سه شنبه, 28 فروردین ماه 1403

کد خبر: 621

تاریخ خبر: 1398/10/21

موشن گرافیک چیست و چگونه منجی برندتان می شود؟

مدتی است که بازار موشن گرافیک حسابی داغ شده است. صاحبان کسب‌وکار برای ترویج و تبلیغ محصولات و خدمات شان از موشن گرافیک استفاده می‌کنند. طراحان و گرافیست‌ها هم سخت مشغول ایده پردازی و اجرای موشن گرافیک های جدید و جذاب هستند.

به گزارش تبلیغات نیوز، یکی از استودیوهای فعال در این زمینه، یعنی استودیو طراحی گرافیک هورفر، به ما درباره موشن گرافیک و تاثیرگذاری فوق‌العاده‌ای که روی مخاطبان دارد توضیح می‌دهد اصلا به چه چیزی موشن گرافیک می‌گویند؟

مختصر و مفید بگوییم، طراحی موشن گرافیک یک طراحی گرافیکی متحرک است. پس حتی اگر اسم موشن گرافیک تابه‌حال به گوشتان نخورده باشد، حتما نمونه‌هایی از آن را در گوشه و کنار دیده‌اید. در وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌ها، یا در تلویزیون.

موشن گرافیک انتقال ویدئویی یک ایده خاص با متن، رنگ‌آمیزی، و موسیقی جذاب است. به نحوی که مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد و احساسات او را برانگیزد.

اگر می‌خواهید اطلاعات یا توضیحات مفصلی درباره محصول یا خدمات خود بدهید، استفاده از متن یا تصویر انتخاب خوبی نیست. چرا که دیدن حجم زیادی از نوشته‌های تبلیغاتی می‌تواند برای اغلب افراد خسته‌کننده یا حوصله‌سربر به نظر برسد. بهترین انتخاب پیش روی شما، طراحی آنلاین یک موشن گرافیک است. از موشن گرافیک می‌توانید برای معرفی خدمات، رونمایی از محصول، اعلام رویدادی خاص، و یا هر اطلاع‌رسانی دیگری درباره کسب‌وکارتان استفاده کنید.

پس موشن گرافیک یک روش تاثیرگذار، قابل فهم، و البته سرگرم کننده برای انتقال اطلاعات به مخاطبان است. این‌ها ویژگی‌هایی هستند که به سختی در متون و عکس‌های تبلیغاتی پیدا می‌شوند. تا جایی که شرکت سیسکو که غول دنیای تکنولوژی اطلاعات است اعلام کرد که ۸۰% محتوای جدید اینترنت تا سال ۲۰۲۰ به ویدئوها و موشن گرافیک‌ها تعلق خواهد داشت.

چرا به طراحی آنلاین موشن گرافیک نیاز داریم؟

به دوروبرمان که دقت می‌کنیم می‌بینیم که هر لحظه داریم با تصاویر متنوع و متفاوتی بمب‌باران می‌شویم! شبکه‌های اجتماعی هم تحت سلطه تصاویر درآمده‌اند و محتوای تصویری با سرعت چند هزار بر دقیقه تولید می‌شوند. یک راه عالی برای چشمگیر شدن و جلب‌توجه مخاطبان در میان این هیاهوی تصاویر، استفاده از موشن گرافیک است.

موشن گرافیک بیننده را وادار به توقف و تماشا می‌کند. این در صورتی است که خیلی‌ها عکس‌ها را به سرعت رد می‌کنند و مایل به خوانندن نوشته‌های روی تصویر نیستند. معمولا بازه زمانی توجه مخاطب کوتاه است و درصد زیادی از تصاویری که می‌بیند را فراموش می‌کند. در نتیجه، با تحریک کردن کنجکاوی بیننده، او روی ویدئوی موشن گرافیک مکث می‌کند، ویدئوی برند شما را با دقت نگاه می‌کند و به خاطر می‌سپارد.

اهمیت طراحی حرفه‌ای موشن گرافیک همینجا مشخص می‌شود. اگر ویدئو به اندازه کافی جذاب و درگیرکننده نباشد، باز هم احتمال رد شدن و دیده نشدن آن توسط مخاطب زیاد است. طراحی آنلاین موشن گرافیک به درد هر ایده و موقعیتی می‌خورد. از لوگو گرفته تا تبلیغات، اینفوگرافیک، و حتی اعلام اخبار مهم، موشن گرافیک یک رسانه شگفت‌انگیز و قدرتمند است.

پس طراحان حرفه‌ای موشن گرافیکی را برای شما آماده می‌کنند که:
۱- اطلاع رسانی درباره برند شما را هرچه دقیق‌تر و دیدنی‌تر انجام می‌دهد و مخاطب را به سمت خرید از شما سوق می‌دهد.

۲- به بهترین و قانع‌کننده‌ترین روش با مخاطبان شما ارتباط برقرار می‌کند و همان چیزی را که نیاز دارند به آنها می‌گوید.

۳- نه تنها چشمگیر و تماشایی، بلکه سودمند و خاص هم هست.

به‌طوری که مخاطب آن‌را با دیگران به اشتراک بگذارد. موشن گرافیک درگیرکننده ممکن است خنده‌دار، الهام‌بخش، آموزنده یا انگیزشی باشد.

۴- هویت برند شما را به‌خوبی نشان می‌دهد. قصه‌ای دلنشین از محصولات و خدمات شما تعریف می‌کند تا نام برندتان را در ذهن و حتی قلب بیننده ثبت کند.

درصد قابل‌توجهی از مشتریانی که برای خرید یک محصول تردید داشته‌اند، بعد از تماشای موشن گرافیک بلافاصه خرید خود را انجام داده‌اند. روی ثمربخشی موشن گرافیک حساب باز کنید و اجازه دهید تا برند شما را به نافذترین و موثرترین روش ممکن به مردم بشناساند. قدم اول را بردارید و با یک استودیوی طراحی گرافیک تماس بگیرید. موشن گرافیک به شما کمک می‌کند تا جان تازه‌ای به کسب‌وکارتان ببخشید.

منبع: فانوس زاگرس

نظرات کاربران