سه شنبه, 18 اردیبهشت ماه 1403

کد خبر: 847

تاریخ خبر: 1403/02/06

نسخه جدید همراه بانک تجارت در عصر پادشاهی اپلیکیشن ها

تبلیغات نیوز- سعید میرشاهی: در عصر پادشاهی اپلیکیشن‌‌ها، بهترین راه برای دلپذیر ساختن سفر مشتریان بانکی، از مبدا تا مقصد، ارائه سرویس‌های‌ به‌روز، با تجربه کاربری (UX) خوشایند و رابط کاربری (UI) جذاب است؛ همان موضوعی که اخیرا با رونمایی از نسخه جدید همراه بانک تجارت، محقق شده و خدمات بانکی گسترده را برای مشتریان به ارمغان آورده است.

اپلیکیشن‌های بانکی به عنوان یکی از ابزارهای نوین برای ارتباط با مشتریان و ارائه خدمات به آنها، از اهمیت بسیاری برخوردارند. با توجه به پیشرفت فناوری‌ها و نیاز روزافزون مشتریان به تجربه کاربری بهتر، بانک‌ها همواره به دنبال بهبود و به‌روزرسانی مداوم برنامه‌ها و سرویس‌ها هستند. در این راستا، همراه بانک تجارت، با معرفی نسخه جدید و ظاهر ساده و کاربرپسند آن، امکانات و قابلیت‌های جدیدی ارائه می‌دهد. 
این اپلیکیشن بانک تجارت، برنامه ویژه گوشی هوشمند اندرویدی است که به مشتریان امکان می‌دهد حتی بدون یک‌بار مراجعه، از طریق ثبت‌نام در شعبه و نصب برنامه، از انواع خدمات بانکداری الکترونیکی استفاده کنند. کاربران می‌توانند بدون حضور فیزیکی در شعب بانکی، به صورت شبانه‌روزی 7 در 24، از خدمات این اپلیکیشن بهره‌مند شوند. 
انتشار جدیدترین نسخه همراه بانک تجارت، در جهت تحقق ماموریت‌های این بانک یعنی توسعه خدمات بانکداری الکترونیک و دیجیتال، از دستاوردهای ارزشمند آن محسوب می‌شود و با ورود به سال جدید، ارتقای کمی و کیفی سرویس‌های بانک تجارت را به کاربران نوید می‌دهد. اگرچه همراه بانک تجارت، محصول سال‌های گذشته است اما ویژگی‌های ممتاز ورژن جدید، استقبال فزاینده مخاطبان را موجب شده است. 
سازگاری با سیستم عامل اندروید، جذابیت بصری و کاربرمحوری، تنوع خدمات علاوه بر زیبایی و سادگی، از مزایای نسخه جدید همراه بانک تجارت است. فراتر از خدمات دریافت و پرداخت، انتقال وجه، خرید شارژ سیم‌کارت، بسته اینترنتی، گردش حساب، خدمات خودرو، مدیریت چک و اقساط، پرداخت قبوض و دریافت شماره شبا، آنچه نسخه جدید اپلیکیشن بانک تجارت را متمایز می‌کند، ارائه سرویس‌های جذاب‌ و گسترده‌ به کاربران است.
دریافت پیام واریز و برداشت، فعال یا غیرفعال کردن صندوق پیام، سرویس تغییر رمز ورود مشتری، ارتباط با سامانه ۱۵۵۴ (مرکز ارتباط با مشتریان بانک تجارت)، حذف منوی مسدودی و ابطال چک در چکاد، نمایش امتیاز باشگاه مشتریان و ارائه سرویس سفر مشتری، از جمله امکانات و تغییرات متنوع‌ نسخه جدید همراه بانک تجارت است. این موارد، دسترسی آسان به اطلاعات مالی، امکانات پرداخت هوشمند هنگام سفر و حضور در فضاهای مختلف، پشتیبانی آنلاین و ارتباط بهتر با کارشناسان را موجب می‌شود. 
بررسی آمار دانلود این اپلیکیشن با بیش از 6 میلیون نصب صرفا از طریق «کافه‌بازار» نشان می‌دهد همراه بانک تجارت توانسته نظر طیف وسیعی از مخاطبان بانک را جلب کند. حضور این خانواده 6 میلیون نفری، که با احتساب سایر روش‌ها و نرم‌افزارهای نصب، بیش از این ارقام است، بیانگر اهمیت سرویس‌های غیرحضوری و کاربردی برای مشتریان و استقبال از خدمات متنوع و متکثر آن خصوصا با رونمایی از نسخه جدید است. 
