همیشه اینگونه نبوده که صاحبان برند و چهرههای موثر عرصه تبلیغات و تجارت از ابتدا موجه بوده یا از پایینترین رده کارشان را شروع کرده باشند. گاهی اوقات فرد یا افرادی مسیر متفاوتی را میپیمانند و از دل تاریکیها به روشنی میرسند. نمونه این افراد یک مدل تبلیغاتی به نام «جرمی مکس» است؛ کسی که مدتی پس از تبدیل شدن به مدل برند مد «فیلیپ پلین» حالا در ترکیه صاحب برند خاص خودش شده. اگر داستان زندگی او را بدانید، کاملا متعجب میشوید.
به گزارش تبلیغات نیوز، جرمی مکس به قول خودش در منطقهای دارای بیشترین سرانه فساد رشد کرد. در چنین شرایطی، وقتی تنها 18 سال داشت به جرم آزار و اذیت و سرقت از یک نوجوان 16 ساله دستگیر و به دو سال زندان محکوم شد. پسر متولد 7 آوریل 1984 در دوران حبس به حضور در یک گنگ خلافکار اعتراف و بر جرم خودش اضافه کرد اما نقطه عطف او درست وقتی رقم خورد که در اوج ناامیدی در یک برنامه تلویزیونی به اعتراف پرداخت.
یکی از مخاطبان این برنامه، فیلیپ پلین، صاحب برند مد فیلیپ پلین بود که از چهره او و مدل حرف زدن مکس خوشش میآید و پس از رهایی او از زندان، پیشنهاد کار به عنوان مدل این برند را به پسر خلافکار میدهد. مکس پس از پایان دو سال حبس به خاطر دخالت در قاچاق انسان 22 ماه دیگر در زندان ماند و سرانجام وقتی آزاد شد، پیشنهاد مدل شدن را پذیرفت.
هفته مد نیویورک در سال 2017 نقطه عطف زندانی سابق بود. او با درخشش در اولین حضورش در عرصه مد، روی جلد مجله «ووگ» رفت و از او بهعنوان «پسر بد جذاب» نام برده شد. در ژوئن سال 2017، جرمی در مراسم «کت واک» در هفته مد میلان بهعنوان مدل برند فیلیپ پلین در صحنه ظاهر شد و به حدی شهرت یافت که در موزیکویدئوی یک هنرمند مشهور روس هم دیده شد. در واقع پلیس وقتی در جستوجوی او عکسهایش را در فیسبوک منتشر میکرد، هرگز تصور نمیکرد از این طریق در واقع به شهرت این خلافکار سابق میافزاید. همان عکسها برند فیلیپ پلین را به سمت مکس کشاند و او را وارد دنیای مد کرد.
زندگی شخصی پرماجرا
مکس سال 2008 با دختری به نام ملیسا ازدواج کرد و حاصل یک دهه زندگی مشترک آنها یک دختر است. او از ازدواج دومش هم یک فرزند دارد اما ازدواج دوم هم وقتی او همسرش را کتک زد خیلی زود به جدایی انجامید!
فیلیپ پلین، کاشف بزرگ استعدادها
حالا مکس در حالی به مدل تبلیغاتی تبدیل شده که شاید اگر چشمان تیزبین فیلیپ پلین نبود، شاید هنوز هم به کار قاچاق انسان ادامه میداد. برند فیلیپ پلین سال 1998 توسط شخصی به همین نام و در شاخههای مد، ورزش و برند در آلمان تاسیس شد. پلین در دوران نوجوانی حداقل در گذراندن مدارج تحصیلی موفق نبود و ناگهان با ورود به 20 سالگی متحول شد. او کار خودش را با حضور در برندهای مخصوص تولید چرم شروع کرد و در ادامه در دوسلدورف مدارج ترقی را پیمود. پس از گذراندن چند سال در حیطه فروش لوازم لوکس و بدلیجات، سرانجام در سال 1998 برند مخصوص مد و فشن را با نام خودش در آلمان تاسیس کرد. شهرتش چنان سریع زبانزد خاص و عام شد که در عرض دو دهه بعد با ثروتی معادل 300 میلیون یورو در زمره ثروتمندترین افراد ساکن در سوئیس قرار گرفت.
فعالیتهای خاص
اولین کلکسیون این برند با همکاری سواروفسکی و در زمینه ارائه ژاکت نظامی بود. برند او با وجود اینکه سال 1996 موجودیتش را اعلام کرد اما 2 سال برای به دست آوردن مجوزهای لازم معطل شد و عاقبت در سال 1998 در مونیخ موجودیت واقعی یافت. بعد از دو سال همکاری با گروههای معروف موسیقی، اولین فروشگاه و سالن مد این برند به ترتیب در مونتکارلو و میلان افتتاح شد.
طولی نکشید که در دوسلدورف، وین، مسکو، کیتسبوهل و پراگ، شعب پلین افتتاح شد و نام فیلیپ پلین بیش از پیش به گوش رسید. افتتاح 10 شعبه در ماربلا، دوبی، میلان، باکو، مسکو، سنپترزبورگ، سئول، ماکائو، آمستردام و برلین، برند پلین را جهانیتر جلوه داد و در سال 2012 هم طی یک قرارداد چهار سال که از ابتدای فصل فوتبالی 2013-2012 آغاز شد، این برند اسپانسر تبلیغاتی باشگاه رم نام گرفت. مسکو، پاریس، میامی، کازابلانکا، کییف، هانگژو و نیویورک شعب خودشان را گسترش دادند و هنگکنگ، لسآنجلس، نیویورک، بودروم، دوحه، ایبیزا و لندن هم صاحب شعبی از فیلیپ پلین شدند.
در این بین اولین شعبه بدون مالیات این برند در فرودگاه وین به بهرهبرداری رسید. یکی دیگر از نقاط عطف پلین در سال 2017 رقم خورد؛ وقتی در هفته مد میلان برای سه برند متفاوت به تبلیغ پرداخت و سود بسیاری نصیب برد. برگزاری یک نمایش مد در بروکلین آمریکا و جشن باشکوه بیستمین سالگرد تاسیس از جمله دیگر اتفاقات پرسروصدای اخیر برند مشهور دنیای مد است.
در این جشن چند ماهه، از بزرگترین هنرمندان دنیا در کشورهای مختلف دعوت به عمل آمد. در حال حاضر پلین 88 شعبه محلی و 26 میلیون نمایشگاه تخصصی در سراسر دنیا دارد. برنده 6 جایزه بینالمللی در حوزه برندها، یک سال هم برند برتر سال دنیا در عرصه خودش شناخته شد و با شتاب به سمت موفقیتهای آتی پیش میرود.
ماجراجویی در ترکیه
در این بین مکس بهعنوان مدل مشهور تبلیغاتی برند فیلیپ پلین آنقدر مشهور شده که اخیرا در ترکیه یک خط تولید و در واقع برندی به نام خودش راهاندازی کرده است. او در زمینه مد و فشن استعداد خدادادی دارد و بیدلیل نبود که در یک برنامه تلویزیونی استعدادش توسط صاحب برند مشهور دنیای مد کشف و بارور شد.
منبع: تیتر 20
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
نظرات کاربران