تبلیغات نیوز- نگرانی های موجهی درباره استفاده از صفحه نمایش رسانه های دیجیتال برای کودکان خردسال وجود دارد اما از این دوران، می توان برای ارتقای سواد، علوم و یادگیری ریاضی استفاده کرد. کودکان خردسال، یادگیری را در زمینههای فیزیکی مختلفی از جمله خانه و مدرسه و البته در فروشگاه مواد غذایی و پارک محله شان تجربه میکنند. رسانه های دیجیتال، برنامه ها، فیلم ها، بازی ها و آهنگ ها، جذاب و سرگرم کننده هستند و زمینه دیگری فراهم می کنند که می توان از آن برای یادگیری استفاده کرد.
کودکان خردسال معمولا روزانه حدود دو ساعت از رسانههای دیجیتال استفاده میکنند که البته این میزان از زمان شروع محدودیتهای کووید 19، افزایش یافته است. به جای نگرانی درباره مدت زمان استفاده کودکان از رسانه¬های دیجیتال، معلمان و والدین، می¬توانند اطمینان حاصل کنند این زمان به خوبی سپری شده است. این کار با رسانه¬های آموزشی طراحی-شده باکیفیت شروع می¬شود. برنامه¬های با¬کیفیت در سراسر حوزه¬های محتوایی از جمله سواد، علوم و ریاضیات وجود دارد.
تحقیقات، بسیاری از مسیرهایی را که بزرگسالان میتوانند از رسانههای دیجیتال برای تقویت یادگیری کودکان استفاده کنند، برجسته کرده است. رسانههای دیجیتال، منبع خوبی برای یادگیری از راه دور هستند زیرا اشتراکگذاری صفحه در طول کنفرانس ویدئویی و برنامههای دونفره، تعاملات سرگرمکننده و در عین حال آموزشی را فراهم میکنند. در اینجا راهکارهای عملی و تکنیک¬های کاربردی که معلمان و والدین میتوانند با استفاده از رسانههای دیجیتال، یادگیری را تشویق کنند، شامل مهارتهای کلیدی سواد پیش¬دبستانی مانند واژگان، تشخیص حروف/ صدا و نیز مهارتهای گفتمانی مانند رعایت نوبت در صحبت، ارائه شده است.
• اول: اقدامات آمادهسازی را انجام دهید
رسانههای دیجیتال زیادی وجود دارد و همه آنها، باکیفیت نیستند. برای شناسایی منابعی که مهارتها و محتواهایی را با روشهای جالب و سرگرمکننده، هدف قرار میدهند که قصد دارید بر روی آنها تمرکز کنید، مدتی را با یک منبع خوب، مانند Common Sense Media یا فهرست رسانههای دیجیتال کودکان، مورد تاکید انجمن کتابخانههای آمریکا، سپری کنید. یک برنامه تعاملی مانند PBS Kids Play and Learn Science میتواند افراد بدون انگیزه را درگیر و آنها را تشویق کند تا از طریق فعالیتهایی مانند ساختن انواع سایهها با استفاده از خورشید یا چراغ قوه، یا لباس پوشیدن برای آب و هوای مختلف، مطالعات خود را گسترش دهند.
• دوم: با همدیگر در رسانهها مشارکت کنید
در حالی که کودکان میتوانند از تماشای یک ویدئو یا بازی، اقدامات زیادی بیاموزند، هدفمند کردن توجه آنها، تاثیر این تعاملات را افزایش میدهد. شما میتوانید واژگان یا مفاهیم جدید را بررسی کنید، عبارات را دوباره بیان نمایید یا از سوالات باز، برای گسترش یادگیری کودکان یا ایجاد ارتباط با چیزهایی که قبلا میدانستند، استفاده کنید. برای مثال، با استفاده از برنامه «قطرهها»، میتوانید واژگان جدید را جستجو کنید. این امر به گسترش دایره رو به رشد واژگان فعال کودک و همچنین دانش پیش¬زمینه که باید برای فعالیت¬های آینده از آنها استفاده کند، کمک می¬کند.
• سوم: فرصتهای سوادآموزی را در فعالیتهای روزمره بیابید
کلمات و حروف همه جا هستند. سواد فقط به کتابها محدود نمیشود. شما می¬توانید در مسیر پارک، به حروف و واژگان اشاره کنید یا وقتی با اشیای آشنا در رسانه¬های دیجیتال روبه¬رو می¬شوید، از واژگان جدید استفاده کنید. برای مثال، اگر بچهها عاشق حیوانات هستند، «ماجراجویی آلاسکایی مولی دنالی» را امتحان و به آنها کمک کنید یادداشتهای مربوط به حیوانات خود را بسازند و آنچه را که مولی در سفر در اطراف آلاسکا یا آنچه در بیرون از پنجره میبیند، مستند کنند.
• چهارم: تشویق والدین برای مشارکت؛ تخصص کودکان را بشناسید
والدین، اولین معلمان کودکان هستند و بهتر می¬دانند فرزندان¬شان چه¬کاری می¬توانند انجام دهند و کجا مشکل دارند. فعالیتهای خود را به خانه بفرستید تا والدین انجام دهند. برای مثال، برنامهای مانند Map Adventures را توصیه کنید که به دو نفر امکان میدهد نقشهها را پیمایش کنند و با هم از مکانهای دیدنی دیدن کنند.
