جمعه, 31 فروردین ماه 1403

کد خبر: 737

تاریخ خبر: 1400/12/19

8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید

تبلیغات نیوز- آسیه فروردین: بر کسی پوشیده نیست که گیمرها در مورد عملکرد سرور خود و تیم پشتیبانی آن، مطالبات زیادی دارند. شما یک هاست (میزبان) سرور گیم می خواهید که واقعا بتواند خدمات مناسب ارائه دهد. شما نمی خواهید در طول بازی خود با تاخیر مواجه شوید یا مجبور باشید برای گردآوری اندوخته¬ها با سایر گیمرها مبارزه کنید. چگونه میزبان سرور بازی مناسب را پیدا می کنید؟

بازار جهانی میزبانی سرور، در پنج سال گذشته، به طور پیوسته، رشد کرده و تعیین اینکه کدام سرویس هاست گیم برای شما مناسب است، می تواند چالش برانگیز باشد. در اینجا، هشت عامل مهم که باید هنگام جستجوی راه‌حل‌های سرور بازی لحاظ کنید، ذکر شده تا بتوانید هاست سرور مناسب را برای ارتقای بازی خود به سطح بعدی بیابید.  
1. تاخیر کم 
تاخیر شبکه بین هاست سرور گیم و گیمرهای آن، به طور خاص، تحت تاثیر سه عامل است: فاصله فیزیکی، فاصله شبکه و ظرفیت پهنای باند. حتی اگر میزبان سرور بازی شما، قوی‌ترین پهنای باند را داشته باشد، چنانچه در نزدیکی آنها نباشد، معنای زیادی نخواهد داشت. وقتی فاصله بین هاست و گیمر، خیلی زیاد است، تاخیر بزرگ¬تری ایجاد می شود. مشابه فاصله فیزیکی، فاصله شبکه یعنی تعداد پرش هایی است که داده ها برای رسیدن به مقصد نهایی خود باید انجام دهند. یک مسیر شبکه بسیار بهینه¬شده، تعداد پرش¬های داده و در نتیجه، تاخیر را کاهش می دهد.

