یکی از کاربردهای اصلی هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ، مربوط به حوزه تبلیغات گوگل و بهبود عملکرد کلی تبلیغات است. با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی، گوگل می تواند تبلیغات کلیکی یا هر تبلیغ دیگر را به صورت خودکار و هدفمند به مخاطب هدف و کاربرانی که به آن تبلیغ نیاز دارند، نمایش دهد. این کار از طریق یادگیری هوش مصنوعی گوگل امکان پذیر است.
به گزارش تبلیغات نیوز، روزانه میلیون ها کاربر از گوگل استفاده می کنند. هر یک از آن ها، علایق خاص خود را دارند و بر همین اساس، در سایت ها و صفحات مختلف، جست وجو می کنند. جستجوهایی که هر کاربر انجام می دهد، داده هایی را به هوش مصنوعی گوگل می فرستد و از این طریق، علاقه مندی های خود را به این موتور جست وجو آموزش می دهد. از اینجا به بعد، گوگل می تواند محتوا و همچنین تبلیغاتی که مورد علاقه کاربر است و احتمال دارد نیاز او را رفع کند، به او نشان خواهد داد.
هرچه هدفمندی تبلیغات بیشتر باشد، احتمال دیده شدن آن توسط کاربر افزایش پیدا می کند. همچنین به دلیل نزدیک بودن محتوای تبلیغاتی و سلیقه فرد، احتمال پذیرفته شدن پیام تبلیغ توسط مخاطب هدف افزایش می یابد و درصد موفقیت تبلیغات انجام شده در گوگل بالاتر خواهد رفت.
کاربردهای هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ
هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ می تواند تاثیرات بسیاری داشته باشد. ایجاد کمپین های تبلیغاتی هوشمند، بهبود تجربه کاربری، تولید محتوای هدفمند، تارگت هوشمند مشتریان و پیش بینی ترافیک از جمله فعالیت هایی هستند که هوش مصنوعی بر آن ها تاثیر گذاشته است.
همچنین هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ، برای بهبود و بهینه سازی روند بازاریابی و افزایش بازدهی استفاده می شود. این کار می تواند از طریق تحلیل داده ها انجام پذیرد. هوش مصنوعی قادر است به طور خودکار، داده های بزرگ (Big Data) را از منابع مختلف جمع آوری کرده و تحلیل کند. این داده ها می توانند شامل اطلاعات مربوط به مشتریان، رفتار آن ها، رقبا، بازار و... باشند. از این داده ها برای تشخیص الگوها، پیش بینی رفتار مشتریان و بهبود فرآیندهای بازاریابی استفاده می شود.
کمپین های تبلیغاتی هوشمند
استفاده از هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ و کمپین های تبلیغاتی هوشمند، می تواند تاثیر مثبتی روی بازدهی و بهره وری این کمپین ها داشته باشد. به عنوان مثال، هوش مصنوعی می تواند با تحلیل داده ها و الگوریتم های پیشرفته، فرآیند تصمیم گیری در کمپین های تبلیغاتی را بهبود دهد. به این ترتیب، تبلیغات بهتر و هوشمندتری در کانال های مختلف، مانند گوگل، فیسبوک، بنرهای تبلیغاتی و … اجرا می شود.
همچنین هوش مصنوعی قادر است ایده های جدید و خلاقانه ای برای کمپین های تبلیغاتی ارائه دهد. این ایده ها می توانند از طریق بالا بردن جذابیت تبلیغات، موجب بهبود بازدهی کمپین ها شوند. ایده های ارائه شده می تواند بر اساس تحلیل اطلاعات قبلی باشد. به عنوان مثال، اینکه هر کاربر چه مدت در هر صفحه بوده است یا چه صفحاتی را می بیند، همگی می توانند نکاتی را به هوش مصنوعی بیاموزند. AI از این نکات برای ارائه ایده هایی جهت بهبود کمپین استفاده می کند.
در واقع هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات می تواند از ابتدای قیف فروش و بازاریابی و با ارائه ایده های خلاقانه کمک کننده باشد. در ادامه، به کمک تحلیل داده ها، مسیر را برای پیش رفتن کاربر در سایر مراحل قیف بازاریابی فراهم می کند تا در نهایت، کمپین تبلیغاتی بهبود یابد و نتایج بهتری حاصل شود.
