شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان با موضوع نقش روسیه بر پیکره اقتصادی و سیاسی ایران به ریاست محمدصادق مشایخ برگزار شد.
به گزارش تبلیغات نیوز، در ابتدای جلسه، عابد مشایخ، دبیر کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان نقش کمیسیون را طی سال های گذشته در پیشبرد برنامه های اقتصادی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تعیین کننده بیان کرد و گفت: این کمیسیون به عنوان اتاق فکر اقتصادی در بدنه جبهه اصلاحات، گام های راسخی را در تکمیل برنامه های توسعه محور برداشت و تلاش کرد با تدوین طرح ها و پروتکل های ویژه صنعتی و اقتصادی اقدامی اساسی در کمک به هدایت برنامه های پیشران علمی، صنعتی و اقتصادی چه در حوزه نظارت و شفاف سازی و چه حوزه مدیریت هوشمند سامانه های اقتصادی صورت دهد.
فعالیت های کشور باید نقش اساسی در پیشبرد برنامه های توسعه محور کشور داشته باشند
در ادامه محمد صادق مشایخ، رئیس کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان نگاه کارشناسانه را در پیشبرد اجرایی و تقنینی کشور واجب دانست و تأکید کرد: چنین رویکرد و هدایتی را تنها مدیران دانش محور متخصص و وطن پرست دارا هستند، لذا اگر بناست مسیر پیشبرد مدیریتی کشور در جهت توسعه قرار گیرد، راهی جز بکارگیری مدیران مجرب، دلسوز و برجسته وجود ندارد.
مشایخ تأکید کرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی کنونی کشور مسؤولان کشور جهت رفع بحرانها باید به نخبگان کشور رجوع کنند و از آنان برنامه های رافع معضلات اقتصادی و سیاسی کشور را دریافت و اجرا نمایند.
وی افزود: در شرایط کنونی و وجود تحریم های متعدد، باید به توسعه روابط دیپلماتیک با کلیه کشورها و به خصوص کشورهای غربی پرداخت تا به طور هوشمندانه در جهت رفع تحریم ها و در راستای منافع ملی گام های موفقیت آمیز در جهت رفع موانع پیش روی کشور برداشت.
لزوم راه اندازی بازار ملی به عنوان مرجع بانک اطلاعات اقتصادی کشور برای هوشمندسازی بازار داخلی
محمد صادق مشایخ گفت: یکی از منصه های ظهور و بروز تجارت الکترونیک (E-Commerce) در کشور راه اندازی بازار ملی است. البته این مجموعه به عنوان شبکه بانک اطلاعات اقتصادی در جهت توسعه و ارتقای سطح تعاملات و تراکنش های اقتصادی بین استانی در جهت رفع نیازهای به موقع و حذف انتقالات مازاد بر نیاز استانی می تواند تعادل نظام اقتصاد پایه کشور را برقرار نماید.
در حوزه بین الملل، هیچ تفاوت ماهیتی بین ابرقدرت ها، در پیشبرد مقاصد اقتصادی و سیاسی نیست
در ادامه این جلسه، ناصر نوبری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در شوروی سابق گفت: برای ما، ابرقدرت ها به لحاظ ذاتی ارزش متفاوتی ندارند و لذا روابط دیپلماتیک تنها بر اساس منافع و اشتراکات متقابل پیش می رود.
نوبری افزود: در روابط بین الملل، دوست و دشمن ذاتی وجود ندارد. به طور کلی خوبی و بدی، اخلاق و اعتماد در روابط بین الملل جایی ندارد. در عرصه بین الملل باید تلاش کرد توازن در منافع متقابل را برقرار کرد. عدم برقراری موازنه در روابط بین الملل منجر به وابستگی و یا جنگ می شود. بنابراین باید برنامه های توسعه دیپلماتیک با کشورها را با ابزار دیپلماسی و اهرم های قدرت در راستای منافع ملی تنظیم و متوازن و اجرا کرد.
وی گفت: علت نزدیکی به روس ها، اشتراکات مان و بایکوت ایران توسط امریکایی ها و غرب و تلاش ما برای حفظ استقلال در ابتدای انقلاب بوده است.
نوبری گفت: یک دیپلمات نباید سمپات هیچ کشور خارجی باشد، فقط باید متخصص برای حفظ منافع ملی کشورش در برابر کشور مقابل باشد. در حال حاضر بنا به شرایط خاص بین المللی و منطقه ای، رویکرد دیپلماتیک کشور به روسیه نزدیک شده است و منافع مشترک سیاسی- امنیتی متعدد با آنان داریم اما متأسفانه در عرصه اقتصادی روابط ضعیفی با روس ها داریم. به عکس، با آنکه ترکیه عضو ناتو بوده و تعارض منافع زیادی با روس ها دارد اما روابط اقتصادی گسترده ای با آنان دارد. این فاصله و نقص را روابط اقتصادی ۳ میلیارد دلاری ایران با روس ها و از آن سو رابطه اقتصادی 30 میلیارد دلاری ترکیه با روس ها، به خوبی نشان می دهد.