اگر می خواهید برای گیم پلی بدون تاخیر، تا حد امکان به هاست سرور گیم خود نزدیک شوید، به دنبال یک میزبان سرور بازی باشید که دارای چندین مکان در سراسر جهان باشد تا گیم پلی شما را تا حد امکان یکپارچه کند. هاست سرور گیم شما باید شبکه ای با تاخیر کم با چندین ارائه¬دهنده داشته باشد. این، بدان معناست که آنها به طور خاص برای پردازش حجم بالایی از پیام های داده با کمترین تاخیر ممکن، بهینه می¬شوند و دسترسی تقریبا واقعی به داده¬ها ارائه می دهند. هنگام انتخاب هاست سرور بازی باکیفیت، لازم نیست نگران عملکرد میزبان سرور خود با یک رابط شبکه پربار باشید. 
2. پشتیبانی مشتری
یک هاست سرور گیم، با پاسخگویی سریع سرور، عالی است اما تاخیر کم فقط به اندازه خدمات مشتری، خوب است. هنگامی که به دنبال میزبان سرور بازی هستید، می خواهید میزبانی را پیدا کنید که با آن احساس راحتی کنید. یک تجربه ضعیف با یک نماینده، نه تنها شما را از لذت بردن از بازی خود بازمی¬دارد، بلکه کل روز شما را نیز خراب می کند. شرکت BisectHosting می‌داند برای ارائه راه‌حل‌های بازی یا شبکه به خدمات مشتری سریع، کارآمد و با کیفیت نیاز دارید. به همین دلیل پشتیبانی 24/7 مشتری را با میانگین زمان پاسخگویی تنها 20 دقیقه ارائه می دهد. این مجموعه با 17 مکان در سراسر جهان، نمایندگان پشتیبانی، در بسیاری از مناطق زمانی دارد تا پشتیبانی موردنیاز شما را در صورت نیاز ارائه کند. 
3. سخت افزار قدرتمند
هنگامی که از بین خدمات هاست گیم انتخاب می کنید، معمولا در مورد سخت افزار مورداستفاده، نظری ندارید. به همین دلیل، ایده خوبی است که قبلا به دنبال سرویسی باشید که از سخت افزار قدرتمند برای اجرای سرورهای بازی خود استفاده می کند. سرویس هاست گیم شما برای اجرای سرورهای بازی خود به سخت افزار قدرتمند نیاز دارد. این امر به کاهش زمان ورودی و خروجی و نیز به بارگذاری سریع‌تر کمک می‌کند، بنابراین ناامیدی از یک بازی عقب‌افتاده نیاز نیست! به دنبال یک سرویس میزبانی بازی باشید که از پردازنده‌های Enterprise، NVMe، DDR4 و Xeon در فرکانس‌های بالا برای عملکرد و قابلیت همکاری بهینه استفاده می‌کند. 
4.  فروش فوق العاده؛ خیر
گران فروشی زمانی است که یک شرکت هاست سرور گیم، سیستم را با مشتریان بارگذاری می کند و باعث می شود همه برای اندوخته ها و ذخایر سرور بجنگند. یک سرویس میزبانی بازی، ممکن است این کار را انجام دهد زیرا فرض می‌کند کاربران شان از تمام منابع تخصیص داده شده خود استفاده نمی‌کنند. البته زمانی که کاربران از همه منابع اختصاص داده شده خود استفاده می‌کنند، این مشکل ایجاد می‌شود. اگر تعداد کاربران زیادی روی یک سرور داشته باشید، سرور، کند و با تاخیر همراه می شود و تجربه بازی ضعیف ایجاد می کند. وقتی میزبانی سرور را برون سپاری می کنید، می خواهید مطمئن باشید یک سرویس میزبانی بازی را انتخاب می کنید که منابع سرور، آنها را بیش از حد نمی فروشد. یک هاست سرور گیم را انتخاب کنید که هرگز بیش از حد فروخته نمی شوند. باید بر همه اینها نظارت شود تا کاربران مطمئن شوند منابع سرور و پشتیبانی کافی وجود دارد. 
5. آسان برای استفاده از کنترل پنل
کنترل پنل ها برای کاربران، یک میزبان عالی هستند. آنها به کاربران اجازه می‌دهند سرور اختصاصی، حساب‌ اشتراک‌گذاری شده و VPS خود را بدون اطلاع از جزییات سیستم، مدیریت کنند. این موضوع، خصوصا برای بازی، ایده خوبی است. شما می توانید به دنبال یک هاست سرور گیم باشید که یک کنترل پنل بازی مدرن ارائه می دهد و از شما پشتیبانی زیادی می کند. ضمنا شما نمی خواهید وقت خود را صرف به هم ریختن و پیکربندی سرور خود کنید بلکه قصد دارید بازی خود را انجام دهید، پس به دنبال یک هاست سرور گیم باشید که از یک کنترل پنل با قابلیت استفاده آسان بهره مند است و کاملا از Multicraft برای هر سرور Minecraft سفارشی شده استفاده می¬کند. 

بر این اساس، Multicraft به شما این امکان را می دهد که سرور خود را به راحتی و کارآمد، بدون هیچ گونه نگرانی، مدیریت کنید. با Multicraft، نیازی به پیکربندی های پیچیده نیست زیرا هر سرور Minecraft از یک کنترل پنل واحد برای انعطاف پذیری و مقیاس پذیری بهینه، کنترل می شود. علاوه بر این، از طریق Multicraft، با ارائه پایگاه داده منحصربه فرد داخلی، عملکرد اسکریپت، بکاپ و موارد دیگر ارائه می شود. برخی از کاربران سرور Minecraft ترجیح می-دهند یک JAR سفارشی را روی سرور خود اجرا کنند تا تمام منابع را در یک مکان نگه دارند.
6. حفاظت از DDoS
در حالی که سرعت اتصال و سهولت استفاده از تجربه سرور، هر دو، مهم هستند، این موضوع نیز اهمیت دارد که مطمئن شوید سرویس هاست سرور گیم که با آن کار می¬کنید، پشتیبان شما باشد. وقتی در حال بازی هستید، این احتمال وجود دارد که با حمله سایبری DDoS مواجه شوید. هجوم DDoS یا Distributed Denial-of-Service زمانی است که یک بات نت (شبکه ای از ماشین های آلوده) سعی می کند سرور شما را با درخواست های تقلبی غرق کند. وقتی یک بات‌نت درخواست‌های جعلی زیادی می‌دهد، کاربران واقعی را از دسترسی به سرور برای درخواست‌های خود بازمی‌دارد. 

