تبلیغات نیوز- آسیه فروردین: تاخیر، ابهام، کمدقتی و تشریفات اداری برای پرداخت خسارات بیمهای خصوصا بیمه تکمیلی توسط شرکتهای بیمه، از دردهای مزمن بیمارانی است که علیرغم خرید این نوع بیمه، علاوه بر مشکلات ناشی از بیماری، باید رنج دوران را نیز بر دوش بکشند! در این شرایط، راهاندازی «سامانه یکپارچه صدور و خسارت درمان بیمه ملت»، نقطه عطفی در ارائه خدمات بیمه درمان، به منظور رفع دغدغههای ناشی از سرعت و دقت در پرداخت خسارت و حرکت در مسیر رضایت بیمهگزاران است.
بیمههای تکمیلی، از جمله بیمههای تجاری و از انواع خدمت بیمهای مکمل به شمار میروند که بیمههای پایه، آنها را پوشش نمیدهند. بیمه درمانی تکمیلی نیز یکی از بیمهنامههای اشخاص است که ارائه خدمات آن توسط برخی شرکتهای بیمه، منوط به داشتن دفترچه بیمه پایه است. هزینه بالای خدمات تشخیصی، دارویی و درمانی، از مهمترین دلایل حمایت سازمانهای بیمهگر از مردم است تا بیمهشدگان فشار کمتری برای پرداخت هزینهها هنگام بیماری داشته باشند.
در این رابطه، علاوه بر تاخیر در پرداخت هزینهها، برخی شرکتهای بیمه، از مسیرهای دور زدن قانون، هنگام پرداخت خسارت به بیمهشدگان بهره میبرند. همین امر اختلاف بین مشتریان و شرکتهای بیمه را افزایش داده و منجر به شکایت از این شرکتها میشود. بعضا زمان طولانی رسیدگی به شکایات، درخواستها و پیگیریها، نارضایتیها را تشدید میکند.
بیمه ملت، با درک این وضعیت و با پیشینه 20 ساله، «تاکید بر مشتریمداری» و «ارائه خدمات هرچه بهتر و شایستهتر به بیمهگزاران» را ماموریت خود میداند. لذا در عصر تحول دیجیتال، بهرهمندی از فناوریهای نوین را برای خدمترسانی بهتر و کیفیتر به مشتریان سرلوحه خویش قرار داده است. دستاورد ارزشمند این نگرش، در ماههای پایانی سال جاری، راهاندازی سامانه یکپارچه صدور و خسارت درمان با اهداف زیر است:
1. تسریع خدمات بیمه درمان تکمیلی بیمهگزاران
2. رفع بوروکراسیهای زائد اداری
3. شفافسازی فرایندهای صدور و خسارت درمان
مهمترین کلیدواژههای اهداف تاسیس این سامانه را در قالب اظهارات علیرضا یزداندوست، مدیرعامل شرکت بیمه ملت، میتوان در واژههای «تسریع»، «شفافسازی» و «بوروکراسیزدایی» خلاصه کرد؛ واژگان نامآشنایی که کمرنگ بودن آنها طی سالهای گذشته تا کنون، شکاف بین مشتریان و شرکتهای بیمه را افزایش داده است. از اینرو بیمه ملت با تحلیل واقعبینانه درباره وجود خلأهای ارتباطی بین بیمهگر و بیمهگزار، اهتمام ویژه خود را بر تسریع وضعیت بیمه درمان و تکمیلی، حذف مقررات دستوپاگیر و عیتیت بخشیدن به روند پرداخت خسارتها در این حوزه اختصاص داده است.
یکی از اتفاقات مثبت در مسیر ایجاد سامانه یکپارچه صدور و خسارت درمان بیمه ملت، اذعان به مشکلات قبلی و اتخاذ نگرش فرایند بهبود مستمر (CIP) است؛ نگرشی که از اصول مدیریت کیفیت برای دستیابی مداوم به پیشرفت در کیفیت فرایند، کیفیت محصول، کیفیت خدمات و قابلیت تحویل محسوب میشود. اظهارات مدیرعامل بیمه ملت، درباره مشکلات سیستم نرمافزاری پیشین، نواقص آن، عدم شفافیت در برخی موارد و پیرو آن، لزوم بررسی ساختارهای نرمافزاری طی یک سال گذشته، کاملا بیانگر این نگاه اصلاحی است؛ موضوعی که رضایت مشتریان و منفعت شرکت، هر دو را به همراه دارد.
صرفهجویی در زمان و هزینه بیمهشدگان، استفاده سریع، ایمن و مناسب از سامانه برای سرویسهای بیمهای، اتصال آنلاین به نسخههای الکترونیکی تامین اجتماعی و بیمه سلامت، بهبود روند ارزیابی و پرداخت خسارت، بهرهمندی از اطلاعات حدود 4000 مرکز درمانی طرف قرارداد بیمه ملت، تنها بخشی از مزایای ارزشمند سامانه یکپارچه صدور و خسارت درمان بیمه ملت است. با این حال، به دلیل راهاندازی جدید این سامانه، قاعدتا ارتقای کیفیت آن نیازمند حمایت و صبوری ذینفعان در آغاز مسیر و البته ارائه بازخوردهای موثر برای بهبود فعالیت سامانه است.
