندهای بازاریابی و جوانب مثبت و منفی بیت¬کوین آگاه باشند.
-    کاربران باید به جای سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت، سرمایه¬گذاری بلندمدت را ترجیح دهند. 

•    دوم: مدیریت ریسک  
همه کسانی که علاقه‌مند به انجام معاملات بیت‌کوین هستند، باید همه ابزارهای مدیریت ریسک و نحوه توزیع آن از طریق سبد معاملاتی را درنظر بگیرند. همین امر، به افراد امکان می¬دهد تا در مدت کوتاهی به سود قابل توجه یا تدریجی برسند. همچنین مهم¬ترین چیزی که همه باید بدانند این است که تجارت بیت¬کوین، یک بازار پرریسک است. بنابراین اگر می‌خواهید از ضرر بزرگ‌تری جلوگیری کنید، باید از هر چیزی که وارد بازار می‌شود، آگاه باشید.

•    سوم: کلاهبرداری‌ها را بشناسید
از آنجایی که بیت‌کوین، رمزارز محبوبی است که به صورت آنلاین وجود دارد، بنابراین مملو از کلاهبرداری‌ها یا خطرات فراوان است. گروه¬های زیادی وجود دارند که همیشه به دنبال معامله¬گران بومی یا بیت¬کوین هستند. همچنین موقعیت‌های مختلفی وجود دارد که بیت‌کوین‌ها را در معرض خطر قرار دهد، بنابراین باید از همه موقعیت‌ها و کلاهبرداری‌ها اطلاع داشته باشید تا از ضررهای بزرگ‌تر جلوگیری کنید.
•    چهارم: به هرچه می‌شنوید، اعتقاد نداشته باشید
این، مهم¬ترین چیزی است که باید با آن معامله کرد. هر فردی که علاقه¬مند به تجارت بیت¬کوین است، باید فقط چیزهایی را که می¬بیند یا قانونی است، باور کند. افراد همیشه باید به بازار بچسبند تا بدانند چه اتفاقی در حال رخ دادن است و سپس تصمیمات درست را بر اساس آن اتخاذ کنند. 

همه آنچه ذکر شد، موارد مهمی هستند که باید در نهایت، در اولین قدم خود به سمت تجارت بیت¬کوین لحاظ کنید. فارغ از موارد مشابه، چندین موضوع مهم وجود دارد که باید روی آنها تمرکز کنید مانند نحوه دریافت کیف پول بیت¬کوین که بهترین پلتفرم برای تجارت است یا موارد دیگر.

بنابراین مردم به راحتی می¬توانند با مراجعه به منابع مختلف آنلاین، درباره همه مواردی که برای تجارت آنلاین بیت¬کوین ضروری هستند، اطلاع کسب کنند. همچنین آنها باید پلتفرم یا وب¬سایت معتبر را برای تجارت، انتخاب کنند تا خدمات بهتری دریافت نمایند. مردم باید بدانند سود، سود است؛ چه کوچک باشد، چه بزرگ.

سعید میرشاهی

نظرات کاربران