با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور، سودجویان و کلاهبرداران ازناآگاهی مردم و شرایط بحرانی کنونی با استفاده از شگردهای تبلیغاتی مانند ارسال پیامک یا فروش اینترنتی محصولات بهداشتی ویژه، در پی منفعت شخصی و سود سرشار خویش هستند. در همین رابطه رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران در خصوص پیام های تبلیغاتی در زمینه خرید ماسک یا مواد ضد عفونی کننده هشدار داد.
به گزارش تبلیغات نیوز، سرهنگ تورج کاظمی گفت: متاسفانه افراد سودجو اخیراً با توجه به نگرانیها از شیوع ویروس کرونا، تبلیغاتی را در این زمینه آغاز کردهاند که مثلاً برای خرید ماسک یا مواد ضد عفونی کننده به آدرس اینترنتی مراجعه کرده یا عدد فلان را به همین سرشماره پیامک کنید.
وی درباره پیامکها و تبلیغاتی که با موضوع خرید آنلاین ماسک و تجهیزات پزشکی و داروهای ضد عفونی کننده برای برخی از شهروندان ارسال شده است، گفت: همانطور که پلیس در مورد برداشتهای غیرمجاز اینترنتی بارها هشدار داده در این زمینه نیز همین طور است و به شهروندان هشدار میدهیم که فریب این گونه تبلیغات را نخورند.
کاظمی با اشاره به شیوه و شگرد سودجویان گفت: متاسفانه افراد سودجو در شرایط مختلف و به بهانه های گوناگون اقدام به ارسال پیامک یا تبلیغات مختلف در شبکههای اجتماعی میکنند و اخیراً نیز با توجه به نگرانیها از شیوع ویروس کرونا، تبلیغاتی را در این زمینه آغاز کردهاند که مثلا برای خرید ماسک یا مواد ضد عفونی کننده به آدرس اینترنتی مراجعه کرده یا عدد فلان را به همین سرشماره پیامک کنید.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه دارد: شهروندانی که ممکن است نگرانی بابت بیماری داشته باشند، یا به سایت های مذکور مراجعه کرده و از آن طریق ممکن است به صفحات فیشینگ هدایت شده و اطلاعات کارت بانکی شان به سرقت برود و یا ممکن است افراد سودجو اقدام به اخذ وجه به شیوه های مختلف نظیر تماس تلفنی و اعلام شماره کارت و ... کرده و پس از اخذ پول محصول را به در منزل ارسال نکنند.
کاظمی افزود: همچنین احتمال دیگر این است که ممکن است مواد غیر بهداشتی که برای سلامتی نیز مضر است از سوی این افراد ارسال شود که در تمامی موارد لازم است شهروندان با هوشیاری از وقوع چنین جرائم سودجویان جلوگیری کنند.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس فتا با چنین مواردی برخورد خواهد کرد، گفت: اما لازم است که شهروندان نیز هوشیاری خود را حفظ کرده و به هیچ عنوان فریب چنین تبلیغاتی را نخورند و اگر هم قصد خرید اینترنتی محصول را دارند حتما به سایت های معروف و معتبر اینترنتی مراجعه کرده و از پرداخت وجه به افراد ناشناس و سایتهای نامعتبر خودداری کنند.
در همین رابطه، رئیس پلیس فتا استان گلستان ادامه داد: معاندین نظام با ایجاد کانال و شبکه های تلگرامی تعداد فوت شدگان را بیش از آن چیزی که است اعلام می کنند و یا نسبت به انتشار اخباری در خصوص تعطیلی برخی مراکز می پردازند و با انتشار این اخبار قصد بر هم زدن نظم و اخلال در نظام را دارند.
پرسا تاکید کرد: برخی نیز لوازم بهداشتی و نیازهایی که مردم به آن احتیاج دارند یا سایر موارد دیگر را احتکار می کنند و با قیمت گزاف در فضای مجازی به فروش می رسانند و یا محموله ارسالی به خریدار آن کیفیت لازم را برخوردار نیست.
وی خاطرنشان کرد: برخی از کلاهبرداران نیز افراد را برای خرید این لوازم در فضای مجازی به صف فیشینگ منتقل کرده و به شکل مرحله ای از حساب آنها مبالغی را برداشت می کنند.
رئیس پلیس فتا استان گلستان تاکید کرد: در برخی موارد کلاهبرداران با پیامک و یا دعوت به صف اینترنتی از مردم درخواست می کنند که رمز پویا دریافت کنند و از شهروندان درخواست داریم به این صفحات مجازی مراجعه نکنند.
پرسا بیان کرد: افرادی که قصد خرید اینترنتی دارند درخواست داریم که به شرکت های معتبر مراجعه کنند.
