امروزه شرکتها با پیشرفت بازاریابی به دنبال ارائه محصولات خود به صورت آنلاین هستند بررسی دانشمندان در مورد پروبیوتیکها نشان میدهد که این اطلاعات اغلب گمراه کننده است.
به گزارش تبلیغات نیوز، با افزایش محبوبیت پروبیوتیکها مطالعات جدیدی در این زمینه صورت گرفته که دانشمندان به بررسی قابلیت اطمینان اطلاعات آنلاین ارائه شده میپردازد. دانشمندان دریافتند که اکثر وب سایتهای برتر اطلاعاتی را ارائه میدهند که فاقد مدارک علمی است.
با افزایش علاقهمندی محققان به نقش باکتریهای روده و به موازات آن افزایش شهرت میکروبیوم، پروبیوتیکها نیز محبوبیت بیشتری پیدا کردهاند. پروبیوتیکها ارگانیسمهای زندهای هستند که تولیدکنندگان معمولاً آن را به انواع غذاها مانند ماست اضافه میکنند. اطلاعات بازاریابی این پروبیوتیکها غالباً حاوی مجموعهای از ادعاهای بهداشتی از بهبود سلامت گوارش گرفته تا تقویت سیستم ایمنی بدن است.
پروبیوتیک اکنون به تجارت بزرگی تبدیل شده است. در سال 2017، طبق گفته نویسندگان مطالعه اخیر، بازار این ارگانیسم زنده در ایالات متحده بیش از 40 میلیارد دلار ارزش داشت.مانند بسیاری از محصولات ارائه شده امروزه، فروش و بازاریابی آنلاین نقش مهمی دارند. با توجه به این موضوع، محققان دانشکده پزشکی برایتون و ساسکس در انگلستان ادعاهای آنلاین را درباره این محصولات ارزیابی کردند.
آنها اطلاعاتی را از صفحات وبسایتهای برتر در جستجوهای گوگل جمع آوری کردند. آنها ابتدا صفحات را برای سنجیدن صحت و کامل بودن تحلیل کردند. در مرحله بعد اطلاعات را در برابر کتابخانه « Cochrane» که یک پایگاه داده اطلاعات پزشکی مبتنی بر شواهد است، بررسی کردند.
«میشل گلدمن» نویسنده این مطالعه اعلام کرد که ما 150صفحه اول جستجوی گوگل در مورد پروبیوتیکها را مورد ارزیابی قرار دادیم. شواهد علمی در مورد اثر پروبیوتیکها در مقابل بیماریها نیز مورد بررسی قرار گرفت. یافتههای این مطالعه در مجله «Frontiers in Medicine» منتشر شد.
دانشمندان دریافتند که بیشتر 150 وب سایت برتر مبتنی بر اخبار یا تجاری بودند. به طور کلی، سایتهای خبری و تجاری کمترین منبع اطلاعاتی را دارند زیرا به ندرت در مورد مسائل نظارتی یا عوارض جانبی برای افراد آسیب پذیر اطلاعاتی ارائه میدهند.
از 150 صفحه وبسایت، تنها 40درصد عنوان کردند که فواید پروبیوتیکها به تحقیقات بیشتری نیاز دارند؛ 35درصد به منابع علمی ارجاع دادند؛ تنها 25درصد موارد عوارض جانبی احتمالی و فقط 15درصد موارد مقررات نظارتی را عنوان کرده بودند.
وب سایتهای تجاری در چهار دسته تحت پوشش بالا کمترین امتیاز را کسب کردند. در 10 نتیجه برتر گوگل، امتیازات بالاتر بود.
نویسندگان توضیح میدهند که الگوریتمهای گوگل برای اطمینان از اطلاعات ارائه شده توسط پورتالهای بهداشتی سلامت، به خوبی عمل کردهاند به طوریکه نتیجه 10 جستجوی اول گوگل درگاههای معتبر بهداشتی بودند.
