سه شنبه, 29 اسفند ماه 1402

کد خبر: 726

تاریخ خبر: 1400/04/11

چگونه فناوری ها بودجه تبلیغات انتخاباتی را کاهش می دهند؟/ بازاریابی فناورانه در خدمت تبلیغات کاندیداها

آسیه فروردین- رشد مداوم فناوری، تاثیر بسزایی در رتبه بندی سیاسی داوطلبان داشته است. در این مطلب، تحلیل این دو حوزه زندگی مدرن یعنی پیوند فناوری و سیاست و نتایج حاصل از این رابطه متقابل، به همراه ابزارها و بودجه تبلیغات کاندیداهای انتخاباتی با توجه به ظهور فناوری ها، مورد بررسی قرار گرفته است. 

نامزدهای سیاسی از بسیاری جهات از فناوری استفاده می کنند. کانال های ارتباطی مختلفی که از طریق اینترنت ارائه می شوند، قدرت موثری در رشد افراد مختلف دارند. توییتر، فیس بوک و یوتیوب بسترهای رسانه ای قدرتمند ارتباطی هستند که می توانند به راحتی رتبه بندی نامزدهای سیاسی را افزایش دهند. هاوسلی معتقد است خواه تصدیق کنیم یا نشویم، فناوری در اکثر نژادهای سیاسی، عامل تعیین کننده است. از طریق فناوری، سیاستمداران می توانند به بودجه دسترسی پیدا کنند، صاحب نظرسیاسی شوند و هزینه کمتری را برای تبلیغات انتخاباتی و تبلیغ نامزدی خود بپردازند.


•    انتخابات و بازاریابی فناوری 
یکی از راه های تاثیر فناوری بر سیاست، جنبه مالی است. جمع آوری بودجه برای تبلیغات، عامل مهمی برای همه نامزدهای سیاسی است. این امر نیاز به ایجاد یک پاسخ عمودی به کل کشور یا منطقه هدف را به همراه دارد. این امر، یک مانع بزرگ است که توسط نامزدهای سیاسی تجربه می شود. اینترنت به «هاوارد دین»، سیاست¬مدار آمریکایی، یاری کرد تا کمک هایی را که برای دسترسی به بخش بزرگی از منطقه مبارزات انتخاباتی لازم داشت، دریافت کند.

نامزدها از طریق بازاریابی فناوری، اسپانسرهای مناسب برای حمایت از جنبه های مختلف مبارزات انتخاباتی خود دریافت می کنند. تبلیغات در اینترنت، روش ارزانی است زیرا برخلاف آنچه در رسانه های چاپی ارائه می شود، مجبور به انتشار مجدد نیست. این مورد در پیوندهای مختلفی که معمولاً قابل دسترسی هستند، نیز صدق می کند.


•    سیاستمداران و پادکست
اینترنت، سیاست مداران را قادر می سازد از پادکست استفاده کنند. اینترنت، پادکست را ارائه می دهد و همه را روزنامه نگار می کند. سیاستمداران از طریق پادکست، می توانند قدرت رسانه را به تصویر بکشند، بنابراین از معتبر بودن اطلاعات، اطمینان حاصل می کنند. خوداظهاری سیاستمداران از طریق کارشناسان، به راحتی از طریق پیام ها پخش می شود. تضمین صحت اطلاعات ارسال شده برای سیاستمداران دشوار است. همه به اینترنت دسترسی دارند و پادکست ها توسط هرکس قابل ارسال هستند. بنابراین یکپارچگی اطلاعات دشوار است و بسیاری از نامزدهای احتمالی ممکن است مجبور شوند ارتباط قابل تایید با دستاوردهای مختلف ایجاد کنند.

در مجموع، تبلیغات سیاسی از طریق پادکست ها یک روش معمول اما پرهزینه برای استفاده است. با این حال، منطقی است فرض کنیم در صورت استفاده صحیح، این فناوری، یک ابزار سیاسی فوق العاده قدرتمند است که کاملا بازدهی دارد. 

    انتخابات و تبلیغات رایگان اینترنتی
به گفته هاوسلی، تاثیر فناوری بر روی یک نسل معین، بسیار زیاد است. افراد جوان، تحصیل کرده و مرفه با نوآوری های فناوری ارتباط برقرار خواهند کرد. با ارائه مناسب، امتیازات برای داوطلبان کسب می شود. استفاده از جدیدترین فناوری، مطمئنا جوانان را به خود جلب می کند. ممکن است نسل قدیم در افزایش پیشنهادهای ریاست جمهوری تاثیر زیادی نگذارد؛ خصوصا اگر از طریق رسانه های اجتماعی انجام شود. نسل قدیم به سختی از اینترنت استفاده می¬کند اما نسل جوان به راحتی با این پلتفرم های رسانه-ای، ارتباط برقرار می کنند. سیاست مداران از این تمایز در فناوری برای کسب مزایای پیشنهادهای سیاسی خود استفاده می نمایند. 

روش دیگر برای بررسی موضوع، تفکر درباره اینترنت به عنوان ابزاری برای تبلیغات رایگان است. هیچ شکی نیست که انتخابات ریاست جمهوری پرهزینه است، زیرا برای پوشش کل منطقه برگزار می شود. از طرف دیگر، فیلم های سیاسی به راحتی امتیازات آنلاین ایجاد می¬کنند و این تبلیغات اینترنتی، در صورت راه اندازی صحیح، همیشه به مخاطبان موردنظر می رسد. افراد از طریق اشتراک¬گذاری ویدئو، تبلیغات لازم را انجام می دهند. ویدئوهای تولیدشده اضافی، هزینه ای ندارند، در حالی که در شبکه¬های اجتماعی، حتی ارسال اصلی نیز رایگان است.


•    فقط یک کلیک!
بدیهی است تبلیغات سیاسی از طریق استفاده از فناوری آسان¬تر شده؛ خصوصا از آنجا که دستگاه¬های فناوری متعامل و همزمان در دسترس قرار گرفته¬اند. استفاده از فناوری به عنوان ابزاری موثر برای برقراری ارتباط بین یک شخصیت سیاسی و مخاطب هدف، خردمندانه است. با استفاده از اینترنت، هر فرد سیاسی، می¬تواند فقط طی چند دقیقه شناخته شود و فقط طی چند ساعت، افکار عمومی درباره یک شخصیت سیاسی خاص، در یکی از گروه¬های اجتماعی رای¬دهندگان شکل می¬گیرد؛ حتی شهرت بد نیز می-تواند در یک چشم به¬هم زدن با استفاده از فناوری مدرن شکل گیرد. «شایعات» بد، غالبا خیلی سریع تر گسترش می یابد. با تاثیرات فراوانِ فناوری بر جامعه، به ویژه افکار عمومی، احتیاط در استفاده از اطلاعات مربوط به هر شخصیت سیاسی، بسیار مهم است، چون فقط با یک کلیک، خطر ایجاد یک تبلیغ مثبت را به یک تبلیغ منفی می دهید.

 

نظرات کاربران