شنبه, 08 اردیبهشت ماه 1403

کد خبر: 840

تاریخ خبر: 1403/02/08

با اتمام داوری آثار تبلیغاتی توسط هیئت داوران

برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر می‌شوند

تبلیغات نیوز- برگزیدگان همایش ملی «قند پارسی» ویژه فعالان حوزه تبلیغات که پاسداشت و ترویج ربان فارسی را در آثار خود مدنظر قرار داده‌اند، بعد از انتخاب آثار برتر توسط هیئت داوران این همایش، دوم بهمن‌ماه امسال در تالار رودکی تقدیر می‌شوند.

بعد از انتشار فراخوان نخستین همایش ملی قند پارسی با شعار «قند پارسی، شکوه هویت ملی، مبنای تبلیغات اصیل»، آثار متعددی (بیش از .... اثر)، توسط کانون‌های آگهی و تبلیغات، صاحبان نشان تجاری یا خالقان آثار، در حوزه‌های بسته‌بندی، تبلیغات محیطی، پخشی، تبلیغات چاپی، تبلیغات برخط و سایر شقوق تبلیغاتی، به دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی  ارسال شد.
بر این اساس، جلسات متعدد هیئت داوران این همایش با حضور جمعی از متخصصان و کارشناسان حوزه زبان و ادبیات فارسی، تبلیغات، بازاریابی و گرافیک برای بررسی و انتخاب آثار برگزیده، برگزار و آثار نهایی بعد از گزینش در چند مرحله انتخاب شدند. بهره‌گیری از زبان فارسی سلیس و روان ایرانی در نامگذاری محصول یا نشان تجاری، تناسب اثر با موضوع تبلیغ، استفاده از عناصر گرافیکی مرتبط با فرهنگ و زبان فارسی و خلاقیت در طراحی اثر، مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی آثار ارسالی بوده است.
تنوع آثار در بخش‌های مختلف چاپی، بسته‌بندی، محیطی، پخشی و برخط، از جمله نقاط قوت نخستین همایش ملی قند پارسی توسط ارسال‌کنندگان محسوب می‌شود. 
آثار برگزیده در همایش ملی قند پارسی که دوم بهمن‌ماه با حضور مسئولان و مقامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای ذیربط در حوزه تبلیغات بازرگانی و پاسداشت زبان فارسی در تالار رودکی برگزار می‌شود، تقدیر می‌شوند.
گفتنی است همایش ملی قند پارسی از سوی دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اجرای قانون ممنوعیت به‌کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه مصوب 1375 به منظور «حفظ قوت و اصالت زبان فارسی به عنوان یکی از ارکان هویت ملی ایران و زبان دوم عالم اسلام و معارف و فرهنگ  اسلامی» برگزار می‌شود. طبق این قانون، آیین‌نامه اجرایی و دستورالعمل اجرایی آن، استفاده از واژه‌های بیگانه روی تولیدات داخلی اعم از بخش‌های دولتی و غیردولتی که در داخل کشور عرضه می‌شود، ممنوع است. 

 

نظرات کاربران