• سه دلیل ویژه برای اهمیت سامانه یکپارچه بیمه ملت
اهمیت سامانه یکپارچه بیمه ملت، زمانی بهتر مشخص میشود که آمارهای آذرماه امسال، مرتبط با بیمه درمان، بیمه تکمیلی و شرکتهای بیمهای را مرور کنیم:
حدود ۸ تا ۹ میلیون نفر (حدود 10 درصد جمعیت کشور) بیمه درمان ندارند. (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی)
فقط 25 درصد مردم، بیمه تکمیلی دارند و ۷۵ درصد از این خدمت بیمهای محروم هستند. (رئیس کل بیمه مرکزی)
30 درصد شرکتهای بیمهای زیانده هستند. (رئیس کل بیمه مرکزی)
این آمارها، خصوصا جمعیت 10 درصدی فاقد بیمه پایه و 75 درصدی بدون بیمه تکمیلی تاسفبرانگیز است. این آمار و ارقام بدین معناست که کمی بیش از 20 میلیون نفر، بیمه تکمیلی دارند و بیش از 60 میلیون نفر از این خدمات محروم هستند. با این حال، همین قشر 25 درصدی دارنده بیمه تکمیلی، هنگام دریافت خسارت یا خدمات بیمه درمان، از نظر سرعت، دقت، مسائل اداری و... با چالشهای متعدد مواجهند؛ موضوعی که در صورت عدم توجه به آن، اعتماد مردم به شرکتهای بیمهای را خدشهدار میکند.
همین موضوع بیانگر اهمیت اقدام بیمه ملت برای راهاندازی سامانه یکپارچه درمان است. این سامانه با ارائه خدمات غیرحضوری، تسریع و تدقیق در سرویسدهی، کسانی را که به خاطر ناآگاهی یا نارضایتی از فرایند خدمات و خسارتدهی بیمه تکمیلی درمان، از این پوشش بیمهای فاصله میگیرند، به سمت این خدمات ترغیب میکند.
همچنین آمار رسمی سال گذشته (1401) نشان میدهد بیمه درمان تکمیلی 18.3 درصد از پرتفوی حق بیمه تولیدی بازار بیمه کشور را به خود اختصاص داده اما همین محصول با ضریب خسارت 104.7 درصد، بالاترین میزان خسارت را در بین انواع بیمهها داشته است. بر این اساس، هرچند بیمه درمان تکمیلی با وجود استقبال مخاطبان، زیانده است اما به خاطر جذابیت موضوع و تاثیرگذاری آن در پرتفوی بیمهای، همچنان جزء سبدهای محصول پرطرفدار نزد شرکتهای بیمه است.
از آنجا که توسعه بیمه، یکی از شاخصهای رشد سلامت و اقتصاد کشورهاست، اقداماتی مانند توسعه خدمات دیجیتال در قالب ایجاد سامانه یکپارچه صدور و خسارت درمان بیمه ملت، چشمانداز روشنی برای حمایت از پوشش بالاتر، خدمات باکیفیتتر، اطلاعرسانی شفافتر، پاسخگویی سریعتر و ارزیابی دقیقتر فعالیتها محسوب میشود.
در عصر سرعت، سامانه بیمه ملت، قادر است با تسریع در عمل به تعهدات و پرداخت خسارات، منفعت دوسویه بیمهگزار و بیمهگر را تامین کند و با ملتیار (hs.mellatyar.app)، یاور ملت و نماد یوز ایرانی در عرصه بیمه باشد.
"کسبنو"؛ کمیپن تبلیغاتی جذاب بانک تجارت از پشتیبانی مالی فروشگاههای تندمصرف
سامانه یکپارچه بیمه ملت، نماد یوز ایران در عرصه بیمه درمان!
واتس اپ چگونه درآمدزایی می کند؟
آمارها و حقایقی درباره پیام رسانهای موبایلی: از فیس بوک و تلگرام تا واتس اپ با 2.8 میلیارد کاربر
میزان تاثیر افراد مشهور بر فروش از نگاه صاحبنظران تبلیغات
اهداف تبلیغات از نظر مدل داگمار
دیدگاه ساختگرایانه اجتماعی درباره تبلیغات
نسخه جدید همراه بانک تجارت در عصر پادشاهی اپلیکیشن ها
بیمه تجارت نو: حال خوب بیماران با حذف نسخه کاغذی دارویی
آینده تبلیغات فناوری پرداخت بدون کار بانکی: بیمها و امیدهای استفاده از NFC
نقد تبلیغات اسپانسری بیمه البرز در «شب خوش»: پازل ناتمام
تحلیل و بررسی تبلیغات طرح پذیرنده ملی بانک ملی: پل ارتباطی خانواده پرداخت الکترونیک: از پذیرندگان تا مشتریان
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات/ سعید میرشاهی عضو هیئت داوران قند پارسی شد
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
نظرات کاربران