پنجشنبه, 09 فروردین ماه 1403

کد خبر: 734

تاریخ خبر: 1400/12/19

5 ویژگی ضروری یک اپلیکیشن موبایلی برای موفقیت در تبلیغات و تجارت الکترونیک

تبلیغات نیوز- سعید میرشاهی: پیشرفت های تجارت الکترونیک در زندگی بسیاری از مردم در عصر حاضر، بسیار مهم است. با تجارت الکترونیک، اکنون فروش و خرید محصولات به صورت آنلاین، تنها با چند کلیک روی گوشی هوشمند به راحتی میسر است. بنابراین تعجب آور نیست که تجارت الکترونیک یکی از صنایعی است که بیشترین درآمد را در این زمانه به خود اختصاص داده است. موفقیت تجارت الکترونیک با پیشرفت های تکنولوژیکی همراه است. در این رابطه، اپلیکیشن‌های موبایل از جمله نوآوری‌هایی هستند که به کاربران اجازه می‌دهند محصولات را از طریق اینترنت به راحتی بفروشند و بخرند.

اگر می‌خواهید تجارت الکترونیکی خود را به موفقیت برسانید، باید نیازهای خریداران آنلاین هنگام توسعه یک برنامه تلفن همراه برای تجارت الکترونیکی در ذهن شما باشد. در اینجا، ویژگی‌های ضروری یک اپلیکیشن تجارت الکترونیک موبایلی آورده شده است. 
    ردیاب موقعیت مکانی 
ردیابی موقعیت مکانی، یکی از ویژگی¬های ضروری یک برنامه خرید آنلاین است. هنگامی که برنامه تلفن همراه شما، آن را داشته باشد، پیدا کردن نزدیک¬ترین فروشگاه فیزیکی برای مشتریان، آسان¬تر خواهد بود. همچنین زمانی که نیاز به تحویل محصولات خود دارید، یافتن مکان مشتری از طرف شما راحت¬تر است. طبق یک مطالعه، 53 درصد پاسخ¬دهندگانی که به طور منظم خرید آنلاین می¬کنند، مایلند مکان خود را در چنین برنامه¬های تلفن همراه به اشتراک بگذارند. بنابراین گنجاندن ردیاب موقعیت مکانی در برنامه تجارت الکترونیک تلفن همراه، ضروری است. 
•    نوتیفیکیشن های ترویجی
اطمینان حاصل کنید که همیشه با مشتریان خود در ارتباط هستید. یکی از راه‌های رسیدن به این هدف، ارسال اعلان‌های ترویجی یا همان نوتیفیکیشن¬های تشویقی از طریق اپلیکیشن موبایل¬تان است. ارسال این نوتیفیکیشن¬ها درباره به‌روزرسانی‌های محصول، خدمات، تخفیف‌ها یا هر چیز دیگر مرتبط با تجارت الکترونیک شما، برای موفقیت¬تان مهم است. اکثر افرادی که از برنامه‌های خرید آنلاین استفاده می‌کنند، این نوتیفیکیشن¬ها را مفید می‌دانند. بنابراین فراموش نکنید که این ویژگی را هنگام توسعه یک برنامه برای فروشگاه آنلاین خود مدنظر داشته باشید.
•    موتور جستجوی کارآمد
 خریداران آنلاین یک اپلیکیشن موبایلی تمایل دارند جستجوی چیزهایی که برای خرید نیاز دارند، برای¬شان آسان باشد. در چنین حالتی، اپلیکیشن تجارت الکترونیک موبایل شما، باید یک موتور جستجوی ساده و کارآمد برای محصول داشته باشد. هنگامی که کاربران برنامه تلفن همراه شما، یک کلمه کلیدی را در نوار جستجو وارد می¬کنند، برنامه شما باید نتایج مرتبط را به آنها ارائه دهد. این ویژگی برای افزایش فروش و نرخ تبدیل، ثابت شده است.

غول¬های صنعت تجارت الکترونیک مانند آمازون بر این باورند که موتور جستجوی کارآمد برای محصول، از جمله عوامل موفقیت است. اگر یک خریدار آنلاین هستید، مطمئنا این ویژگی را در یک برنامه خرید آنلاین نیز نیاز دارید اما قبل از آن، برای جستجوی آنلاین محصولات یا خدمات، نیازمند اتصال اینترنت هستید. برای این منظور، باید اعتبارات تکمیلی را به تلفن هوشمند خود ارسال کنید.
•    گزینه های پرداخت همه کاره 
داشتن گزینه¬های پرداخت جامع و همه¬کاره، عامل دیگری است که می¬تواند به فروشگاه آنلاین شما کمک کند تا مشتریان بیشتری را جذب و حفظ نمایید. خریداران آنلاین به دنبال یک برنامه تجارت الکترونیکی تلفن همراه هستند که روش‌های پرداخت مختلف را برای راحت‌تر کردن خریدشان ترکیب کند. شما باید حواله¬های سیمی، کارت¬های اعتباری و کارت¬های نقدی را به عنوان درگاه پرداخت خود داشته باشید. همچنین می‌توانید کیف‌پول‌های موبایلی مانند Samsung Pay، Amazon Pay، Apple Pay، PayPal و غیره را نیز مدنظر قرار دهید. 
•    ادغام رسانه های اجتماعی
امروزه رسانه¬های اجتماعی، تاثیر قابل توجهی بر رفتار مصرف¬کنندگان دارند. به همین دلیل است که تجارت الکترونیک شما باید یک صفحه، در هر پلتفرم رسانه¬های اجتماعی داشته باشد. همچنین باید صفحات رسانه¬های اجتماعی خود را با برنامه خرید آنلاین¬تان ادغام کنید تا مشتریان شما، چه در رسانه¬های اجتماعی باشند و چه در برنامه شما، به طور مداوم، به¬روز شوند. ادغام رسانه¬های اجتماعی، همچنین به شما امکان می¬دهد با خریداران آنلاین¬تان، همواره همراه شوید. بنابراین فراموش نکنید فیدهای توییتر، فیسبوک، اینستاگرام و یوتیوب خود را به برنامه خرید آنلاین¬تان اضافه کنید. 

در مجموع، اپلیکیشن تجارت الکترونیک موبایلی شما، باید ویژگی¬های مفیدی برای مشتریان¬تان داشته باشد. به خاطر داشته باشید داشتن ویژگی¬هایی مانند نوتیفیکیشن¬های ترویجی و ردیاب موقعیت مکانی، می¬تواند به تجارت الکترونیک شما، کمک و مشتریان¬تان را حفظ کند و فروش و نرخ تبدیل را افزایش دهد.

نظرات کاربران