تبلیغات نیوز- سعید میرشاهی: با گسترش روزافزون تکنولوژی و تحول در بازارهای مختلف، نیاز به راهکارهای نوآورانه برای تسهیل و تسریع فرایندهای تجاری، اهمیت دوجندان پیدا کرده است. بانک تجارت با معرفی «کسبنو»، با تمرکز بر تامین مالی فروشگاهها در حوزه کالاهای تندمصرف، گام موثری در این مسیر نوآورانه و فناورانه برداشته است. این محصول جدید، نه تنها به عرصههای گوناگون تجارت فروشگاهی کمک میکند، بلکه از طریق ارائه امکانات ویژه، موجب رشد و پیشرفت فعالیتهای تجاری در بازار میشود.
چرا فروشگاهها و کالاهای تندمصرف؟
کالاهای تندمصرف (FMCG) مخفف عبارتFast Moving Consumer Goods ، محصولاتی هستند که سریع و در مقیاس بالا به صورت مکرر و دورهای مصرف میشوند و اغلب نیازهای روزمره مصرفکنندگان را تامین میکنند. مواد غذایی آماده، محصولات لبنی، بهداشتی و-آرایشی، دارویی بدون نسخه پزشک، پروتئینها، نوشیدنیها و... مثالهایی از FMCG هستند.
به دلیل گستردگی و تنوع این محصولات، آمارهای مرتبط با این بازار، بسیار پیچیده است و متغیرهای زیادی از جمله نوع محصول، جغرافیا و زمان موردنظر در تحلیل آنها دخیل هستند. با این حال، بازار کالاهای تندمصرف، از بخشهای حیاتی در اقتصاد جهانی است و سهم قابل توجهی از فعالیتهای تجاری دنیا را شامل میشود.
طبق آمارهای جهانی، صنعت کالاهای تندمصرف (FMCG)، به عنوان یکی از بزرگترین بخشهای اقتصاد جهان، سالانه بیش از ۸ تریلیون دلار از درآمدهای جهانی را تشکیل میدهد و بازار این کالاها تا سال ۲۰۲۵ با نرخ ۳ تا ۴ درصد رشد پیدا میکند. در برخی کشورهای توسعهیافته، سهم این محصولات در بازار مصرف، بیش از ۵۰ درصد گزارش شده است.
مشغلههای زندگی مدرن و رواج فرهنگ فستفودی در خانوادهها، تبلیغات گسترده کالاهای تندمصرف و گسترش فروشگاههای زنجیرهای و هایپرمارکتها در کشور برای توزیع این محصولات، بر رشد فزاینده استفاده این کالاها تاثیرگذار بوده است؛ بهگونهای که کالاهای تندمصرف یکی از عوامل محرک بازار شناخته میشوند و سهم بسزایی در ایجاد اشتغال و تحرک اقتصادی دارند.
چرا بانک تجارت؟
بانک تچارت با رونمایی از محصول جدید خود به نام «کسبنو» به این حوزه ورود کرده است. طبق اعلام مسئولان این بانک، این محصول، ویژه کالاهای «تندمصرف»، بهویژه اقلام سوپرمارکتی و کالاهای اساسی از طریق ایجاد اعتبار با مکانیزم متناسب با فعالیت این صنف طراحی شده است. فروشگاهها با استفاده از این خدمت، قادرند از تامینکنندگانی که محصولاتشان بخش عمده نیاز خریدار را برآورده میکند، راحتتر خرید کنند.
به تعبیر دیگر، اکنون با ابتکار بانک تجارت، امکان خرید اعتباری برای فروشگاهها فراهم شده و این بانک با راهکار اعتباری، درصدی از خریدها را به عنوان پرداخت نقدی در اختیار فروشگاهها قرار میدهد تا آن را به تامینکنندگان پرداخت نمایند.
7 دستاورد کسبنو
در حال حاضر، پرسش این است که چرا ورود بانک تجارت به این حوزه اساسی زنجیره تامین، مهم است و این اقدام چه تاثیری بر عرصه کسبوکار فروشگاهی، بهویژه در زمینه کالاهای تندمصرف خواهد داشت؟ در این رابطه، 7 نکته زیر قابل توجه است:
- تسهیل دسترسی به منابع مالی: کسبنو، با ارائه امکانات مالی و اعتباری، به صاحبان کسبوکار کمک میکند تا راحتتر و سریعتر به منابع مالی موردنیاز برای تامین کالاهای تندمصرف دسترسی داشته باشند و فعالیت تجاری خود را گسترش دهند.
