تبلیغات نیوز- نگرانی های موجهی درباره استفاده از صفحه نمایش رسانه های دیجیتال برای کودکان خردسال وجود دارد اما از این دوران، می توان برای ارتقای سواد، علوم و یادگیری ریاضی استفاده کرد. کودکان خردسال، یادگیری را در زمینههای فیزیکی مختلفی از جمله خانه و مدرسه و البته در فروشگاه مواد غذایی و پارک محله شان تجربه میکنند. رسانه های دیجیتال، برنامه ها، فیلم ها، بازی ها و آهنگ ها، جذاب و سرگرم کننده هستند و زمینه دیگری فراهم می کنند که می توان از آن برای یادگیری استفاده کرد.
کودکان خردسال معمولا روزانه حدود دو ساعت از رسانههای دیجیتال استفاده میکنند که البته این میزان از زمان شروع محدودیتهای کووید 19، افزایش یافته است. به جای نگرانی درباره مدت زمان استفاده کودکان از رسانه¬های دیجیتال، معلمان و والدین، می¬توانند اطمینان حاصل کنند این زمان به خوبی سپری شده است. این کار با رسانه¬های آموزشی طراحی-شده باکیفیت شروع می¬شود. برنامه¬های با¬کیفیت در سراسر حوزه¬های محتوایی از جمله سواد، علوم و ریاضیات وجود دارد.
تحقیقات، بسیاری از مسیرهایی را که بزرگسالان میتوانند از رسانههای دیجیتال برای تقویت یادگیری کودکان استفاده کنند، برجسته کرده است. رسانههای دیجیتال، منبع خوبی برای یادگیری از راه دور هستند زیرا اشتراکگذاری صفحه در طول کنفرانس ویدئویی و برنامههای دونفره، تعاملات سرگرمکننده و در عین حال آموزشی را فراهم میکنند. در اینجا راهکارهای عملی و تکنیک¬های کاربردی که معلمان و والدین میتوانند با استفاده از رسانههای دیجیتال، یادگیری را تشویق کنند، شامل مهارتهای کلیدی سواد پیش¬دبستانی مانند واژگان، تشخیص حروف/ صدا و نیز مهارتهای گفتمانی مانند رعایت نوبت در صحبت، ارائه شده است.
• اول: اقدامات آمادهسازی را انجام دهید
رسانههای دیجیتال زیادی وجود دارد و همه آنها، باکیفیت نیستند. برای شناسایی منابعی که مهارتها و محتواهایی را با روشهای جالب و سرگرمکننده، هدف قرار میدهند که قصد دارید بر روی آنها تمرکز کنید، مدتی را با یک منبع خوب، مانند Common Sense Media یا فهرست رسانههای دیجیتال کودکان، مورد تاکید انجمن کتابخانههای آمریکا، سپری کنید. یک برنامه تعاملی مانند PBS Kids Play and Learn Science میتواند افراد بدون انگیزه را درگیر و آنها را تشویق کند تا از طریق فعالیتهایی مانند ساختن انواع سایهها با استفاده از خورشید یا چراغ قوه، یا لباس پوشیدن برای آب و هوای مختلف، مطالعات خود را گسترش دهند.
• دوم: با همدیگر در رسانهها مشارکت کنید
در حالی که کودکان میتوانند از تماشای یک ویدئو یا بازی، اقدامات زیادی بیاموزند، هدفمند کردن توجه آنها، تاثیر این تعاملات را افزایش میدهد. شما میتوانید واژگان یا مفاهیم جدید را بررسی کنید، عبارات را دوباره بیان نمایید یا از سوالات باز، برای گسترش یادگیری کودکان یا ایجاد ارتباط با چیزهایی که قبلا میدانستند، استفاده کنید. برای مثال، با استفاده از برنامه «قطرهها»، میتوانید واژگان جدید را جستجو کنید. این امر به گسترش دایره رو به رشد واژگان فعال کودک و همچنین دانش پیش¬زمینه که باید برای فعالیت¬های آینده از آنها استفاده کند، کمک می¬کند.