با این حال این واقعیت که حجم زیادی از اطلاعات تجاریگرا وجود دارد، برای مصرفکنندگان که در جستجوی پاسخهای صادقانه هستند، مشکل ساز است.
محققان ادعاهای خاص سلامتی را با جزئیات بیشتر بررسی کردند. اگرچه وب سایتها در مورد پروبیوتیکها به درمان طیف وسیعی از بیماریها اشاره کردهاند؛ اما شواهد و مدارک در مورد آن وجود ندارد.
تا به امروز، شواهد، فقط به مفید بودن استفاده از پروبیوتیکها برای درمان تعداد معدودی بیماریها از جمله اسهال عفونی و انتروکولیت نکروزان در نوزادان نارس اشاره کردهاند. حتی در این موارد نیز لازم است دانشمندان تحقیقات بیشتری انجام دهند.
93 وبسایت ادعا کردهاند که پروبیوتیکها سیستم ایمنی بدن را تقویت میکنند. به گفته دانشمندان این امر در مطالعات بالینی به سختی مورد بررسی قرار گرفته است.
به همین ترتیب، تعداد قابل توجهی از وب سایتها ادعا کردند که پروبیوتیکها ممکن است به رفع اختلالات روانی و کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی کمک کنند، اما در مورد اینها هم شواهد قطعی وجود ندارد. درمجموع، 325 ادعای خاص سلامتی در صفحات وب وجود داشت و شواهد علمی اثبات شده فقط 23درصد و در 20درصد هیچ پایه و اساسی نداشتند.
منبع: ایسکانیوز
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
5 ویژگی ضروری یک اپلیکیشن موبایلی برای موفقیت در تبلیغات و تجارت الکترونیک
فناوری، چگونه به پایداری کسب وکار کمک می کند؟
4 نکته مهم که باید در تجارت بیت کوین بدانید
تبلیغات رمزارزها و سه دلیل برای سرمایه گذاری در زمینه سکه های حریم خصوصی
ادغام شرکتهای موبایل و لوازم الکترونیکی مصرفی سامسونگ
بهترین، جذاب ترین و هیجان انگیزترین لپ تاپ های ۲۰۲۲ کدامند؟
مزایا و دلایل برون سپاری توسعه نرم افزار به شرکت های متخصص فناوری
متن کامل طرح مجلس درباره فضای مجازی و پیام رسان ها: جایگاه و وضعیت تبلیغات در پیام رسان های داخلی و خارجی
چگونه فناوری ها بودجه تبلیغات انتخاباتی را کاهش می دهند؟/ بازاریابی فناورانه در خدمت تبلیغات کاندیداها
تاثیر کرونا بر شاغلان روزنامه نگاری و آگهی رسانه ها/ روش های مقابله با کاهش درآمد آگهی آژانس های خبری در دوران کرونا
بررسی بازار سیاه آگهی های واکسن کرونا در جهان از ابتدا تا کنون + قیمت ها
7 باید و نباید اینستاگرام برای حساب های تجاری
نقدی بر مشتری مداری در شیوه پیگیری اقساط بانک مسکن/ بانک: اخطار است! مشتری: تهدید است! / هیچ وقت یک مشتری را تهدید نکنید!
نارضایتی مشتریان از "امن ترین پیک ایران" / الوپیک گفت پرونده شکایت زیاد است، می توانید به مراجع قضایی مراجعه کنید!
از تبلیغ تا ضدتبلیغ؛ واکسن ایرانی کرونا: بزنیم یا نزنیم؟!/ دوقطبی سازی سلامت در سایه تبلیغات
پرونده تبلیغات سایت های شرط بندی توسط سلبریتی ها: به نام کاربران، به کام قماربازان!
ماجرای شستا و آگهی مزایده 68 میلیارد تومانی ساختمان فدراسیون فوتبال
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا شد/ مقایسه و تحلیل هزینه تبلیغات انتخاباتی بایدن و ترامپ/ تبلیغات بیشتر = رئیس جمهوری؟!