وی بیان کرد: عده ای افراد کلاهبردار با نامه بهداشت و عنوان ماسک ها به درب منازل مردم مراجعه می کنند و با آلوده کردن این ماسک ها به مواد بیهوش کننده به سرقت منزل اقدام می کنند.
رئیس پلیس فتا استان گلستان ادامه داد: وزارت بهداشت عنوان کرده که هیچ گروه و یا فردی برای انجام آزمایش و تست کرونا به درب منزل مراجعه نمی کند و یا به صورت حضوری ماسک و اقلام بهداشتی را تحویل نمی دهد.
روزنامه شهروند نیز در این زمینه نوشت: ماجرای ویروس مرموز در کشور به کلاهبرداری و سرقت افراد سودجو کشیده شد. توییت یک روزنامهنگار خبر از دست به کارشدن تبهکاران برای دزدی به بهانه تست کرونا میداد. «متأسفانه عدهای شیاد و کلاهبردار به اتفاق چند خانم مجهز به ماسک و دستکش به بهانه تست کرونا با نامه جعلی از وزارت بهداشت به ساختمانهای مسکونی مراجعه میکنند و به شکل غافلگیرانه با مواد بیهوشی ساکنان را بیهوش و اقلام ارزنده را به سرقت میبرند.» موضوعی که بلافاصله واکنش وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی را به همراه داشت و آنها اعلام کردند که چیزی به نام تست کرونا جلوی درِ منازل وجود ندارد. در ابتدا علیرضا وهابزاده، مشاور مطبوعاتی وزیر بهداشت در توییتر خود نوشت: «به هیچوجه تیمی برای تست کرونا به درِ منازل اعزام نمیشود و هرگونه مراجعات تحت این عنوان کلاهبرداری است.» دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز، نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و در اطلاعیهای مهم با اشاره به اینکه وزارت بهداشت به هیچوجه تیمی برای تست کرونا درِ منزل اعزام نمیکند، از مردم خواست فریب افراد سودجو و کلاهبردار را نخورند.
در این اطلاعیه آمده است: «وزارت بهداشت درکشور و دانشگاه علوم پزشکی البرز در استان به هیچوجه اقدام به اعزام تیمهای بهداشتی و درمانی جهت تست کرونا در منزل نکرده است و متأسفانه عدهای افراد سودجو و کلاهبردار با ماسک و دستکش به بهانه تست کرونا با نامه جعلی از وزارت بهداشت به ساختمانهای مسکونی مراجعه میکنند که از مردم هوشیار استان البرز درخواست میکنیم هیچگونه همکاری با این افراد سودجو نداشته باشند.»
خبرگزاری پانا نیز در این باره آورده است: با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا عدهای با تبلیغ ماسکهای آنتی باکتریال برای مقابله با کرونا، اقدام به فروش این ماسکها در فضای مجازی کردهاند، این در حالی است که به گفته کارشناسان حوزه سلامت، پیشگیری از ویروس کرونا که انتقال آن با غلتک تنفسی انجام میشود از طریق ماسک نیست بلکه با شستوشوی دستهاست.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز به ایسنا گفت: مردم می توانند در صورت مشاهده قیمت های غیرمنطقی با سامانه ۱۲۴ تماس گرفته و موارد را اطلاع دهند تا از طریق بازرسان بررسی ها و برخوردهای لازم انجام شود. ایرج موفق با اشاره به شیوع ویروس کرونا و افزایش تقاضا به خصوص برای مواد ضدعفونی کننده، توضیح داد: در موضوع شوینده ها و ماسک جلساتی با واحدهای تولید کننده برگزار کرده ایم و خوشبختانه آنها در حال تولید با بیشترین ظرفیت هستند.
وی اضافه کرد: در مرحله نخست این محصولات از طریق معاونت غذا و دارو و براساس سهم بندی های انجام شده میان داروخانه ها، مردم می توانند نیاز ژل و مواد ضدعفونی کننده را از این طریق برطرف کنند.
موفق همچنین خاطرنشان کرد: در زمینه تولید ماسک چندین واحد در سطح استان اصفهان با حداکثر توان خود در حال تولید هستند، از سوی دیگر ژل و مواد ضدعفونی کننده نیز در حال تولید است.
وی در خصوص نحوه قیمت گذاری این محصولات نیز، گفت: قیمت ها تحت نظارت و بازرسی سازمان غذا و دارو و همچنین صنعت، معدن و تجارت است.
رئیس سازمان صنعت استان اصفهان یادآور شد: مردم می توانند در صورت مشاهده قیمت های غیرمنطقی با سامانه ۱۲۴ تماس گرفته و موارد را اطلاع دهند تا از طریق بازرسان بررسی ها و برخوردهای لازم انجام شود.
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
نظرات کاربران