• سوم: فرصتهای سوادآموزی را در فعالیتهای روزمره بیابید
کلمات و حروف همه جا هستند. سواد فقط به کتابها محدود نمیشود. شما می¬توانید در مسیر پارک، به حروف و واژگان اشاره کنید یا وقتی با اشیای آشنا در رسانه¬های دیجیتال روبه¬رو می¬شوید، از واژگان جدید استفاده کنید. برای مثال، اگر بچهها عاشق حیوانات هستند، «ماجراجویی آلاسکایی مولی دنالی» را امتحان و به آنها کمک کنید یادداشتهای مربوط به حیوانات خود را بسازند و آنچه را که مولی در سفر در اطراف آلاسکا یا آنچه در بیرون از پنجره میبیند، مستند کنند.
• چهارم: تشویق والدین برای مشارکت؛ تخصص کودکان را بشناسید
والدین، اولین معلمان کودکان هستند و بهتر می¬دانند فرزندان¬شان چه¬کاری می¬توانند انجام دهند و کجا مشکل دارند. فعالیتهای خود را به خانه بفرستید تا والدین انجام دهند. برای مثال، برنامهای مانند Map Adventures را توصیه کنید که به دو نفر امکان میدهد نقشهها را پیمایش کنند و با هم از مکانهای دیدنی دیدن کنند.
بر این اساس، در حین بازی با برنامه، برای والدین، نقش خاصی لحاظ می¬شود و به آنها اجازه می¬دهد تا بازی را برای فرزند خردسال خود مدل کنند. اگر درباره آب و هوا صحبت و با کودکان، خورشید و ابرها را مشاهده می¬کنید، والدین و کودکان را تشویق کنید تا یک مجله Shadows داشته باشند تا بتوانند آنچه را که می¬بینند، مستند کنند. توصیه دیگر، برنامه علمی اولیه Plants Journal است که استفاده از ابزار دوربین روی تبلت یا تلفن برای ثبت رشد گیاه از کودکان را شامل میشود. همچنین میتوانید از والدین بخواهید رسانههای دیجیتالی¬ای پیشنهاد کنند که فرزندان¬شان از آن لذت میبرند و آنها را به کلاس درس دعوت کنند تا نشان دهند چگونه فرزندان خود را با این رسانهها با روشهای فرهنگی مناسب درگیر کنند.
• پنجم: خانوادهها را تشویق کنید از زبانهای مادری خود استفاده کنند
بسیاری از مهارتهای اولیه گفتاری و سواد، به زبانها منتقل میشوند. علاوه بر این، ایجاد ارتباط با دانش قبلی کودکان، باعث می¬شود مفاهیم و کلمات جدید بهتر بمانند. برخی از منابع برای کودکان خردسال مانند Peep and the Big Wide World، شامل همه ویدئوها، بازیها و پشتیبانی والدین و معلمان، به زبان اسپانیایی و انگلیسی است. آهنگ¬ها به طور خاص یک مسیر عالی برای کمک به کودکان در یادگیری واژگان جدید هستند. از خانوادهها، نام آهنگهای موردعلاقه به زبان مادریشان را بپرسید و آهنگهای ضبط¬شده را به صورت آنلاین جستجو کنید.
• ششم: سوالات باز بپرسید و مطمئن شوید بچهها به نوبت میرسند
کودکان، مهارتهای نوبتگیری و مکالمه را از طریق مدلسازی یاد میگیرند. معلمان و والدین میتوانند از تماشای ویدئوی مشترک یا بازی، به عنوان زمانی برای تمرین نوبتگیری، استفاده کنند. پس از مشاهده موارد جالب، در مورد آن بپرسید و منتظر پاسخ باشید. در لحظه جالب بعدی در ویدئو یا بازی، کودکان را تشویق کنید تا از شما سوالی بپرسند و سپس منتظر پاسخ شما بمانند. حتما بعد از پرسیدن سوال، مکث کنید تا زمان کافی برای فکر کردن بچه¬ها درباره پاسخ آنها فراهم شود. حتی میتوانید با زمانبندی، مکثها آن را به یک بازی تبدیل کنید تا ببینید چه کسی با یک شریک مکالمه خوب، «برنده» است.
