آسیه فروردین- رشد مداوم فناوری، تاثیر بسزایی در رتبه بندی سیاسی داوطلبان داشته است. در این مطلب، تحلیل این دو حوزه زندگی مدرن یعنی پیوند فناوری و سیاست و نتایج حاصل از این رابطه متقابل، به همراه ابزارها و بودجه تبلیغات کاندیداهای انتخاباتی با توجه به ظهور فناوری ها، مورد بررسی قرار گرفته است.
نامزدهای سیاسی از بسیاری جهات از فناوری استفاده می کنند. کانال های ارتباطی مختلفی که از طریق اینترنت ارائه می شوند، قدرت موثری در رشد افراد مختلف دارند. توییتر، فیس بوک و یوتیوب بسترهای رسانه ای قدرتمند ارتباطی هستند که می توانند به راحتی رتبه بندی نامزدهای سیاسی را افزایش دهند. هاوسلی معتقد است خواه تصدیق کنیم یا نشویم، فناوری در اکثر نژادهای سیاسی، عامل تعیین کننده است. از طریق فناوری، سیاستمداران می توانند به بودجه دسترسی پیدا کنند، صاحب نظرسیاسی شوند و هزینه کمتری را برای تبلیغات انتخاباتی و تبلیغ نامزدی خود بپردازند.
• انتخابات و بازاریابی فناوری
یکی از راه های تاثیر فناوری بر سیاست، جنبه مالی است. جمع آوری بودجه برای تبلیغات، عامل مهمی برای همه نامزدهای سیاسی است. این امر نیاز به ایجاد یک پاسخ عمودی به کل کشور یا منطقه هدف را به همراه دارد. این امر، یک مانع بزرگ است که توسط نامزدهای سیاسی تجربه می شود. اینترنت به «هاوارد دین»، سیاست¬مدار آمریکایی، یاری کرد تا کمک هایی را که برای دسترسی به بخش بزرگی از منطقه مبارزات انتخاباتی لازم داشت، دریافت کند.
نامزدها از طریق بازاریابی فناوری، اسپانسرهای مناسب برای حمایت از جنبه های مختلف مبارزات انتخاباتی خود دریافت می کنند. تبلیغات در اینترنت، روش ارزانی است زیرا برخلاف آنچه در رسانه های چاپی ارائه می شود، مجبور به انتشار مجدد نیست. این مورد در پیوندهای مختلفی که معمولاً قابل دسترسی هستند، نیز صدق می کند.
• سیاستمداران و پادکست
اینترنت، سیاست مداران را قادر می سازد از پادکست استفاده کنند. اینترنت، پادکست را ارائه می دهد و همه را روزنامه نگار می کند. سیاستمداران از طریق پادکست، می توانند قدرت رسانه را به تصویر بکشند، بنابراین از معتبر بودن اطلاعات، اطمینان حاصل می کنند. خوداظهاری سیاستمداران از طریق کارشناسان، به راحتی از طریق پیام ها پخش می شود. تضمین صحت اطلاعات ارسال شده برای سیاستمداران دشوار است. همه به اینترنت دسترسی دارند و پادکست ها توسط هرکس قابل ارسال هستند. بنابراین یکپارچگی اطلاعات دشوار است و بسیاری از نامزدهای احتمالی ممکن است مجبور شوند ارتباط قابل تایید با دستاوردهای مختلف ایجاد کنند.
در مجموع، تبلیغات سیاسی از طریق پادکست ها یک روش معمول اما پرهزینه برای استفاده است. با این حال، منطقی است فرض کنیم در صورت استفاده صحیح، این فناوری، یک ابزار سیاسی فوق العاده قدرتمند است که کاملا بازدهی دارد.
• انتخابات و تبلیغات رایگان اینترنتی
به گفته هاوسلی، تاثیر فناوری بر روی یک نسل معین، بسیار زیاد است. افراد جوان، تحصیل کرده و مرفه با نوآوری های فناوری ارتباط برقرار خواهند کرد. با ارائه مناسب، امتیازات برای داوطلبان کسب می شود. استفاده از جدیدترین فناوری، مطمئنا جوانان را به خود جلب می کند. ممکن است نسل قدیم در افزایش پیشنهادهای ریاست جمهوری تاثیر زیادی نگذارد؛ خصوصا اگر از طریق رسانه های اجتماعی انجام شود. نسل قدیم به سختی از اینترنت استفاده می¬کند اما نسل جوان به راحتی با این پلتفرم های رسانه-ای، ارتباط برقرار می کنند. سیاست مداران از این تمایز در فناوری برای کسب مزایای پیشنهادهای سیاسی خود استفاده می نمایند.
روش دیگر برای بررسی موضوع، تفکر درباره اینترنت به عنوان ابزاری برای تبلیغات رایگان است. هیچ شکی نیست که انتخابات ریاست جمهوری پرهزینه است، زیرا برای پوشش کل منطقه برگزار می شود. از طرف دیگر، فیلم های سیاسی به راحتی امتیازات آنلاین ایجاد می¬کنند و این تبلیغات اینترنتی، در صورت راه اندازی صحیح، همیشه به مخاطبان موردنظر می رسد. افراد از طریق اشتراک¬گذاری ویدئو، تبلیغات لازم را انجام می دهند. ویدئوهای تولیدشده اضافی، هزینه ای ندارند، در حالی که در شبکه¬های اجتماعی، حتی ارسال اصلی نیز رایگان است.
• فقط یک کلیک!
بدیهی است تبلیغات سیاسی از طریق استفاده از فناوری آسان¬تر شده؛ خصوصا از آنجا که دستگاه¬های فناوری متعامل و همزمان در دسترس قرار گرفته¬اند. استفاده از فناوری به عنوان ابزاری موثر برای برقراری ارتباط بین یک شخصیت سیاسی و مخاطب هدف، خردمندانه است. با استفاده از اینترنت، هر فرد سیاسی، می¬تواند فقط طی چند دقیقه شناخته شود و فقط طی چند ساعت، افکار عمومی درباره یک شخصیت سیاسی خاص، در یکی از گروه¬های اجتماعی رای¬دهندگان شکل می¬گیرد؛ حتی شهرت بد نیز می-تواند در یک چشم به¬هم زدن با استفاده از فناوری مدرن شکل گیرد. «شایعات» بد، غالبا خیلی سریع تر گسترش می یابد. با تاثیرات فراوانِ فناوری بر جامعه، به ویژه افکار عمومی، احتیاط در استفاده از اطلاعات مربوط به هر شخصیت سیاسی، بسیار مهم است، چون فقط با یک کلیک، خطر ایجاد یک تبلیغ مثبت را به یک تبلیغ منفی می دهید.
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
نظرات کاربران