تبلیغات ثبت نام و فروش واکسن «آنفلوآنزا» در فضای مجازی ممنوع است
تبلیغات رسانه ای و مدعیان طب سنتی، متهمان اصلی کاهش مصرف لبنیات در کشور! / تبلیغاتی که درباره روغن پالم شده، درست نیست
احراز هویت کاربران و کالاهای ارائه شده در حوزه خودرو و مسکن الزامی شد
کاهش حقوق بازیکنان بارسلونا به خاطر قطع درآمدهای ناشی از تبلیغات
16 پیشنهاد برای افزایش درآمد در دوران رکود با استفاده از تبلیغات
دستبند هوشمند شرکت «ردمی» وارد بازار شد
دستگیری کلاهبردار میلیاردی فروش داروی ضدکرونا
کمک مالی فیسبوک به رسانههای جهان در دوران «کرونا»
ماجرای تبلیغات گسترده ثبت نام یارانه کرونا و تسهیلات چهار درصدی: از شایعه تا واقعیت
فروش اینترنتی دارو ممنوع است
دستگیری عاملان انتشار اخبار و تبلیغات کذب کرونایی
گوگل: حذف میلیون ها تبلیغ ماسک و مواد ضدعفونی برای مبارزه با سودجویان کرونا
برخورد قاطع با منتشرکنندگان آگهیهای جعلی فروش اقلام دارویی و بهداشتی مرتبط با کرونا
از ادعا تا واقعیت: درآمد 285 میلیاردی تلویزیون از آگهی های سریال پایتخت/ هر قسمت 19 میلیارد
هزینههای تبلیغات ارزش افزوده چه زمانی به مشترکان برمیگردد؟
دستگیری فروشنده مواد ضدعفونی در سایت دیوار
وضعیت تبلیغات گردشگری و تورگردان ها در ایام کرونا/ وام ۱۲ درصدی کرونا حکم جریمه را دارد
صفر تا صد پنل نمایندگی پیامک
از "طبیعت" تا تراریخته: تیزری که صدای موافقان را درآورد/ واکنش شدید مرجع ملی ایمنی زیستی به تبلیغ روغن غیرتراریخته: تشویش اذهان عمومی است
مسابقه کرونایی «جان من ایران من»: از حمایت تا مبارزه
یک بام و دوهوای تبلیغات در ایام کرونا: حراجستون مرگ!/ الان بساط تان را جمع کنید/ رفاه در کرونا نیست
انواع شگردهای دروغین تبلیغات کرونایی: از ماسک تا محصولات ضدعفونی/ با 124 تماس بگیرید
فیس بوک، نمایش تبلیغات مرتبط با کرونا را ممنوع کرد
تبلیغات گسترده سایت های شرط بندی و تجربیات تلخ کاربران
پویش اینستاگرامی مجری مشهور برای رونق کارآفرینی زنان در عصر کرونا
داستان زندگی خلافکاری که صاحب برند شد!
تبلیغات گمراه کننده تویوتا علیه خودروهای برقی
چیزی به نام سلول بنیادی تخمک نداریم؛ تبلیغات آن، کذب است
تبلیغات ویروسی بدتر از ویروس کرونا
از اسنپ تا پارس آنلاین: جزییات تبلیغ برندهای محبوب ایرانی در ال کلاسیکوی محبوب دنیا
کرونا، نوروز و تبلیغات موسسات کنکور برای اردوی مطالعاتی!
تبلیغات و کرونا: از بهنوش بختیاری و تبلیغ شربت ضدکرونا تا بازار سوداگران ماسک و اقلام بهداشتی
انتقاد یونیسف و سازمان بهداشت جهانی از تبلیغات مضر صداوسیمای ایران برای سلامت کودکان
آگهی 18 + در مترو: رحم اجاره ای با 3 میلیون درآمد! +عکس
پرونده تبلیغات ال جی و سامسونگ در ایران: خداحافظی با تابلوهای تبلیغاتی شهری و فروشگاه ها
تبلیغات کثیف؛ سلام به بهار! / 11 جرم تبلیغاتی کدامند؟
تبلیغات حلوایی!
