تبلیغات استارتاپ شناخته شده حوزه حمل و نقل یعنی اسنپ در ال کلاسیکوی مشهور دنیا بین رئال مادرید و بارسلونا، موج تبلیغاتی و خبری ویژه ای را برای این شرکت ایجاد کرده و بسیاری از رسانه ها با پوشش رسانه ای گسترده، از آن به عنوان یک اتفاق مهم در عرصه بین المللی کردن برندهای ایرانی یاد کردند. با همه اینها تبلیغات برندهای ایرانی در فوتبال های معروف دنیا، برای اولین بار صورت نمی گیرد و چندین سال قبل نیز تبلیغ شرکت پارس آنلاین، در بازی دو تیم آتلتیکو مادرید و رنال مادرید، بازتاب وسیعی پیدا کرده بود.
به گزارش تبلیغات نیوز، زمانی که هم وطنان ما در کشور نام «اسنپ» در بازی ال کلاسیکو را در تبلیغات دور زمین با چشمان خود دیدند، علامت سوالی بالای سر آنها نقش بست که «تبلیغ یک برند ایرانی چگونه در محبوب ترین بازی اروپایی انجام شده است؟»
اگر شما هم مانند ما تماشاگر بازی شب یکشنبه رقابت دو تیم بارسلونا و رئالمادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو بوده باشید قطعا چشم هایتان زمان تماشای بازی با دیدن نام «اسنپ» گرد شده است.
چنین تبلیغی زمانی جذاب تر می شود که بدانیم تنها ما در داخل مرزهای کشور این تبلیغ را می دیدیم و ساکنان کشورهای دیگر تبلیغات مربوط به برندهای خود را. برای تماشاگرانی که از ایران الکلاسیکو را دنبال میکردند، این بازی یک تفاوت مهم با بازیهای قبل داشت. در تبلیغات دور زمین لوگوی اسنپ به چشم میآمد. در چنین عصری که عصر تبلیغات هوشمند و هدفمند است، چنین تبلیغاتی هنوز به تعداد انگشتان درست می رسد ولی برای شرکت های ایرانی که نیاز به حضور بین المللی دارند شاید راهکار جدیدی به نظر برسد. این تبلیغات مجازی کار شرکت «ISG» است که حق تبلیغ دور زمین بازی های لالیگا را خریده و برای هر کشوری که تصویر را می فرستد متناسب با آن، تبلیغات دور زمین را تغییر می دهد. برای اطلاع بیشتر از چنین تبلیغاتی پای صحبت های مدیر ارشد بازاریابی «اسنپ» نشستیم. گفتگوی «کسب و کار» با میثم ملاشریفی را در ادامه می خوانید.
با توجه به اینکه چنین تبلیغاتی برای مخاطبان جدید و جذاب است، چه شد به فکر شما رسید که چنین تبلیغی را انجام دهید؟
واقعیت این است که ماهیت برند «اسنپ» اساسا خلق اتفاقات تازه است و همواره تلاش میکند در هر حوزهای اولین و خلاقترین باشد. این موضوع نه تنها در مورد محور اصلی فعالیت «اسنپ» یعنی همان حملونقل هوشمند صدق میکند بلکه در راهاندازی سوپراپلیکیشن و ارائه دیگر خدمات هم کاملا به چشم میآید. در مورد تبلیغ الکلاسیکو هم دقیقا به همین صورت بود. ما میخواستیم از تبلیغات خلاقانهای استفاده کنیم که همسو با ماهیت برند «اسنپ» باشد. این شد که تصمیم گرفتیم در یکی از مهمترین بازیهای فوتبال دنیا که برای تماشاگران ایرانی هم محبوبیت زیادی دارد، حضور داشته باشیم.
در مورد هزینه و مالیاتی که بابت چنین تبلیغی باید پرداخت شود، توضیح دهید.
اساسا هزینه چنین تبلیغاتی در مقایسه با میزان بازخوردی که از مخاطب گرفته میشود و همچنین تاثیری که در ذهن آنها میگذارد، منطقی است؛ چراکه فوتبال یکی از ورزشهای مورد علاقه ایرانیهاست و مخصوصا الکلاسیکو هم که تماشاگران زیادی دارد، بنابراین هزینه چنین تبلیغی در مقیاس جامعه هدفش همخوانی دارد.
با توجه به اینکه «اسنپ» همیشه پیشتاز تبلیغات و راهکارهای جدید است این تبلیغ با چه هدفی انجام شد و آیا در برندینگ شما هم تاثیر خواهد داشت؟
این تبلیغ در راستای ماهیت برند «اسنپ» انجام شد؛ یعنی همان خلاقیت و تلاش برای ارائه خدمات به تازهترین شیوه ممکن. این اولین باری نیست که «اسنپ» در یک رویداد ورزشی و به خصوص فوتبالی دور زمین تبلیغ داشته است. پیش از این سال ۹۶ در بازی منچستریونایتد و لسترسیتی و همچنین چند ماه پیش در بازی رئالمادرید و سویا در لالیگا تبلیغ «اسنپ» دور زمین بوده است. ما علاوه بر الکلاسیکو، در لیگ برتر استقلال و پرسپولیس هم دور زمین تبلیغ داریم و به این ترتیب میتوانیم مقایسه کنیم که کدام مدل تبلیغاتی تاثیرگذاری بهتری دارد.
