جمعه, 07 اردیبهشت ماه 1403

کد خبر: 309

تاریخ خبر: 1398/05/24

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

چرخش جریان اطلاعات از «تبلیغ محوری» به «شریک محوری»

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رسانه امروز و مخاطب شناسی گفت: جریان اطلاعات از نظر محتوایی در گذشته تبلیغ محور بوده است ولی امروز شریک محور و بر اساس سهیم شدن مخاطب در حل مشکلات جامعه است.

به گزارش تبلیغات نیوز، محمد خدادی در کارگاه آموزشی مطبوعاتی در بوشهر با اشاره به مشخصه‌های رسانه امروز اظهار کرد: هر کسی که رسانه دارد حق ابراز نظر دارد و حق ابراز نظر مردم در رسانه‌ها از مختصات رسانه امروز است، همچنین بازگشت هویت از دست رفته فرد از طریق رسانه، رسا شدن صداهای خفته در جامعه، تغییر و تحول ناشناخته و غیر قابل پیش بینی در عرصه فناوری و تولید محتوا و تحمیل جایگاه رسانه در همه ارکان و اجزا جامعه چون اقتصاد بخشی از ویژگی های رسانه امروز است.

وی افزود: رسانه‌های جدید جای روزنامه‌ها را نگرفتند بلکه در خلاءها وارد شده‌اند؛ چون به نوعی تجمیع رسانه‌ها هستند و به شما انتخاب‌های زیادی می‌دهند. به این مفهوم که در وسایل حمل و نقل عمومی، در رختخواب و در جاهایی که شما روزنامه نمی‌خوانده‌اید از رسانه‌های نوین استفاده می‌کنید و حق انتخاب عکس دیدن، مطلب خواندن و یا استفاده از هر امکان دیگری را دارید. 

این روزنامه‌نگار و فعال رسانه تاکید کرد: تحول ناشناخته در دنیای رسانه با سه مولفه سرعت، محتوا و دسترسی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

معاون مطبوعاتی در عین حال خاطرنشان کرد: گسترش رسانه‌ای به اعوجاج‌ها و سردرگمی‌های ارتباطی در جامعه دامن می‌زند و از مهمترین چالش‌های اجتماعی تغییر در اخلاق اجتماعی است و رسانه‌ها به شدت روند شکاف‌های اجتماعی را تشدید می‌کنند. 

خدادی با بیان اینکه باید مخاطب را ببینید، عنوان کرد: تعریف، دسته بندی و تعیین اولویت مخاطبان داخلی در دو دسته عام و خاص و هدف گذاری مختصات ارتباط با مخاطبان اهمیت زیادی دارد.

کارگاه آموزشی مطبوعاتی «رسانه امروز و دیروز» به همّت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات و رسانه های استان بوشهر با حضور محمد خدادی، معاون مطبوعاتی صبح چهارشنبه، ۲۳ مرداد ماه ۹۸ در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

منبع: ایسنا

نظرات کاربران