حملات DDoS بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید. تقریبا 35 درصد شرکت¬های موردبررسی اعلام کرده اند در سال گذشته، یک حمله DDoS را تجربه کرده اند. علاوه بر این، از زمانی که کووید 19، باعث افزایش کار از راه دور و استفاده بیشتر از سرور شده، حملات سایبری در حال افزایش است. بنابراین ایده خوبی است که به دنبال یک میزبان سرور بازی باشید که به محافظت از شما در برابر حمله DDoS کمک کند. یک هاست سرور گیم را انتخاب کنید که محافظت از DDoS را رایگان ارائه می دهد تا به حفظ بات¬نت¬ها از سرور شما کمک کند. 
7. زیردامنه های رایگان و IPهای اختصاصی
شما به عنوان یک مشتری سرور Minecraft، معمولا از یک IP اختصاصی یا یک زیردامنه برای اتصال به سرور خود استفاده می کنید. وقتی از یک IP اختصاصی استفاده می کنید، از یک آدرس IP بهره می برید که مختص سرور شماست و آن IP را با سایر کاربران سرور Minecraft به اشتراک نمی گذارید. بسیاری از کاربران دوست دارند از یک IP اختصاصی استفاده کنند زیرا برای عضویت نیازی به وارد کردن پورت ندارند. سایر کاربران سرور Minecraft از یک زیردامنه برای اتصال به IP سرور خود استفاده می کنند و بازی خود را از طریق آن انجام می دهند. 

متاسفانه گاهی اوقات، نوشتن IPها برای کاربرانی که قصد دارند در اسرع وقت به بازی های خود دسترسی داشته باشند، آزاردهنده است. به همین دلیل ایده خوبی است که به دنبال یک سرویس هاست گیم باشید که زیردامنه¬های رایگان و IPهای اختصاصی ارائه می دهد. شرکت BisectHosting زیردامنه های رایگان را برای همه مشتریان سرور جاوا Minecraft ارائه می کند و سرورهای برتر Minecraft آن، دارای پورت پیش فرض 25565 هستند بنابراین برای دسترسی به بازی، نیاز به وارد کردن شماره اضافی بعد از IP ندارید. 
8. بکاپ (پشتیبان گیری)
وقتی نوبت به بازی شما می‌رسد، ساعت‌ها، روزها یا سال‌ها را صرف ساختن چیزی می‌کنید و بنابراین می‌خواهید مطمئن شوید که از زمان صرف شده محافظت می‌کنید. پیکربندی نادرست، خراب شدن دیتاها، حذف تصادفی فایل‌ها و حتی به‌روزرسانی‌های بد می‌تواند باعث شود همه چیز را در یک چشم به¬هم¬زدن از دست بدهید. پشتیبان¬گیری یا بکاپ منظم و مداوم داخلی و خارجی می تواند از شما محافظت کند تا پیشرفت¬تان کند نشود. در صورت اتفاق ناخوشایندی که باعث از دست دادن اطلاعات شود، بکاپ، به شما این امکان را می دهد که در اسرع وقت و بدون از دست دادن مسیر رشد، به بازی بازگردید. 

بنابراین یک هاست سرور گیم انتخاب کنید که به طور منظم و مداوم از سرور شما، نسخه پشتیبان تهیه می کند. آنها باید پشتیبان‌گیری داخلی و خارجی داشته باشند. بکاپ‌های داخلی، سریع روشن می‌شوند و داده‌های هفت روزه را نگه می‌دارند، در حالی که بکاپ های خارجی، حتی اگر تصمیم به خاتمه میزبانی داشته باشید، تا یک سال، نگهداری می‌شوند. بنابراین خیال تان راحت است. پس یک میزبانی سرور بازی باکیفیت انتخاب کنید که پشتیبان شما باشد.

هنگامی که به دنبال هاست سرور گیم هستید و می خواهید سرویسی را پیدا کنید که در زمینه پشتیبانی، سرعت و محافظت از مشتری، شما را به خوبی تحت پوشش قرار دهد، شرکت BisectHosting گزینه خوبی است. این ارائه دهنده هاست سرور گیم، سرویس هایی مانند پشتیبانی 24 ساعته از مشتری، سخت‌افزار قدرتمند برای سرعت اتصال بهینه، مکان‌های متعدد برای تاخیر کم و حفاظت DDoS برای ایمنی سرور ارائه می‌دهد و تجربه میزبانی سرور شما را ساده، مقرون به صرفه و کارآمد نگه می¬دارد.

 

نظرات کاربران