با این حال، پرسش این است که چرا این اقدام بانک تجارت یعنی انتشار نسخه جدید اپلیکیشن همراه بانک مهم است و اصلا پیامدهای آن چیست؟ در این رابطه باید گفت اپلیکیشن‌های بانکی برای بهبود تجربه کاربری و رضایت بیشتر مشتریان، بهبودها و به روزرسانی‌هایی ارائه می‌دهند. این موضوع ممکن است شامل تغییرات در ظاهر، افزودن ویژگی‌های جدید، بهبود عملکرد و امنیت و ... باشد. به تعبیر دیگر، طراحی تجربه کاربری و رابط کاربری در ارائه محصول نهایی به‌ویژه در سرویس‌های بانکی، اتفاق مهمی است که متناسب با نیازسنجی و بازخوردهای مشتریان بانک تجارت، صورت گرفته است. 
طراحی تجربه کاربری، به عنوان یک اقدام تحلیلی و طراحی رابط کاربری مانند جذابیت‌های گرافیکی و البته کارکردهای پیچیده‌تر در نسخه‌های به‌روزشده، بسیاری از چالش‌های مشتریان را در حوزه خدمات بانکی مرتفع می‌سازد. تجربه کاربری، بر جنبه‌های تعامل کاربر با بانک، خدمات و محصولات تمرکز دارد و رابط کاربری با استفاده از این تجربیات، درک آن را هنگام پیاده‌سازی برای کاربر تسهیل می‌کند. مکمل بودن UI و UX با درک نیازهای مشتریان بانک تجارت، برای مخاطبان، به‌ویژه نسلZ  یا نسل نت، که تمایل و تبحر ویژه‌ در حوزه فناوری‌های نوین و سرویس‌های غیرحضوری دارد، دستاورد مهم نسخه جدید همراه بانک تجارت است.
مهم‌ترین مزیت‌ها و پیامدهای حاصل از رونمایی نسخه جدید اپلیکیشن بانک تجارت را می‌توان در موارد زیر ذکر کرد:
    ظاهر و رابط کاربری مناسب: دریچه ورود ارتباط کاربر با اپلیکیشن، رابط کاربری و ظاهر اولیه آن است. نسخه جدید همراه بانک تجارت، با سادگی و زیبایی بصری‌اش، تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد. استفاده از رنگ‌های آرام برگرفته از نمادهای این بانک و طراحی منسجم، مخاطبان را برای استفاده از اپلیکیشن ترغیب می‌کند.
    امکانات جدید: یکی از جذابیت‌های ورژن اخیر اپلیکیشن همراه بانک تجارت، افزودن خدمات و ویژگی‌های جدید است. این امکانات، به دلیل امنیت بیشتر، پرداخت آسان‌تر، مدیریت حساب و... موجب تسریع و تسهیل تبادلات بانکی برای مشتریان می‌شود.
    بهبود عملکرد: علاوه بر ظاهر و امکانات جدید، بهبود عملکرد اپلیکیشن نیز  از نکات مهم است. کاهش زمان بارگذاری، پاسخگویی سریع‌تر و کاهش احتمال خطا، بیانگر ارتقای عملکرد اپلیکیشن و امکان مدیریت زمان توسط کاربر است.
    بازخوردها و پیشنهادهای کاربران: نظرات و تجربیات کاربرانی که از نسخه‌های قبلی استفاده کرده‌اند، نقش مهمی در بهبود اپلیکیشن‌ها، هنگام ارائه نسخه‌های جدید دارد. بانک تجارت به دلیل احترام به پیشنهادها و دیدگاه‌های کاربران در نسخه جدید همراه بانک، اصل مشتری‌مداری را تحقق بخشیده است.
    افزایش رقابت‌پذیری: بانک‌ها از طریق به‌روزرسانی و ارائه نسخه‌های جدید برنامه‌های کاربردی، توانایی رقابت با یکدیگر را افزایش می‌دهند. این رقابت، منجر به بهبود مستمر خدمات و ارائه تجارب بهتر برای مشتریان می‌شود.
    افزایش فرصت‌های تجاری: ارائه خدمات متنوع و به‌روز از طریق اپلیکیشن‌های بانکی، فرصت‌های جدید برای بانک‌ها در جذب مشتریان جدید و گسترش فعالیت‌های تجاری فراهم می‌کند.
در مجموع، نسخه جدید اپلیکیشن همراه بانک تجارت با ظاهر ساده و کاربرپسند، بهبودها و امکانات جدید، ارتقای عملکرد، توجه به نظرات کاربران، افزایش رقابت و فرصت تجاری، گام مثبتی در راستای بهبود تجربه کاربری و ارائه خدمات بهتر به مشتریان بانک محسوب می‌شود و بیانگر تعهد به بهبود مستمر خدمات و پاسخگویی به نیازهای روزافزون کاربران امروزی است.

نظرات کاربران