• هفتم: بر اساس علایق کودکان کار کنید
وقتی رسانهها به علایق و تجربیات کودکان متصل میشوند، بچه¬ها بهتر یاد میگیرند. مهارت¬های نوشتاری اطلاعاتی را با شرکت در جستجوی آنلاین برای رسانه های دیجیتالی با توجه به علاقه¬مندی کودکان ایجاد کنید. اگر بچه ها بگویند می-خواهند درباره بچه¬مارمولک¬ها مطالعه کنند، می¬توانید عکس¬ها، نقاشی¬ها، فیلم¬ها و داستان¬هایی در مورد آنها پیدا کنید. این موضوع از طریق گوگل، یوتیوب یا فهرستهای آنلاین کتابخانه محلی شما میسر می¬شود. والدین و مربیان، اغلب درباره استفاده کودکان خردسال از رسانه¬های دیجیتال نگران هستند. با این حال، مانند هر موضوع دیگر، اعتدال و انتخاب مواد تشکیل¬دهنده مناسب همه، تفاوت¬هایی را به همراه دارد.
*** سعید میرشاهی
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
5 ویژگی ضروری یک اپلیکیشن موبایلی برای موفقیت در تبلیغات و تجارت الکترونیک
فناوری، چگونه به پایداری کسب وکار کمک می کند؟
4 نکته مهم که باید در تجارت بیت کوین بدانید
تبلیغات رمزارزها و سه دلیل برای سرمایه گذاری در زمینه سکه های حریم خصوصی
ادغام شرکتهای موبایل و لوازم الکترونیکی مصرفی سامسونگ
بهترین، جذاب ترین و هیجان انگیزترین لپ تاپ های ۲۰۲۲ کدامند؟
مزایا و دلایل برون سپاری توسعه نرم افزار به شرکت های متخصص فناوری
متن کامل طرح مجلس درباره فضای مجازی و پیام رسان ها: جایگاه و وضعیت تبلیغات در پیام رسان های داخلی و خارجی
چگونه فناوری ها بودجه تبلیغات انتخاباتی را کاهش می دهند؟/ بازاریابی فناورانه در خدمت تبلیغات کاندیداها
تاثیر کرونا بر شاغلان روزنامه نگاری و آگهی رسانه ها/ روش های مقابله با کاهش درآمد آگهی آژانس های خبری در دوران کرونا
بررسی بازار سیاه آگهی های واکسن کرونا در جهان از ابتدا تا کنون + قیمت ها
7 باید و نباید اینستاگرام برای حساب های تجاری
نقدی بر مشتری مداری در شیوه پیگیری اقساط بانک مسکن/ بانک: اخطار است! مشتری: تهدید است! / هیچ وقت یک مشتری را تهدید نکنید!
نارضایتی مشتریان از "امن ترین پیک ایران" / الوپیک گفت پرونده شکایت زیاد است، می توانید به مراجع قضایی مراجعه کنید!
از تبلیغ تا ضدتبلیغ؛ واکسن ایرانی کرونا: بزنیم یا نزنیم؟!/ دوقطبی سازی سلامت در سایه تبلیغات
پرونده تبلیغات سایت های شرط بندی توسط سلبریتی ها: به نام کاربران، به کام قماربازان!
ماجرای شستا و آگهی مزایده 68 میلیارد تومانی ساختمان فدراسیون فوتبال
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا شد/ مقایسه و تحلیل هزینه تبلیغات انتخاباتی بایدن و ترامپ/ تبلیغات بیشتر = رئیس جمهوری؟!