بر این اساس، در حین بازی با برنامه، برای والدین، نقش خاصی لحاظ می¬شود و به آنها اجازه می¬دهد تا بازی را برای فرزند خردسال خود مدل کنند. اگر درباره آب و هوا صحبت و با کودکان، خورشید و ابرها را مشاهده می¬کنید، والدین و کودکان را تشویق کنید تا یک مجله Shadows داشته باشند تا بتوانند آنچه را که می¬بینند، مستند کنند. توصیه دیگر، برنامه علمی اولیه Plants Journal است که استفاده از ابزار دوربین روی تبلت یا تلفن برای ثبت رشد گیاه از کودکان را شامل میشود. همچنین میتوانید از والدین بخواهید رسانههای دیجیتالی¬ای پیشنهاد کنند که فرزندان¬شان از آن لذت میبرند و آنها را به کلاس درس دعوت کنند تا نشان دهند چگونه فرزندان خود را با این رسانهها با روشهای فرهنگی مناسب درگیر کنند.
• پنجم: خانوادهها را تشویق کنید از زبانهای مادری خود استفاده کنند
بسیاری از مهارتهای اولیه گفتاری و سواد، به زبانها منتقل میشوند. علاوه بر این، ایجاد ارتباط با دانش قبلی کودکان، باعث می¬شود مفاهیم و کلمات جدید بهتر بمانند. برخی از منابع برای کودکان خردسال مانند Peep and the Big Wide World، شامل همه ویدئوها، بازیها و پشتیبانی والدین و معلمان، به زبان اسپانیایی و انگلیسی است. آهنگ¬ها به طور خاص یک مسیر عالی برای کمک به کودکان در یادگیری واژگان جدید هستند. از خانوادهها، نام آهنگهای موردعلاقه به زبان مادریشان را بپرسید و آهنگهای ضبط¬شده را به صورت آنلاین جستجو کنید.
• ششم: سوالات باز بپرسید و مطمئن شوید بچهها به نوبت میرسند
کودکان، مهارتهای نوبتگیری و مکالمه را از طریق مدلسازی یاد میگیرند. معلمان و والدین میتوانند از تماشای ویدئوی مشترک یا بازی، به عنوان زمانی برای تمرین نوبتگیری، استفاده کنند. پس از مشاهده موارد جالب، در مورد آن بپرسید و منتظر پاسخ باشید. در لحظه جالب بعدی در ویدئو یا بازی، کودکان را تشویق کنید تا از شما سوالی بپرسند و سپس منتظر پاسخ شما بمانند. حتما بعد از پرسیدن سوال، مکث کنید تا زمان کافی برای فکر کردن بچه¬ها درباره پاسخ آنها فراهم شود. حتی میتوانید با زمانبندی، مکثها آن را به یک بازی تبدیل کنید تا ببینید چه کسی با یک شریک مکالمه خوب، «برنده» است.
• هفتم: بر اساس علایق کودکان کار کنید
وقتی رسانهها به علایق و تجربیات کودکان متصل میشوند، بچه¬ها بهتر یاد میگیرند. مهارت¬های نوشتاری اطلاعاتی را با شرکت در جستجوی آنلاین برای رسانه های دیجیتالی با توجه به علاقه¬مندی کودکان ایجاد کنید. اگر بچه ها بگویند می-خواهند درباره بچه¬مارمولک¬ها مطالعه کنند، می¬توانید عکس¬ها، نقاشی¬ها، فیلم¬ها و داستان¬هایی در مورد آنها پیدا کنید. این موضوع از طریق گوگل، یوتیوب یا فهرستهای آنلاین کتابخانه محلی شما میسر می¬شود. والدین و مربیان، اغلب درباره استفاده کودکان خردسال از رسانه¬های دیجیتال نگران هستند. با این حال، مانند هر موضوع دیگر، اعتدال و انتخاب مواد تشکیل¬دهنده مناسب همه، تفاوت¬هایی را به همراه دارد.
*** سعید میرشاهی
سامانه یکپارچه بیمه ملت، نماد یوز ایران در عرصه بیمه درمان!
واتس اپ چگونه درآمدزایی می کند؟
آمارها و حقایقی درباره پیام رسانهای موبایلی: از فیس بوک و تلگرام تا واتس اپ با 2.8 میلیارد کاربر
میزان تاثیر افراد مشهور بر فروش از نگاه صاحبنظران تبلیغات
اهداف تبلیغات از نظر مدل داگمار
دیدگاه ساختگرایانه اجتماعی درباره تبلیغات
نسخه جدید همراه بانک تجارت در عصر پادشاهی اپلیکیشن ها
بیمه تجارت نو: حال خوب بیماران با حذف نسخه کاغذی دارویی
آینده تبلیغات فناوری پرداخت بدون کار بانکی: بیمها و امیدهای استفاده از NFC
نقد تبلیغات اسپانسری بیمه البرز در «شب خوش»: پازل ناتمام
تحلیل و بررسی تبلیغات طرح پذیرنده ملی بانک ملی: پل ارتباطی خانواده پرداخت الکترونیک: از پذیرندگان تا مشتریان
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات/ سعید میرشاهی عضو هیئت داوران قند پارسی شد
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
نظرات کاربران