با همسو شدن شهرداری و دولت، انتظار بهبود وضعیت مدیریت شهری و انجام تعهدات دولت بیشتر شد، اما به دفعات مدیران شهری از عدم اختصاص بودجه و تعهدات دولت به شهرداری گلایه کرده اند و یکی از دلایل نابسامانی وضعیت فعلی را همین موضوع میدانند. این در حالی است که با توجه به عدم حمایت دولت از مدیریت شهری، شهرداری برای کمک به دولت قد علم کرده است.
به گزارش تبلیغات نیوز، شهرداری تهران کمک ۸ میلیاردی برای جشنواره فجر کرده است؛ جشنوارهای که از پشتیبانی دولت برخوردار بوده و گفته میشود، ۶ میلیارد و سیصد میلیون تومان به آن بودجه اختصاص داده شده است؛ هرچند مقوله فرهنگ جزء لاینفک وظایف شهرداری است، سوال اینجاست: آیا به غیر از هزینههای غیر نقدی که شهرداری تهران برای این جشنواره هزینه میکند، بهتر نبود مبلغ نقدی را برای ارتقای فرهنگ عمومی و تشکلهای نوپای فرهنگی و مردمی که با مشکلات مالی مواجه هستند و بعضا سرنوشت آنها به تعطیلی ختم میشود ـ در حالی که با مبالغی کمتر از این هم باعث پویا شدن هر چه بهتر فعالیتهای فرهنگی در سطح شهر و محلهها میشوند ـ هزینه میکرد؟
اصلا بودجه فرهنگی شهرداری که مصوب شوراست، چه میزان بوده که باز هم برای آموزش محیط زیست و حقوق شهروندی نیاز به اختصاص بودحه ۸ میلیاردی باشد؟ چگونه است در حالی که رقم بودجه معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری در سال ۹۶ دو هزار میلیارد تومان بوده، با وجود این چنین ارقامی نیاز می شود که شهرداری ۸ میلیارد تومان برای فرهنگسازی هزینه کند؟!
مشارکت بدون اخذ نظر شورا
زهرا نژادبهرام در این رابطه طی مصاحبهای با اشاره به مطرح شدن نام شهرداری تهران به عنوان اسپانسر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: شهرداری تهران بر اساس بودجه ۹۸ میتواند در کارهای فرهنگی مشارکتی وارد شود، اما در ارتباط با موارد خاص از جمله برگزاری جشنوارهها، معمولاً نظرات کمیسیون فرهنگی و اجتماعی خواسته میشود.
مخالفت کمیسیون فرهنگی با بذل و بخشش فرهنگی شهرداری
محمدجواد حقشناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در این رابطه با ابراز مخالفت جدی نسبت به کمک ۸ میلیارد تومانی شهرداری تهران به جشنواره فیلم فجر گفت: در روزگاری که تخصیص بخش عمدهای از ردیفهای مصوب شورا در بودجه ۹۸ صفر بوده است و بیش از بیست ردیف که مبلغ آن بیش از ۱۳۶ میلیارد تومان بوده و شهرداری تخصیص آن را به بهانه اینکه پولی نداشته عملیاتی نکرده، یک دفعه خبردار میشویم که شهرداری ۸ میلیارد تومان به جشنواره فیلم فجر کمک بلاعوض کرده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با انتقاد از چگونگی این اقدام و حجم مبلغی که داده شده گفت: وقتی از این موضوع مطلع شدم، مکتوب نامهای به آقای حناچی نوشتم و خواستار ارائه توضیحات در مورد این اقدام شدم و تأکید کردم که چرا این کار بدون اطلاع شورا انجام شده است. فکر نمیکنم این کار با وظایف شهرداری و مدیریت شهری نسبتی داشته است.
حقشناس با بیان اینکه سال گذشته با کاهش جدی بودجه حوزه فرهنگی و اجتماعی روبرو بودیم، گفت: سهم فرهنگ به شدت کاسته شده است و سهم ۹ درصدی آن به ۵ درصد رسیده و بخشی از همین سهم اندک هم صرف پرداخت حقوق میشود. در این شرایط میبینیم همین بودجه محدود هم وارد حوزههایی میشود که بدون هماهنگی و مصوبه هزینه میشود و معلوم نیست چه هدفی را دنبال میکند که این وضعیت نشان از بی توجهی به وظایف شهرداری است.
شهرداری تهران حق ندارد ریالی بابت جشنواره هزینه کند
ناهید خداکرمی در واکنش به اختصاص بودجه ۸ میلیارد تومانی شهرداری تهران برای به عنوان اسپانسر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: شهرداری تهران مجوزی برای این کار ندارد و اجازه ندارد در این زمینه ورود کند و باید بر اساس مصوبات شورای شهر تهران اقدام کند، لذا از آقای حناچی شهردار تهران انتظار میرود در این مسیر حرکت کند و شهرداری تهران حق ندارد ریالی بابت جشنواره هزینه کند.
همه کمکها ریالی نیست
پیروز حناچی شهردار تهران در واکنش به این امر گفت: بله، چند ماه است که مذاکراتی در این زمینه انجام دادهایم. دوستان انتظار دارند حمایت کنیم البته گاهی کمکهای ریالی محاسبه میشود در حالی که ما اقداماتی مثل اجاره سالن و تبلیغات را برایشان انجام میدهیم.
حناچی گفت: جشنواره فیلم فجر امری ملی است و آنچه قانون اعلام کند و ما امکان داشته باشیم کمک میکنیم.
کمک برای تبلیغات آموزش شهروندی
محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران در حاشیه جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران در خصوص اختصاص بودجه ۸ میلیاردی شهرداری به جشنواره فیلم فجر گفت: شهرداری برای اینکه در فعالیتهای تبلیغاتی خود با دستگاههای مربوطه مشارکت کند، نیاز به مصوبه شورای شهر ندارد و در قرارداد با روزنامهها و رسانه ملی میتواند به عنوان اسپانسر فعال شود.
هاشمی افزود: این اقدام برای این بود که شهرداری بتواند اهداف خود را پیش ببرد و در قالب قرارداد مشارکت، اهداف خود را در نظر بگیرد. مثلا در مورد پسماند تیزرهایی قبل از پخش فیلم نمایش داده شود.
این در حالی است که مجید فراهانی از این اقدام شهرداری دفاع کرده و سابقه بیست ساله این کمک را یادآوری میکند و اظهار نظرهای مطرح را به دلیل سایه انداختن مسائل سیاسی امسال میداند.
پی نوشت تبلیغات نیوز: این حمایت مالی و اظهارات مدیران شهرداری و شورای شهر از دولت در حالی است که آذرماه امسال، رئیس شورای شهر تهران با گلایه از دولت گفته بود: «متاسفانه با وجود مصوبات مثبت، حتی یک دستگاه اتوبوس هم طی 6 سال گذشته از سوی دولت تحویل شهرداری نشده است.»
با این اوصاف، درست است که جشنواره فجر هم یک رویداد ملی است اما آیا وظیفه شهرداری و دولت، تامین وسیله حمل و نقل عمومی نیست و این بودجه های میلیاردی را نمی توان صرف تخصیص اتوبوس، تعمیر پله برقی های بعضا خراب مترو و پل های عابر پیاده و... کرد. برای همین گفته اند: چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است!
منبع: تابناک
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
نظرات کاربران