تبلیغات نیوز- نمایشگاه بینالمللی تبلیغات و بازاریابی که امسال با عنوان «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات» برگزار میشود، به ایستگاه نوزدهم رسیده و آذرماه امسال، بار دیگر شاهد مهمترین رویداد نمایشگاهی کشور در این حوزه خواهیم بود؛ رویدادی که حدود دو دهه از عمر آن میگذرد و فعالان تبلیغات و بازاریابی و متخصصان امور نمایشگاهی در ایران، با توجه به چالشهای موجود، بیش از هر قشر دیگری، اهمیت و مفهوم برگزاری مستمر یک نمایشگاه بینالمللی را درک میکنند.
دلایل ویژهای که حضور شرکتها، پلتفرمها و برندهای مختلف را در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی امسال توجیه میکند، متعدد است اما در کنار آن دلایل دیگری وجود دارد که موجب می شود بسیاری از کانون های تبلیغاتی و شرکت های فعال در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی حضور پیدا نکنند. در زیر دلایل گذار نمایشگاه تبلیغات از خوشنامی به بدنامی فهرست شده است:
اول: قدمت و اعتبار/ انحصاری و افت کیفیت
18 سال برگزاری نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، بیانگر پیشینه، اعتبار و برند نمایشگاهی در حوزه تبلیغات و بازاریابی است. از اولین دوره نمایشگاه تبلغات و بازاریابی در سال 1383، حدود 20 سال میگذرد و با تغییر دولتها، سیاستها، رویکردها، چالشها، تحریمها و انواع اتفاقات ریز و درشت، نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، همچنان برجاست. ثبات و استمرار این رویداد نمایشگاهی، دلیل قانعکنندهای برای استقبال فعالان صنعت است.
البته برخی شرکت ها و فعالان تبلیغات با انحصاری بودن آوین افراز به عنوان مجری نمایشگاه موافق نیستند و در در نمایشگاه تبلیغات حضور پیدا نمی کنند. آنها معتقدند آوین افراز و اعتدالی مدیرعامل این مجموعه، با 19 دوره برگزاری نمایشگاه به صورت انحصاری، عملا رقابت را بی معنا کرده و با سوءاستفاده از شرایط و ارتباطات خاص، به دلیل انحصاری بودن، کیفیت نمابشگاه را پایین آورده و به هر دری متوسل می شود تا کمیت را افزایش دهد.
دوم: تعداد و ظرفیت/ افت کمیت
نخستین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی با حضور حدود 90 شرکت داخلی و خارجی برگزار شد اما در سالهای اخیر، با وجود محدودیت همهگیری کرونا و...، حدود 400 شرکتکننده داخلی و خارجی در نمایشگاه شرکت کردند که بیانگر رشد 4 برابری شرکتکنندگان است. این ظرفیت ارزشمند فرصت مناسبی برای حضور هدفمند است.
البته آمارها و نقشه نمایشگاه با ذکر نام شرکت کنندگان نشان می دهد در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، بیش از 150 شرکت یا سازمان حضور دارند که بیانگر افت نسبت به گذشته است.
سوم: بینالمللی و جهانی/ فریبنده، اغراق آمیز و ضعیف
نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، یک نمایشگاه بینالمللی و فرصتی برای تعاملات و تبادلات اقتصادی شرکتهای داخلی با خارجی از نقاط مختلف دنیاست. آلمان، ترکیه، امارات متحده عربی، کرهجنوبی، هند، تایوان، هنگکنگ، چین، ایتالیا، اسپانیا و...، تنها برخی از شرکتکنندگان بینالمللی نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در سالهای گذشته بودهاند. حضور کشورهای پیشرو، با وجود تحریمها و چالشهای اقتصادی در ایران، نشانه مثبتی است.
با این حال، برگزاری نمایشگاه نشان داد ظاهرا نمایشگاه نوزدهم میزبان حضور چند کشور اطراف بیشتر نیست و اطلاع رسانی درباره بین المللی بودن بیشتر فریبنده و فیک است تا واقعی. مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات را از نظر بعد بین المللی ضعیف ارزیابی کرده است.
چهارم: مجری و پیشگام/ از خوشنامی تا بدنامی آوین افراز
برگزارکننده نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، «گروه بینالمللی آوین»، با مدیرعاملی سیدعلی اعتدالی، سابقه بیش از 20 سال برگزاری نمایشگاه، همایش، کارگاه و سمینار بینالمللی و انجام خدمات نمایشگاهی، بازرگانی، سرمایهگذاری، فاینانس، تبلیغات و بازاریابی را داراست. آوینافراز، شرکت پیشرو صنعت نمایشگاهی ایران، عضو انجمن جهانی صنعت نمایشگاهی UFI، انجمن بینالمللی نمایشگاهها و رویدادهای بینالمللی IAEE، عضو انجمن تبلیغات آسیا (AAA) و سایر انجمنهای بینالمللی، مجری برگزاری 18 دوره نمایشگاه، دلیل محکم برای حضور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی است.