برای چنین تبلیغی چه ارتباطاتی لازم بود صورت بگیرد؟ با چه شرکتی ارتباط گرفتید و آیا با توجه به تحریم ها با مشکلی مواجه نشدید؟
سازوکار تبلیغات دور زمین در هر باشگاهی معمولا متفاوت است و سیاستهای تصمیمگیری آن به آژانس تبلیغاتی برمیگردد که مسئولیت آن را بر عهده دارد. ما هم برای تبلیغ در این بازی به آژانسی که مسئول تصمیمگیری بود ایمیل زدیم و درخواست همکاریمان را ارسال کردیم. بعد از اینکه مذاکراتمان به نتیجه رسید هم راهی برای پرداخت هزینه پیدا کردیم و توانستیم این کار را انجام دهیم.
در مورد اینکه این تبلیغات در چه کشوری پخش شد توضیح دهید.
تبلیغاتی که ما در الکلاسیکو داشتیم Digital replacement technology بود که ویژگی مهم این مدل تبلیغات این است که میتوان آن را به صورت هدفمند برای مناطق مختلف تغییر داد. مثلا در همین بازی الکلاسیکو تبلیغات «اسنپ» دور زمین را تنها مخاطبانی که از ایران بازی را دنبال میکردند، میدیدند و تماشاچیهای ساکن بقیه کشورها، هر کدام تبلیغ دیگری را میدیدند.
پنج سال قبل و یک برند ایرانی دیگر
به گزارش تبلیغات نیوز، دی ماه 93 نیز در جریان پخش بازی دو تیم اتلتیکو مادرید و رئال مادرید، تبلیغات شرکت پارس آنلاین دور زمین بازی توجه مخاطبان ایرانی برنامه تلویزیونی را برانگیخت. شرکت آویسی فوتبال ابتکار جدیدی برای تبلیغات دور زمین به کار برده که تبلیغات را هدفمند میکند و برای هر نقطه تبلیغات مرتبط را نشان میدهد. این نکتهای است که از نگاه مخاطبان تلویزیونی دور مانده است.
به نظر میرسد ترفند هدفمندسازی تبلیغات در بهترین حالت به اینجا میرسد که شرکتهای ایرانی نیز میتوانند برای بازیهای مهمی نظیر آرژانتین و برزیل تبلیغات دهند و از مجری پخش تبلیغات بخواهند که آن را تنها برای منطقه خاورمیانه به نمایش درآورد.
"آویسی فوتبال" در معرفی خود آورده است که یکی از معدود آژانسهای تبلیغاتی هستیم که قادر به انجام چنین کاری بوده و میتوانیم تبلیغات دیجیتال را جایگزین یکدیگر کنیم.
این شرکت قادر است به عنوان مثال پخش تبلیغات کنار زمین بازی بارسلونا و رئال مادرید در لالیگا را برای کشورهای مختلف، به شکلی متفاوت نمایش دهد.
این شرکت روش خود را نوعی ساختارشکنی در ارائه تبلیغات دانسته که هزینه انجام تبلیغات را نیز نسبت کمپینها بسیار کاهش داده و به هیچ عنوان قابل قیاس با تعرفه تبلیغات تلویزیونهای سراسری نیست.
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
5 ویژگی ضروری یک اپلیکیشن موبایلی برای موفقیت در تبلیغات و تجارت الکترونیک
فناوری، چگونه به پایداری کسب وکار کمک می کند؟
4 نکته مهم که باید در تجارت بیت کوین بدانید
تبلیغات رمزارزها و سه دلیل برای سرمایه گذاری در زمینه سکه های حریم خصوصی
ادغام شرکتهای موبایل و لوازم الکترونیکی مصرفی سامسونگ
بهترین، جذاب ترین و هیجان انگیزترین لپ تاپ های ۲۰۲۲ کدامند؟
مزایا و دلایل برون سپاری توسعه نرم افزار به شرکت های متخصص فناوری
متن کامل طرح مجلس درباره فضای مجازی و پیام رسان ها: جایگاه و وضعیت تبلیغات در پیام رسان های داخلی و خارجی
چگونه فناوری ها بودجه تبلیغات انتخاباتی را کاهش می دهند؟/ بازاریابی فناورانه در خدمت تبلیغات کاندیداها
تاثیر کرونا بر شاغلان روزنامه نگاری و آگهی رسانه ها/ روش های مقابله با کاهش درآمد آگهی آژانس های خبری در دوران کرونا
بررسی بازار سیاه آگهی های واکسن کرونا در جهان از ابتدا تا کنون + قیمت ها
7 باید و نباید اینستاگرام برای حساب های تجاری
نقدی بر مشتری مداری در شیوه پیگیری اقساط بانک مسکن/ بانک: اخطار است! مشتری: تهدید است! / هیچ وقت یک مشتری را تهدید نکنید!