دلیل اصلی ضعف روابط اقتصادی ما با روس ها، نگرش غرب گرایانه ما در حوزه اقتصادی است که با توجه به روابط سینوسی و نامعین سیاسی ما با غرب پیوسته روابط اقتصادی ما با روس ها در انتظار تکلیف روابط با غرب می ماند.
وی افزود: اکثر مسئولان ما در سفر به روسیه بدون خروجی متناسب با ظرفیت های تجاری ما به کشور باز می گردند و متأسفانه در عرصه اقتصادی، تجار متخصص حتی همراه تیم های اقتصادی دولت اعزام نمیشوند.
روابط سیاسی را تنها براساس حفظ برابری و منافع متقابل باید گسترش داد
سفیر وقت ایران در شوروی سابق ادامه داد: در روابط سیاسی با حفظ استقلال سیاسی و اشتراکات منافع باید بر اساس برابری به توسعه روابط پرداخت وی افزود: زیربنای روابط بین الملل، توازن قوا و اشتراکات منافع ملی است. بنابراین به این مهم بویژه در روابط با ابرقدرت ها باید دقت و توجه ویژه داشت، اگر توازن قوا و برابری در محاسبات استراتژیک دچار خطا شود، منجر به وابستگی خواهد شد.
نوبری تأکید کرد: همانطور که نگاه انحصارگرایانه به غرب ما را به انحطاط می کشاند، نگاه انحصارگرایانه به شرق هم ما را به انحطاط سوق می دهد. بنابراین نگاه ما صرفا باید معطوف بر منافع ملی باشد و صرفا بر اساس تامین منافع ملی کلان و همه جانبه و بدون هرگونه سمپاتی به کشور خاصی در توسعه مناسبات بین المللی گام برداریم.
رمضانعلی صادق زاده نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر بحث ایدئولوژیک در تنظیم روابط نقش اساسی دارد و باید در این مسیر، منافع ملی را در اولویت قرار داد. برای توسعه اقتصادی کشور باید تناقض در تئوری و عمل را مرتفع کرد و تنها براساس حفظ منافع ملی به توسعه روابط بین المللی به ویژه در حوزه اقتصادی پرداخت.
فرزانه شرفبافی نیز گفت: در حوزه صنعت هوایی به دلیل تحریم های امریکا، مشکل اساسی در تأمین قطعات هواپیما و به ویژه خرید هواپیما داریم. این مسأله باید از طرق دیپلماتیک حل شود. سرمایه گذاری در صنعت هوایی نیازمند حمایت همه جانبه دارد و در این راستا در بخش تحقیق و توسعه توانایی بالایی داریم. باید ضمن حمایت مالی صنعت هواپیمایی و تجهیز و توسعه زیرساخت ها، تأمین هواپیماهای مسافربری حداقل از نوع ایرباس را با توسعه روابط دیپلماتیک و مذاکرات هوشمندانه با کشورهای غربی هموار نمود.
مجتبی خسرو تاج عضو دیگر کمیسیون نیز گفت: منافع ملی باید به درستی تعریف شود. اگر بناست در روابط بین الملل موفق شویم، باید در چارچوب منافع ملی همه جانبه گام برداریم تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.
وی افزود: باید میزان روابط اقتصادی با کشورهای مختلف را تنظیم و افراز کنیم. مطالعات راهبری در این حوزه را به دقت پیش برد. اگر بناست در توسعه اقتصادی موفق باشیم، اقتصاد دولتی عملاً باید به دست بخش خصوصی قرار گیرد و دولت بخش خصوصی را تا رسیدن به استانداردهای بین المللی حمایت کند و برای توانمندسازی در عرصه رقابت بین المللی برنامه ریزی کند. ضمن اینکه در تأمین تکنولوژی و ارتقاء سطح کیفی و کمی صنایع داخلی باید با مدیریت علمی و تخصصی گام برداشت.
در پایان این جلسه نیز سید محمد هاشمی اصفهانی گفت: برای بهره برداری حداکثری در روابط بین الملل باید حب و بغض را کنار گذاشت و از آن سو فقط در جهت منافع ملی تلاش کرد. دراین راستا باید با اقدامات راهبردی مدیران متخصص در عرصه بین المللی، حداکثر مزیت های ملی را کسب و تهدیدات را از کشور حذف کرد.
گفتنی است شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان به ریاست محمدصادق مشایخ و با حضور تعدادی از اعضای کمیسیون شامل افراد زیر برگزار شد:
- سیدمحمد هاشمی اصفهانی- مشاور عالی وزیر نفت در دولت اصلاحات
- مجتبی خسرو تاج- قائم مقام وزارت صنعت، معدن وتجارت در دولت تدبیر و امید
- ناصر نوبری- سفیر وقت جمهوری اسلامی ایران در شوروی سابق
- رمضانعلی صادق زاده- مشاور وزیر صمت در دولت تدبیر و امید و استاد مهندسی برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیر
- فرزانه شرفبافی- مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در دولت تدبیر و امید
- ایرج حسابی- رییس بنیاد علمی و فرهنگی پروفسور حسابی
- عابد مشایخ- دبیر کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان
لینک کوتاه خبر: https://b2n.ir/z58761
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
نظرات کاربران