بهبود تجربه کاربری
یکی دیگر از توانمندی های هوش مصنوعی، ارائه پیشنهادهایی جهت بهبود تجربه کاربری در کمپین های تبلیغاتی است. این پیشنهادها می تواند مربوط به طراحی صفحات، محل قرار گرفتن دکمه های مختلف، نوع CTA و … باشد.
به عنوان مثال، یکی از کمک های هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ این است که با تحلیل داده های حاصل از کاربران، می توانید بهترین زمان نمایش تبلیغات را تعیین کنید. همچنین این ابزار می تواند پیشنهاداتی جهت بهبود متن فراخوان به اقدام (CTA) و محل قرارگیری دکمه آن ارائه دهد.
تولید محتوای هدفمند
وقتی از تکنیک تولید محتوا با هوش مصنوعی صحبت می کنیم، منظور ما، همه قالب های محتوایی است. به کمک این ابزار می توانید مطالب بلاگ را با سرعت بیشتری بنویسید، متن را به عکس تبدیل کنید و ویدئوهایی خلاقانه بسازید.
نکته قابل توجه آن است که تولید محتوا می تواند براساس داده هایی باشد که از کاربران به دست آمده و این موضوع، می تواند فرآیند تولید محتوا را هدفمندتر کند. البته باید این نکته را در نظر داشت که قرار نیست هوش مصنوعی جایگزین کارشناسان محتوا شود. هنوز این ابزار در حال یادگیری و تکمیل شدن است؛ به همین دلیل ممکن است اشتباهاتی داشته باشد. از این رو، کارشناسان محتوا باید صحت محتوای تولید شده توسط AI را بررسی و تایید کنند.
تارگت هوشمند مشتریان
به کمک هوش مصنوعی می توان مخاطبانی را شناسایی کرد که بیشترین احتمال خرید محصول یا خدمت را دارند. این کار با استفاده از تحلیل رفتار مخاطبان صورت می پذیرد. در نتیجه، از طریق هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ مخاطبان هدف با دقت بیشتری رصد می شوند تا در بهترین زمان ممکن، پیشنهاد نهایی به آن ها داده شود.
تحلیل رفتار مخاطبان کمک می کند تا مارکترها بتوانند مواردی همچون نیازها و نقاط درد (Pain Point) افراد را بهتر درک کنند. از این داده ها برای بهبود کمپین های بازاریابی و تبلیغات استفاده می شود. همچنین این اطلاعات می تواند به یادگیری هوش مصنوعی نیز کمک کند تا در مراحل بعد، هوشمندتر عمل کند.
پیش بینی ترافیک
ترافیک ورودی به وبسایت در ساعات مختلف شبانه روز متفاوت است. وبمستر می تواند به کمک ابزارهای مختلف، میزان ورودی در هر ساعت را بررسی کند. علاوه بر افراد متخصص، هوش مصنوعی هم می تواند این وظیفه را برعهده بگیرد. بر اساس اطلاعات حاصل، می توان برای ساعات مختلف به گونه ای برنامه ریزی کرد که متناسب با حجم ترافیک ورودی، بهترین خدمات به کاربران ارائه شود تا افراد دچار مشکل نشوند.
منبع: آژانس بازاریابی دیجیتال آرت
سامانه یکپارچه بیمه ملت، نماد یوز ایران در عرصه بیمه درمان!
واتس اپ چگونه درآمدزایی می کند؟
آمارها و حقایقی درباره پیام رسانهای موبایلی: از فیس بوک و تلگرام تا واتس اپ با 2.8 میلیارد کاربر
میزان تاثیر افراد مشهور بر فروش از نگاه صاحبنظران تبلیغات
اهداف تبلیغات از نظر مدل داگمار
دیدگاه ساختگرایانه اجتماعی درباره تبلیغات
نسخه جدید همراه بانک تجارت در عصر پادشاهی اپلیکیشن ها
بیمه تجارت نو: حال خوب بیماران با حذف نسخه کاغذی دارویی
آینده تبلیغات فناوری پرداخت بدون کار بانکی: بیمها و امیدهای استفاده از NFC
نقد تبلیغات اسپانسری بیمه البرز در «شب خوش»: پازل ناتمام
تحلیل و بررسی تبلیغات طرح پذیرنده ملی بانک ملی: پل ارتباطی خانواده پرداخت الکترونیک: از پذیرندگان تا مشتریان
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات/ سعید میرشاهی عضو هیئت داوران قند پارسی شد
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
نظرات کاربران