نارضایتی مشتریان از "امن ترین پیک ایران" / الوپیک گفت پرونده شکایت زیاد است، می توانید به مراجع قضایی مراجعه کنید!
از تبلیغ تا ضدتبلیغ؛ واکسن ایرانی کرونا: بزنیم یا نزنیم؟!/ دوقطبی سازی سلامت در سایه تبلیغات
پرونده تبلیغات سایت های شرط بندی توسط سلبریتی ها: به نام کاربران، به کام قماربازان!
ماجرای شستا و آگهی مزایده 68 میلیارد تومانی ساختمان فدراسیون فوتبال
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا شد/ مقایسه و تحلیل هزینه تبلیغات انتخاباتی بایدن و ترامپ/ تبلیغات بیشتر = رئیس جمهوری؟!
تبلیغات ثبت نام و فروش واکسن «آنفلوآنزا» در فضای مجازی ممنوع است
تبلیغات رسانه ای و مدعیان طب سنتی، متهمان اصلی کاهش مصرف لبنیات در کشور! / تبلیغاتی که درباره روغن پالم شده، درست نیست
احراز هویت کاربران و کالاهای ارائه شده در حوزه خودرو و مسکن الزامی شد
کاهش حقوق بازیکنان بارسلونا به خاطر قطع درآمدهای ناشی از تبلیغات
16 پیشنهاد برای افزایش درآمد در دوران رکود با استفاده از تبلیغات
دستبند هوشمند شرکت «ردمی» وارد بازار شد
دستگیری کلاهبردار میلیاردی فروش داروی ضدکرونا
کمک مالی فیسبوک به رسانههای جهان در دوران «کرونا»
ماجرای تبلیغات گسترده ثبت نام یارانه کرونا و تسهیلات چهار درصدی: از شایعه تا واقعیت
فروش اینترنتی دارو ممنوع است
دستگیری عاملان انتشار اخبار و تبلیغات کذب کرونایی
گوگل: حذف میلیون ها تبلیغ ماسک و مواد ضدعفونی برای مبارزه با سودجویان کرونا
برخورد قاطع با منتشرکنندگان آگهیهای جعلی فروش اقلام دارویی و بهداشتی مرتبط با کرونا
از ادعا تا واقعیت: درآمد 285 میلیاردی تلویزیون از آگهی های سریال پایتخت/ هر قسمت 19 میلیارد
هزینههای تبلیغات ارزش افزوده چه زمانی به مشترکان برمیگردد؟
دستگیری فروشنده مواد ضدعفونی در سایت دیوار
وضعیت تبلیغات گردشگری و تورگردان ها در ایام کرونا/ وام ۱۲ درصدی کرونا حکم جریمه را دارد
صفر تا صد پنل نمایندگی پیامک
از "طبیعت" تا تراریخته: تیزری که صدای موافقان را درآورد/ واکنش شدید مرجع ملی ایمنی زیستی به تبلیغ روغن غیرتراریخته: تشویش اذهان عمومی است
مسابقه کرونایی «جان من ایران من»: از حمایت تا مبارزه
یک بام و دوهوای تبلیغات در ایام کرونا: حراجستون مرگ!/ الان بساط تان را جمع کنید/ رفاه در کرونا نیست
انواع شگردهای دروغین تبلیغات کرونایی: از ماسک تا محصولات ضدعفونی/ با 124 تماس بگیرید
فیس بوک، نمایش تبلیغات مرتبط با کرونا را ممنوع کرد
تبلیغات گسترده سایت های شرط بندی و تجربیات تلخ کاربران
پویش اینستاگرامی مجری مشهور برای رونق کارآفرینی زنان در عصر کرونا
داستان زندگی خلافکاری که صاحب برند شد!
تبلیغات گمراه کننده تویوتا علیه خودروهای برقی
چیزی به نام سلول بنیادی تخمک نداریم؛ تبلیغات آن، کذب است
تبلیغات ویروسی بدتر از ویروس کرونا
از اسنپ تا پارس آنلاین: جزییات تبلیغ برندهای محبوب ایرانی در ال کلاسیکوی محبوب دنیا
کرونا، نوروز و تبلیغات موسسات کنکور برای اردوی مطالعاتی!
تبلیغات و کرونا: از بهنوش بختیاری و تبلیغ شربت ضدکرونا تا بازار سوداگران ماسک و اقلام بهداشتی
انتقاد یونیسف و سازمان بهداشت جهانی از تبلیغات مضر صداوسیمای ایران برای سلامت کودکان
آگهی 18 + در مترو: رحم اجاره ای با 3 میلیون درآمد! +عکس
نظرات کاربران