در مقابل، برخی فعالان حوزه تبلیغات و بازاریابی که مستقیما با او در ارتباط بوده اند، معتقدند آوین افراز و اعتدالی، علیرغم برگزاری نمایشگاه های تبلیغات، اصلا درباره نقاط ضعف و مشکلات نمایشگاه در حین برگزاری و بعد از آن، پاسخگو نیست. علاوه بر فراز از پاسخگویی، نگاه ابزاری و درآمدزایی صرف به برگزاری نمایشگاه، برخوردهای کاسبکارانه و رفتار غیرمحترمانه وغیرحرفه ای با غرفه داران، تضییع حقوق افرادی که در برگزاری نمایشگاه سهم داشته اند، وعده های دروغین و عدم تسویه حساب بدهی های ناشی از نمایشگاه از ویژگی های شخصیتی دکتر سیدعلی اعتدالی مدیرعامل آوین افراز است.
پنجم: سهم بازار و گردش مالی
طبق دادههای WARC (مرکز تحقیقات تبلیغات جهانی)، هزینههای تبلیغات در دنیا، در سال جاری (2023)، برای اولین بار به بالای یک تریلیون دلار رسیده است. هرچند آماری از گردش مالی و هزینه تبلیغات در ایران منتشر نشده اما طبق گزارش موسسات تحقیقاتی، حجم کل هزینه تبلیغات در ایران در سال 1399، بیش از 34 هزار میلیارد ریال، سال 1400 حدود 44 هزار میلیارد تومان و در سال 1401، حدود 60 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.
البته به خاطر عدم انتشار درآمد صداوسیما و شهرداریها از تبلیغات و نیز تاثیر اختلالات اینترنتی بر تبلیغات دیجیتال، آمارها دقیق نیست. با این حال، افزایش گردش مالی صنعت تبلیغات و رشد هزینهها در این حوزه، حضور برندهای مطرح، پلتفرمها و استارتاپهای تبلیغاتی را در نمایشگاه امسال برای ارتقای سهم بازار توجیه میکند.
نتایج نمایشگاه نشان داد غیر از چند پلتفرم شناخته شده، بسیاری از استارتاپ ها حتی شرکت های نوظهور اما قدرتمند و معتبر در حوزه استارتاپ تبلیغاتی از حضور در نمایشگاه تبلیغات خودداری کرده اند و آوین افراز در این زمینه ناموفق بوده است.
7 دلیل عام برای شرکت در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
علاوه بر دلایل خاص و متفاوت، 7 دلیل عمومی، حضور موثر شرکتها را در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ضروری میسازد:
ارتقای شناخت برند خصوصا در نمایشگاه امسال که «برندسازی» هم به آن اضافه شده
فرصت صادرات با استفاده از حضور کشورهای خارجی در قالب مفهوم «زنجیره صادرات» در نمایشگاه امسال
ایجاد ارتباط مستقیم و شبکهسازی
معرفی محصولات و خدمات جدید
رقابت با رقبای داخلی و خارجی
آگاهی از آخرین ترندها و نوآوریها
یافتن شرکای تجاری برای فرصت همکاری مستقیم یا غیرمستقیم
گفتنی است نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات، به مدت چهار روز (13 تا 16 آذرماه 1402)، از ساعت 8 تا 15 در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران به همت شرکت آوینافراز برگزار میشود.
لینک کوتاه خبر:
B2n.ir/x46035
سامانه یکپارچه بیمه ملت، نماد یوز ایران در عرصه بیمه درمان!
واتس اپ چگونه درآمدزایی می کند؟
آمارها و حقایقی درباره پیام رسانهای موبایلی: از فیس بوک و تلگرام تا واتس اپ با 2.8 میلیارد کاربر
میزان تاثیر افراد مشهور بر فروش از نگاه صاحبنظران تبلیغات
اهداف تبلیغات از نظر مدل داگمار
دیدگاه ساختگرایانه اجتماعی درباره تبلیغات
نسخه جدید همراه بانک تجارت در عصر پادشاهی اپلیکیشن ها
بیمه تجارت نو: حال خوب بیماران با حذف نسخه کاغذی دارویی
آینده تبلیغات فناوری پرداخت بدون کار بانکی: بیمها و امیدهای استفاده از NFC
نقد تبلیغات اسپانسری بیمه البرز در «شب خوش»: پازل ناتمام
تحلیل و بررسی تبلیغات طرح پذیرنده ملی بانک ملی: پل ارتباطی خانواده پرداخت الکترونیک: از پذیرندگان تا مشتریان
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات/ سعید میرشاهی عضو هیئت داوران قند پارسی شد
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
نظرات کاربران