تولید برنامه «میدون» در شبکه سه سیما با هزینه رسانه ملی روی آنتن میرود. در این برنامه فعالیتهای سامانهای تبلیغ میشود که متصل به بسیج دانشگاه امام صادق(ع) است. تهیهکننده برنامه میگوید: تعامل مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق(ع) و صداوسیما منجر به تولید برنامه «میدون» شده است.
به گزارش تبلیغات نیوز، مسابقه تلویزیونی «میدون» یکی از برنامههای شبکه سه سیماست که با هدف تحقق رویای راهاندازی کسب و کارهای مختلف در ایران با شیوه تازهای به معرفی کسب و کارهای نوپا میپردازد و ساعت ۲۲:۳۰ پنجشنبه و جمعه هر هفته روی آنتن میرود.
بر اساس اعلام دستاندرکاران این برنامه، اینطور اعلام شده که از کسبوکارهایی که مورد پسند داوران قرار گیرد، با وامی تا سقف یک میلیارد تومان حمایت میشود. همین موضوع سبب شده تا افراد زیادی علاقه مند به حضور در این برنامه باشند. به این ترتیب تاکنون بیش از ۳ هزار نفر برای شرکت در این برنامه ثبتنام کردهاند اما فرصت حضور در استودیو «میدون» تنها نصیب تعداد کمی میشود.
شرکتکنندگان حاضر در این برنامه در مقابل ۴ داور که گفته میشود متخصص و فعال در حوزه کسب و کار نوین هستند، کسب و کار خود را معرفی کرده و برای گسترش آن تقاضای وام تا سقف یک میلیارد تومان را ارائه میدهند. سپس داوران با به چالش کشیدن فرد مورد نظر، کسب و کار او را مورد ارزیابی قرار داده و مزایا و معایب آن را بررسی میکنند.
در پایان هر برنامه یک نفر از سه شرکتکننده حاضر در استودیو با رای داوران و هیئت منصفه انتخاب میشود. سپس در پایان هر هفته مردم در اپلیکیشن روبیکا از بین دو فرد برنده شده در دو برنامه پنجشنبه و جمعه، فرد مورد نظر را انتخاب میکنند که به او برای گسترش کسب و کار خود، وامی تا سقف یک میلیارد تومان اعطا میشود.
یکی از ویژگیهای مسابقه «میدون»، لوکیشن استودیوی ضبط آن است که چسبیده به کافه «میدون» واقع در خیابان انقلاب است. کافهای به اسم برنامهای تلویزیونی که به نوعی با هربار پخش این مسابقه تلویزیونی، تبلیغ گستردهای برای آن در شبکه سه صورت میگیرد.
سیدمحمدحسین هاشمی گلپایگانی اصل که تهیهکنندگی این برنامه را برعهده دارد، در پاسخ به این پرسش که با توجه به مشکلات مالی صداوسیما در شرایط کنونی، بودجه این برنامه به چه صورت تامین شده، اظهار داشت: ما در حال حاضر اسپانسری نداریم و صندوق کارآفرینی امید هم تنها به شرکتکنندگان انتخاب شده وام میدهد. در واقع هزینه این برنامه توسط صداوسیما تامین میشود.
وی ادامه داد: به هر حال طبیعی است که در سال رونق تولید سازمان صداوسیما وارد حوزه کسبوکار شود. این هوشمندی مدیران است که بخواهند خودشان را به عنوان رسانه اصلی کشور همجهت با اسم سال کنند. در همین راستا این برنامه را پشتیبانی کردهاند. البته شاید ما برای فصلهای بعدی اسپانسر بگیریم اما تا امروز اسپانسری نداشتهایم.
هاشمی همچنین درباره اینکه آیا حمایت صداوسیما از این برنامه بازده مالی هم برای رسانه ملی دارد، بیان کرد: خیر. صداوسیما برای این برنامه تنها هزینه میکند.
وی درباره اینکه آیا کافه میدون واقع در خیابان انقلاب که به نوعی متصل به استودیو برنامه هست، متعلق به صداوسیما است، توضیح داد: این کافه برای سامانه میدون است. سامانه میدون هم مجموعهای جدا بوده که ذیل صداوسیما نیست. این سامانه چندین سال است که کار خود را شروع کرده و مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق(ع) از آن پشتیبانی کرده است.
این تهیهکننده در پاسخ به این پرسش که باتوجه به این توضیحات میتوان گفت، تعامل مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق(ع) و صداوسیما منجر به تولید برنامه «میدون» شده است، اظهار داشت: بله. اگر مستحضر باشید دانشگاهها مجموعههایی را حول خود دارند که فارغالتحصیلان خود را در آن نگه میدارند. سامانه میدون هم متعلق به مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق(ع) است.
هاشمی در بخش دیگری از صحبتهایش درباره چگونه شکلگیری مسابقه تلویزیونی «میدون» و تعامل با صداوسیما برای تولید این برنامه توضیح داد: کار ما دو سال پیش با تیزرهای یک دقیقهای در پایش شروع شد، که در آن به معرفی کسبوکارها میپرداختیم.
وی ادامه داد: این اتفاق در ابتدای برنامه پایش سهشنبهها پخش میشد. دوستان از آن آیتمها استقبال کردند، خدا لطف کرد و کمکم این آیتمها به یکربع، بیست دقیقه و حتی ۸۰ دقیقه برنامه پایش کسبوکار رسید؛ در آنجا آیتمی اضافه کرده بودیم به نام میدون کسبوکار که در واقع همین اتفاق برنامه میدون ولی خیلی سبک شده آن بود. به این صورت کارآفرینهای خرد را روی آنتن میآوردیم که در آن خود و کسب و کارشان را معرفی میکردند. بعد از آن خدا لطف کرد و دوستان از برنامه خوششان آمد و به برنامه حرف و حساب کسب و کار و جشنواره کارآفرینی کسب و کار رسیدیم. بعد از آن برنامه «میدون» با این پرداکشن روی آنتن آمد.
هاشمی همچنین درباره روند انتخاب شرکتکنندگان حاضر در برنامه از بین ۳ هزار علاقمندی که در سامانه میدون ثبتنام کردهاند، نیز توضیح داد: افراد در سامانه ثبتنام میکنند. سپس با آنها در سه سری مصاحبه شده که هر بار تعدادی ریزش میشوند. در نهایت آنهایی که متناسب با برنامه باشند و آیتمهای ما را داشته باشند، در برنامه حضور پیدا میکنند.
وی درباره اینکه آیا از شرکتکنندگان هزینهای دریافت میشود، نیز گفت: هیچ هزینهای از هیچکس گرفته نمیشود.
این تهیهکننده همچنین در پاسخ به سوالی درباره بودجه مسابقه تلویزیونی «میدون»، توضیحی ارائه نداد.
منبع: ایلنا
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
نظرات کاربران