شنبه, 08 اردیبهشت ماه 1403

کد خبر: 833

تاریخ خبر: 1402/09/15

با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

تبلیغات نیوز- چند روز قبل، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از بررسی‌ و برگزاری جلسات بسیار درباره ضرورت تغییر نام معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی، عنوان "معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات" را با ابلاغ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جایگزین معاونت مطبوعاتی کرد. اکنون جمعی از فعالان تبلیغاتی کشور با ارسال نامه‌ای، از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات» قدردانی کردند.

 

به گزارش روابط‌عمومی معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات، متن کامل نامه فعالان تبلیغاتی کشور به محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر محمد مهدی اسماعیلی

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

 جامعه معاصر در دهه های اخیر با تحولاتی بنیادین در درونمایه های فرهنگی و هنری در لایه های مختلف روبرو بوده است، تحولاتی که آفریننده ی فرصت هایی گران قدر برای ورود آگاهانه و عالمانه به فردای روشن و تابناک برای فرهنگ و هنر ایران اسلامی است.

فرهنگ و هنری که آیینه تمام نمای هویت و افتخارات ملتی است که از هزاره های دور تصویری روشن و درخشان بر تارک تاریخ بشر حک نموده است.

در این میان، چه غرورآفرینند مردان و زنانی که با اخلاص و در کمال صداقت و درستکاری، بهترین سال های عمر پر برکت خود را در سنگر خدمات فرهنگی و هنری می گذرانند و در راستای توسعه ایران اسلامی از هیچ  تلاش و کوششی برای ایجاد تحول و تغییرات فرصت آفرین دریغ نمی ورزند.

اکنون که با درایت و تدبیر حضرت عالی یکی از درخواست های جامعه تبلیغاتی کشور با تغییر عنوان معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات محقق گردید تا نوید بخش بازآرایی هویت جامعه رسانه ای و تبلیغاتی کشور در گام دوم انقلاب اسلامی و  زمینه ساز تجمیع و تمرکز سیاست گذاری ها و نظارت ها بر فعالیت های رسانه ای و تبلیغاتی باشد، مراتب سپاس و قدردانی تک تک دلسوزان و فعالان عرصه رسانه ای و تبلیغاتی کشور را تقدیم تان می داریم.

امید است با حمایت جناب عالی و تلاش های ارزنده همکاران گران قدرتان به ویژه معاونت محترم امور رسانه ای و تبلیغاتی و همچنین مدیر کل محترم تبلیغات، به زودی شاهد تحولی ملموس در ارتقای هویت رسانه ای و تبلیغاتی کشور و به تبع آن توسعه فعالیت ها در راستای سیاست های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.

 

و ما توفیقی الا بالله

فعالان عرصه تبلیغات"

گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حاکی است محمدمهدی اسماعیلی در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با توجه به تغییرات در قانون مطبوعات در وزارت فرهنگ بر تغییر نام این معاونت به معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات تاکید کرد.

محمدمهدی اسماعیلی در این نامه با اشاره به اهم دلایل این تغییر این نام تاکید کرده است: نام‌های این معاونت با توجه به وظایف محوله هیچ‌کدام گویای همه‌ فعالیت‌های آن نیست؛ به‌ویژه با وظیفه نظارتی بر رسانه‌ها که بعد‌ها به آن افزوده شد.
در بخش دیگری از نامه وزیر فرهنگ آمده است:

همچنین یکی از ماموریت های این معاونت نظارت بر امور تبلیغاتی کشور است که در نام جدید این ماموریت لحاظ شده است.

گفتنی است معاون این معاونت در حال حاضر در دولت سیزدهم فرشاد مهدی‌پور است که با مأموریت محوری بازآرایی نظام رسانه­ ای کشور، از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم منصوب شده است. همچنین این معاونت یکی از معاونت‌های مهم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که وظیفه اعطای مجوز به خبرگزاری‌ها و نشریات، نظارت بر مطبوعات و جراید و روزنامه‌نگاری و اطلاع‌رسانی در فضای مکتوب و نیز فضای مجازی را بر عهده دارد.

 

لینک کوتاه:

  B2n.ir/x53232

 

نظرات کاربران