سه شنبه, 29 اسفند ماه 1402

کد خبر: 627

تاریخ خبر: 1398/10/21

از سانسور آباژوری تا تبلیغ چندهمسری!

در هفته های اخیر، انتشار فیام‌هایی درباره چندهمسری و نیز سانسور چهره یکی از نمایندگان مجلس در تلویزیون در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی بازتاب فراوانی به همراه داشت. از یکسو پخش مصاحبه یک نماینده مجلس در برنامه «هر کی شما بگین» شبکه اول سیما که اجرای آن را مهران رجبی بر عهده دارد، خبرساز شد.

به گزارش تبلیغات نیوز، در این برنامه آن‌طور که زیرنویس شده چهره و صدای نماینده دعوت‌شده به‌دلیل عدم‌احتمال تبلیغات برای نماینده مورد نظر در انتخابات مجلس محو شده و چهره او به مدل معروف به استفاده از آباژور در صدا و سیما محو شده است. از همین رو نحوه‌ سانسور چهره نمایندگان برای پرهیز از تبلیغات، انتقادهای متعددی را به همراه داشت و این موضوع به شدت دستمایه طنز کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت.

برخی کاربران با انتشار مجدد تصاویر و ویدئوی این برنامه، سبک جدید سانسور در رسانه ملی را نمونه بارز قانونمندی صداوسیما و نمایندگان مجلس در آستانه انتخابات و یکی از شاهکارهای نوین تبلیغات به سبک واحد آباژور دانستند. پیش‌تر برخی آلات موسیقی و نیز لوگوی برخی از باشگاه‌های ورزشی خارجی به چنین شیوه‌ای سانسور شده بود.

از سوی دیگر طی روزهای گذشته ویدئوهایی تبلیغاتی در تعریف و تمجید از زندگی چندهمسری در فضای مجازی منتشر شد که با واکنش‌های مختلفی از سوی کاربران مواجه گردید. این ویدئوها بخش‌هایی از برنامه اینترنتی «مثل خواهر» است که در ابتدای آن لوگوی حمایت از حقوق مردان دیده می‌شود.

برخی کاربران با ساخت هشتگ #مثل_خواهر  با اشاره به‌نظر مقام معظم رهبری درباره چندهمسری نوشتند: «خدا یکی، یار یکی، عشق یکی». یکی دیگر از کاربران نوشت: «دشمن خیلی خوب بازیمون می‌ده و راه ایجاد انزجار و تنفر افکار عمومی نسبت به اسلام رو هم بلده» در این میان یکی از موافقان چندهمسری هم نوشت: «موضع‌گیری‌ها غیرمنصفانه و مغرضانه است، چندهمسری نه غیرشرعی و نه غیر‌اخلاقیه، فقط با عرف جامعه امروز سازگار نیست.»

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات کاربران