همیشه حال خوب: از توهم تبلیغاتی تا واقعیت؟/ چهار توصیه کاربردی برای زمانی که حال مان واقعا بد است
اظهارات دادکان درباره تبایغات دور زمین، جذب اسپانسر و درآمدزایی در آستانه انتخابات رئیس جدید فدراسیون فوتبال
تبلیغات انتخاباتی، کاغذ را گران کرد/ نمایندگانی که قرار است مشکل گرانی را حل کنند، خودشان عامل تورم شدند!
نصب تبلیغات کاندیداها بر روی علائم راهنمایی و رانندگی ممنوع است
تبلیغ یک کاندیدای مجلس: بفرمایید سوپ!
برگزیدگان دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران معرفی شدند/ اسامی بهترین وب سایت های تبلیغات و بازاریابی دیجیتال
مروری بر پوسترهای تبلیغاتی فیلمهای سینمایی معروف ایران در 70 سال گذشته
تایید گزارش "تبلیغات نیوز" توسط معاون وزیر بهداشت: سرانه مصرف شیر باز هم کاهش یافت/ مشکلات صادرات برندهای لبنیاتی بعد از اطلاع رسانی غلط تلویزیون
حضور زنان در تبلیغات از نگاه استاد زن حوزه علمیه: ممنوع! / چه اصراری است زن، ماکارونی تبلیغ کند؟ توهین است/ زن، اصلا جلوه تبلیغاتی ندارد
"برند ایران" در حال تخریب است
تصویر رهبری و روحانی روی جزوه تبلیغاتی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
شرایط درج تبلیغات انتخاباتی: تبلیغ روی وسایل حمل و نقل عمومی ممنوع است
فروش تعدادی از املاک دیپلماتیک ایران در سه کشور
بازخوانی پرونده تبلیغاتی چهارساله کیمیا علیزاده: از تبلیغ نوشیدنی انرژی زا در ایران تا عضویت تیم ملی تکواندوی آلمان/ از ریو 2016 تا توکیو 2020/ وداع سلبریتی برندینگ ها؟!
سوءاستفاده تبلیغاتی یک سایت آموزشی از "دکتر شفیعی کدکنی"
ماجرای یک اسپانسر پرحرف و حدیث؛ شهرداری: 8 میلیارد تقدیم تو باد! دولت در 2190 روز: پول یک اتوبوس هم نداریم!
یک کلاهبرداری مجازی: دوستان را اد کنید و پول بگیرید!
تبلیغ زودهنگام به سبک پشمک حاج عبدالله!
اغلب تبلیغات وب سایت های برتر مواد غذایی درباره پروبیوتیک ها، گمراه کننده است
نتیجه "شیرهراسی" صداوسیما: شیرهای پاستوریزه در فروشگاه ها باد کرد!/ واکنش مدیرعامل عالیس: این کار، تشویق اذهان عمومی است
آگهی عجیب والدین برای راحت طلب ترین کنکوری دنیا!
ترویج تصویر اعدام و اسلحه در کتاب مترو و توزیع در مهدکودک ها! + واکنش شهرداری
نقد تیزر "توی بورس باشیم": تراریخته بخوریم یا نخوریم؟!
شگرد تبلیغاتی سایت های درج آگهی مسکن برای خانه دار شدن شما با وام 240 میلیونی
هشدار درباره داروهای گیاهی که پای ثابت آگهی های بازرگانی هستند
مزیت های تبلیغات پیامکی در بازاریابی محصولات و خدمات
معافیت مالیاتی تبلیغات در روزنامهها و نشریات منتظر تصمیم مجلس
نکاتی که هنگام خرید از سایت های درج آگهی باید رعایت کنید
عملکرد مشکوک برنامههای بلوکه کننده تبلیغات آنلاین
فروشگاههای زنجیرهای تبلیغات غیر واقعی زیادی دارند/ چگونه رب 20 هزار تومانی، 9 هزار تومان فروخته می شود؟!
نظرات کاربران