تبلیغات ثبت نام و فروش واکسن «آنفلوآنزا» در فضای مجازی ممنوع است
تبلیغات رسانه ای و مدعیان طب سنتی، متهمان اصلی کاهش مصرف لبنیات در کشور! / تبلیغاتی که درباره روغن پالم شده، درست نیست
احراز هویت کاربران و کالاهای ارائه شده در حوزه خودرو و مسکن الزامی شد
کاهش حقوق بازیکنان بارسلونا به خاطر قطع درآمدهای ناشی از تبلیغات
16 پیشنهاد برای افزایش درآمد در دوران رکود با استفاده از تبلیغات
دستبند هوشمند شرکت «ردمی» وارد بازار شد
دستگیری کلاهبردار میلیاردی فروش داروی ضدکرونا
کمک مالی فیسبوک به رسانههای جهان در دوران «کرونا»
ماجرای تبلیغات گسترده ثبت نام یارانه کرونا و تسهیلات چهار درصدی: از شایعه تا واقعیت
فروش اینترنتی دارو ممنوع است
دستگیری عاملان انتشار اخبار و تبلیغات کذب کرونایی
گوگل: حذف میلیون ها تبلیغ ماسک و مواد ضدعفونی برای مبارزه با سودجویان کرونا
برخورد قاطع با منتشرکنندگان آگهیهای جعلی فروش اقلام دارویی و بهداشتی مرتبط با کرونا
از ادعا تا واقعیت: درآمد 285 میلیاردی تلویزیون از آگهی های سریال پایتخت/ هر قسمت 19 میلیارد
هزینههای تبلیغات ارزش افزوده چه زمانی به مشترکان برمیگردد؟
دستگیری فروشنده مواد ضدعفونی در سایت دیوار
وضعیت تبلیغات گردشگری و تورگردان ها در ایام کرونا/ وام ۱۲ درصدی کرونا حکم جریمه را دارد
صفر تا صد پنل نمایندگی پیامک
از "طبیعت" تا تراریخته: تیزری که صدای موافقان را درآورد/ واکنش شدید مرجع ملی ایمنی زیستی به تبلیغ روغن غیرتراریخته: تشویش اذهان عمومی است
مسابقه کرونایی «جان من ایران من»: از حمایت تا مبارزه
یک بام و دوهوای تبلیغات در ایام کرونا: حراجستون مرگ!/ الان بساط تان را جمع کنید/ رفاه در کرونا نیست
انواع شگردهای دروغین تبلیغات کرونایی: از ماسک تا محصولات ضدعفونی/ با 124 تماس بگیرید
فیس بوک، نمایش تبلیغات مرتبط با کرونا را ممنوع کرد
تبلیغات گسترده سایت های شرط بندی و تجربیات تلخ کاربران
پویش اینستاگرامی مجری مشهور برای رونق کارآفرینی زنان در عصر کرونا
داستان زندگی خلافکاری که صاحب برند شد!
تبلیغات گمراه کننده تویوتا علیه خودروهای برقی
چیزی به نام سلول بنیادی تخمک نداریم؛ تبلیغات آن، کذب است
تبلیغات ویروسی بدتر از ویروس کرونا
از اسنپ تا پارس آنلاین: جزییات تبلیغ برندهای محبوب ایرانی در ال کلاسیکوی محبوب دنیا
کرونا، نوروز و تبلیغات موسسات کنکور برای اردوی مطالعاتی!
تبلیغات و کرونا: از بهنوش بختیاری و تبلیغ شربت ضدکرونا تا بازار سوداگران ماسک و اقلام بهداشتی
انتقاد یونیسف و سازمان بهداشت جهانی از تبلیغات مضر صداوسیمای ایران برای سلامت کودکان
آگهی 18 + در مترو: رحم اجاره ای با 3 میلیون درآمد! +عکس
نظرات کاربران