- توسعه بازار، اشتغال و صنایع محلی: این محصول از طریق تشویق به همکاری با تولیدکنندگان و تامینکنندگان داخلی، به توسعه بازارهای محلی و تقویت صنایع داخلی و در نتیجه، به گسترش اشتغال و توسعه اقتصادی کشور کمک میکند.
- افزایش رقابتپذیری و کیفیت خدمات: حضور بانک تجارت با کسبنو در این حوزه، باعث افزایش رقابت در بازار و بهبود کیفیت خدمات مالی مرتبط با تامین کالاهای تندمصرف میشود.
- کاهش هزینههای مالی: این محصول با ارائه شرایط ویژه مانند سودهای پایین و شرایط بازپرداخت ملایم، به کاهش هزینههای مالی صاحبان کسبوکار و فروشگاهها کمک میکند.
- ترغیب نوآوری و توسعه تجارت الکترونیک: با ارائه امکانات مالی و اعتباری مناسب از طریق تجارت الکترونیک، کسبنو به فعالان بازار در حوزه سوپرمارکتها و کالاهای تندمصرف، این امکان را میدهد تا نسبت به روند نوآوری و استفاده از فناوری در تجارت تحریک شوند و با این کار، رقابتپذیری و سودآوری کسبوکارهای خود را افزایش دهند.
- ارتقای اعتبار و برند بانک تجارت: معرفی محصول کسبنو و ارائه خدمات مالی ویژه به فروشگاهها و صاحبان کسبوکار، به ارتقای برند بانک تجارت بهویژه در شرایط دشوار کنونی برای تامین کالاهای اساسی نزد تولیدکنندگان، تامینکنندگان، فروشندگان و مصرفکنندگان کمک میکند و جایگاه رقابتی این بانک را نسبت به سایر رقبای بانکی در بازار مالی فزونی میبخشد.
- تحول در الگوی تجارت و توزیع کالاها: با فراهمسازی امکانات مالی و اعتباری مناسب، کسبنو به تغییر الگوی تجارت و توزیع کالاها در بازار کمک میکند و با تسهیل در فرایندهای کسبوکار، موجب بهرهوری و کاهش هدررفت کالاها میشود.
در مجموع، کسبنو به عنوان یک محصول نوآورانه از بانک تجارت، با ارائه خدمات ویژه در حوزه تامین مالی کالاهای تندمصرف، نه تنها به رشد و پیشرفت کسبوکارها، بلکه با تشویق به همکاری با تولیدکنندگان محلی، به توسعه بازارهای داخلی و افزایش تولید ملی کمک میکند.
با توجه به مزایای بیشمار و دستاوردهای مثبت این محصول، کسبنو، یک راهکار فناورانه و نوآورانه بانکی در مسیر افزایش رقابتپذیری کسبوکار فروشگاهی به منظور تحقق اهداف توسعه اقتصادی کشور است. روایت جذاب و جدید بانک تجارت در حوزه فروشگاهی و کالاهای تندمصرف، تازه آغاز شده است.
"کسبنو"؛ کمیپن تبلیغاتی جذاب بانک تجارت از پشتیبانی مالی فروشگاههای تندمصرف
سامانه یکپارچه بیمه ملت، نماد یوز ایران در عرصه بیمه درمان!
واتس اپ چگونه درآمدزایی می کند؟
آمارها و حقایقی درباره پیام رسانهای موبایلی: از فیس بوک و تلگرام تا واتس اپ با 2.8 میلیارد کاربر
میزان تاثیر افراد مشهور بر فروش از نگاه صاحبنظران تبلیغات
اهداف تبلیغات از نظر مدل داگمار
دیدگاه ساختگرایانه اجتماعی درباره تبلیغات
نسخه جدید همراه بانک تجارت در عصر پادشاهی اپلیکیشن ها
بیمه تجارت نو: حال خوب بیماران با حذف نسخه کاغذی دارویی
آینده تبلیغات فناوری پرداخت بدون کار بانکی: بیمها و امیدهای استفاده از NFC
نقد تبلیغات اسپانسری بیمه البرز در «شب خوش»: پازل ناتمام
تحلیل و بررسی تبلیغات طرح پذیرنده ملی بانک ملی: پل ارتباطی خانواده پرداخت الکترونیک: از پذیرندگان تا مشتریان
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات/ سعید میرشاهی عضو هیئت داوران قند پارسی شد
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
نظرات کاربران