انجمن تبلیغات محیطی آمریکا (OAAA) در آخرین گزارش رسمی خود خبر از افزایش رشد بی سابقه تبلیغات محیطی داده است. براساس این گزارش رشد موردنظر در طول یک دهه اخیر بی سابقه ارزیابی می شود. این امر برای برندها و طراح های تبلیغات اهمیت بسیار زیادی دارد.
به گزارش تبلیغات نیوز، بسیاری از کارشناس ها در طول یک دهه اخیر با ظهور کانال های ارتباطی متنوع برای تبلیغات به طور تردیدناپذیر از مرگ حوزه تبلیغات محیطی صحبت می کردند. با این حال ثبت رشد در زمینه تبلیغات محیطی تجدیدنظر در چنین ارزیابی هایی را اجتناب ناپذیر کرده است.
براساس گزارش انجمن تبلیغات محیطی، در طول سه ماهه دوم سال 2019 حوزه تبلیغات محیطی با رشد 7.7درصدی (معادل درآمدزایی 2.7 میلیارد دلاری) در مقایسه با همین مقطع زمانی در سال گذشته رو به رو شده است. نکته جالب ماجرا رکوردشکنی این میزان از کسب سود در طول یک دهه اخیر است. درواقع از سال 2007 تا به حال چنین میزان کسب سودی از سوی انجمن تبلیغات محیطی آمریکا ثبت نشده است. بدون تردید این امر موجب افزایش تمایل برندها به تبلیغات محیطی می شود. به این ترتیب براساس پیش بینی ها در طول ماه های باقی مانده از سال 2019 نیز شاهد رشد درآمد حوزه تبلیغات محیطی خواهیم بود. البته احتمال رکوردشکنی دوباره بسیار اندک ارزیابی می شود.
رشد تبلیغات محیطی
به گفته نانسی فلچر، رئیس و مدیرعامل انجمن تبلیغات محیطی آمریکا بیشترین میزان رشد در زمینه تبلیغات محیطی در چهار حوزه اصلی روی داده است: «بیلبوردها، تزئینات خیابانی، ایستگاه ها و وسایل حمل و نقل عمومی و در نهایت مراکز خرید در صدر این فهرست هستند.»
براساس ارزیابی خانم فلچر رشد حوزه تبلیغات محیطی همه را شگفت زده کرده است: «نکته جالب در مورد سود ناشی از تبلیغات محیطی در سال جاری رشد بسیار بالای آن است. همچنین در این حوزه سازگاری میان آژانس های تبلیغاتی و تکنولوژی های دیجیتال را باید مدنظر داشت. به این ترتیب در عمل تعریف تازه ای از بیلبوردهای تبلیغاتی در حال شکل گیری است.
اکنون دیگر کمتر خبری از تابلوهای سنتی تبلیغات در اتوبان ها و محیط های شهری می شنویم.» نقش بیلبوردهای دیجیتال در میزان سود سالیانه انجمن تبلیغات محیطی آمریکا نزدیک به 31درصد ارزیابی شده است. این امر بیانگر نقش مهم و سازنده این الگو در زمینه جلب نظر مخاطب است. به این ترتیب باید به آن توجه ویژه ای داشت.
با توجه به گزارش انجمن تبلیغات محیطی آمریکا میزان سرمایه گذاری و توجه طراح های تبلیغات در طول سال جاری به مقوله تبلیغات محیطی رشد چشمگیری داشته است. به این ترتیب ما با رشد 70درصدی سرمایه گذاری طراح ها و آژانس های تبلیغاتی بر روی تبلیغات محیطی مواجه هستیم. بدون تردید وقتی میزان سرمایه گذاری بر روی یک حوزه افزایش می یابد، این امر بیانگر سود بالای ناشی از فعالیت در آن حوزه است.
براساس این الگوی ارزیابی و صرف نظر از گزارش های انجمن تبلیغات محیطی امکان ارزیابی افزایش تقاضا برای این مدل از تبلیغات وجود دارد. به نظر من در طول ماه های جاری تقاضای برندها برای تبلیغات محیطی بازهم افزایش خواهد یافت. این امر نوعی بازگشت به شیوه های سنتی تبلیغات محسوب می شود، با این حال تلقی تمایل برندها به حوزه تبلیغات مبتنی بر بیلبورد به عنوان افول شیوه های مدرن تر تبلیغاتی موجب ارزیابی اشتباه ما از شرایط خواهد شد.
آنچه در حقیقت رخ داده است، ترکیب الگوی سنتی تبلیغات محیطی با تکنولوژی های مدرن است. به این ترتیب طراح های تبلیغات اکنون با استفاده از بیلبوردهای دیجیتالی امکانات بسیار متنوعی برای ترسیم نمای کلی ایده های تبلیغاتی شان دارند. این امر تا یک دهه پیش امکان پذیر نبود. ارزیابی دلیل اصلی افول معنادار تبلیغات محیطی در طول یک دهه اخیر نیز به خوبی با توجه به وضعیت پیشرفت تکنولوژی قابل فهم خواهد بود.
برندهای بزرگ سرمایه گذار در تبلیغات محیطی
در طول سه ماهه دوم سال 2019 برخی از برندهای بزرگ سرمایه گذاری بسیار زیادی در زمینه تبلیغات محیطی، در مقایسه با سایر رقبا، داشته اند. به ترتیب مک دونالد، گیکو، اپل، استیت فارم، شورولت، آمازون، فیس بوک، بوش، AT&T و شبکه HBO بیشترین سهم سرمایه گذاری در این حوزه را دارند.
استفن فریتاس، مسئول ارشد بخش بازاریابی در انجمن تبلیغات محیطی ایالات متحده، پیرامون وضعیت این حوزه اظهارنظر مهمی دارد: «افزایش توانایی انجمن تبلیغات در ارائه ایده های تبلیغاتی به مخاطب هدف برندها و شخصی سازی گسترده کمپین های تبلیغاتی برگ برنده مهمی محسوب می شود. اکنون تبلیغات محیطی دیگر گونه ای از تبلیغات توده ای نیست. حجم توسعه و پیشرفت در زمینه تبلیغات محیطی حتی نمایشگر گوشی های هوشمند را نیز به عنوان بیلبورد شخصی هر مخاطب مورد استفاده قرار می دهد. ایده تبلیغات تمام صفحه در گوشی های همراه نوعی توسعه حوزه بیلبوردها به شخصی سازی شده ترین شیوه ممکن است.» یکی از حوزه های اصلی سرمایه گذاری انجمن تبلیغات مربوط به نمایش تبلیغات تمام صفحه بر روی گوشی های هوشمند مسافران خطوط هوایی است. نکته جالب در این میان رضایت 66 درصد از مسافرهای آمریکایی از کیفیت تبلیغات موردنظر و عدم گزارش حجم بالایی از اعتراض ها به این شیوه تبلیغاتی است.
به عنوان بخش پایانی باید به یکی از مهم ترین تغییرات مدیریتی در انجمن تبلیغات ایالات متحده اشاره کرد. بر این اساس در پایان سال 2019 خانم فلچر از سمت مدیرعاملی خود کنار خواهد رفت. با پایان دوره مدیریت رئیس فعلی گزینه موردنظر برای مدیرعاملی انجمن آنا بارگر است. براساس انتظارات با آغاز مدیریت آنا بارگر بر این انجمن میزان سرمایه گذاری در حوزه سازگاری میان تبلیغات محیطی و تکنولوژی دیجیتال افزایش چشمگیری خواهد یافت.
منبع: فرصت امروز
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
نظرات کاربران