تبلیغات نیوز - اگرچه گردهمایی ها و نمایشگاه های ملی و بین المللی کشور، فرصتی برای معرفی و ارتقای فروش محصولات و خدمات ایرانی به مشتریان، فضایی برای تبادل نظر بین شرکت کنندگان اعم از داخلی و خارجی با توجه به سطح برگزاری نمایشگاه و انعقاد قراردادهایی برای توسعه و رونق اقتصادی شرکت ها و سازمان ها به شمار می رود، اما در سال های اخیر، برگزاری برخی گردهمایی ها اعم از سمینار، همایش، جشنواره و نمایشگاه، با کیفیت های مختلف و بعضا بدون نظارت کافی از سی نهادهای ذیربط، در ازای دریافت مبالغ هنگفت و وعده خدمات متعدد، اعتراض شرکت کنندگان را به همراه داشته است. نمونه اخیر این موضوع، اعتراض برخی از شرکت کنندگان دومین کنوانسیون و نمایشگاه بین المللی GBG در تهران است.
دومین کنوانسیون بینالمللی GBG و نمایشگاه آن با رویکرد ورود و تداوم حضور در بازارهای منطقهای و جهانی به مدت سه روز از 27 تا 29 تیرماه در محل هتل فرودگاهی بینالمللی نووتل فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار شد.
بر اساس این گزارش، مجری اصلی برگزاری این نمایشگاه شرکت گروه تجارت جهانی حامد بارثاوا به مدیرعاملی افسانه رمضانی با همراهی شرکت مدیریت صادرات زرچکان به مدیرعاملی حامد رحیم پور ازغدی با برند تجاری GBG است که شرکت های مذکور در شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی شمال شرق کشور در مشهد مستقر هستند که سابقه سال ها فعالیت در زمینه خدمات تجاری را دارد و بهمن ماه سال گذشته نیز اولین کنوانسیون GBG را با حضور شرکت های داخلی و خارجی با موفقیت برگزار کرده اما ظاهرا برگزاری دومین کنوانسیون با حاشیه ها و اعتراضاتی همراه شده است.
بنا بر اعلام برخی از شرکت کنندگان معترض، در دومین کنوانسیون و نمایشگاه GBG قریب به 200 شرکت کننده اعم از تولیدکنندگان، شرکت های دانش بنیان و... در زمینههای مختلف صنعتی شامل ساختمان، نفت و گاز، غذا و دارو و... حضور یافتند با این حال، برخی از شرکت کنندگان در اعتراض به خدمات نامناسب و عدم اجرای تعهدات مجری برگزاری نمایشگاه، یک روز بعد از برگزاری، محل نمایشگاه را ترک کردند و سایر شرکت کنندگان ناراضی نیز انتقادات خود را به مسئولان برگزاری اعلام کردند.
به گفته این تولیدکنندگان، طبق توافق قبلی با مجری نمایشگاه، و با توجه به لحاظ کردن تمامی مشکلات ناشی از تحریم و ورود بازرگانان خارجی، قرار بود بیش از 40 تاجر خارجی از 12 کشور به عنوان مهمان در این نمایشگاه سه روزه در هتل حضور داشته باشند. علاوه بر این، بر اساس اعلام دبیرخانه کنوانسیون، «حدود 10 نفر از افراد دولتی صاحب منصب در حکومت های سوریه و عراق، علاوه بر این لیست {43 تاجر} در کنوانسیون حضور خواهند داشت.» این در حالی است که فقط 5- 6 تاجر حضور پیدا کردند که حتی هویت واقعی آنها مبنی بر اینکه واقعا بازرگان هستند یا خیر، معلوم نبود.
این شرکت کنندگان نمایشگاه GBG خطاب به تبلیغات نیوز اظهار داشتند: ظاهرا یکی از افرادی که به عنوان تاجر و نماینده دولت عراق به تولیدکنندگان حاضر در نمایشگاه معرفی شده، نه نماینده دولت عراق بوده و نه تاجر!
بر اساس این گزارش، فهرست بیش از 40 تاجر حاضر در دومین کنوانسیون بین المللی GBG طبق اعلام مجری برگزاری این کنوانسیون به شرح زیر است:
بر همین اساس، در متن اعتراض شرکت کنندگان آمده است: با اینکه حضور بازدیدکنندگان داخلی (ایرانی) در این نمایشگاه برای عموم، آزاد بوده، اما مسئولان برگزاری، اجازه بازدید عموم را ندادند. حتی عکس و فیلم مراسم که جزء تعهدات مجری برگزاری نمایشگاه در قبال شرکت کنندگان بوده، هنوز تحویل نشده است.
به گفته شرکت کنندگان، نکته عجیب در دومین کنوانسیون و نمایشگاه GBG، که عنوان بین المللی را نیز یدک می کشد، مراسم افتتاحیه و اختتامیه برگزار نشده است! و طبیعتا سود ناشی از عدم برگزاری این مراسم نیز به حساب مجری واریز شده است.
ضعف در برگزاری نمایشگاه و ارتباط با تجار بین المللی، صدای اعتراض پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس به عنوان یکی از شرکت کنندگان این نمایشگاه را نیز بلند کرده و در وب سایت خود به این موضوع اشاره کرده است:
«در مدت برگزاری این نمایشگاه، نمایندگانی از کشورهای عراق، سوریه، آذربایجان و بحرین از محل غرفه پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس بازدید کردند. البته باید بیان کرد با توجه به حضور گسترده شرکتهای بزرگ تولیدکننده در این کنوانسیون، تبلیغات فرامنطقهای مناسبی در این خصوص صورت نگرفته بود و به این صورت زمینه بسیاری از جهشهای صادراتی موثر فراهم نشد. بنابراین مراتب این کمکاری از طرف شرکتهای حاضر در غرفه به مسئولان برگزارکننده کنوانسیون اعلام شد.»
بر اساس اظهارات شرکت کنندگان معترض، از هر شرکت با توجه به متراژ غرفه و سایر امکانات و خدمات، بین 5 تا 15 میلیون تومان پول بابت ثبت نام و شرکت در نمایشگاه اخذ شده است که اگر میانگین آن را 10 میلیون تومان برای حدود 200 شرکت در نظر بگیریم، حدود 2 میلیارد تومان توسط برگزارکننده نمایشگاه دریافت شده در حالی که مجری برگزاری به تعهدات خود عمل نکرده است. این شرکت کنندگان مدعی هستند برگزاری نمایشگاه با کیفیت پایین و عمل نکردن به وعده ها، ضمن خسارت فراوان به تولیدکنندگان، مصداق کلاهبرداری و سوءاستفاده است.
این تولید کنندگان معترض خاطرنشان کردند: عدم پاسخگویی مناسب از سوی برگزارکنندگان نمایشگاه GBG، درخصوص مشکلات برگزاری و عمل نکردن به وعده های قبلی، ناگزیر موجب شکایت از مجری برگزاری نمایشگاه به مراجع قانونی شده است اما هنوز پاسخی به آن داده نشده است. (توضیح: متن اعتراض شرکت کنندگان معترض و شکایت آنها خطاب به دادسرای شهر فرودگاهی امام خمینی درخصوص نحوه برگزاری دومین کنوانسیون GBG در تبلیغات نیوز موجود و محفوظ است)
تولیدکنندگان معترض حاضر در دومین کنوانسیون و نمایشگاه GBG، تاکید کردند: انتظار این است که در سالی که به نام «رونق تولید» نامگذاری شده، جلوی این گونه سوء استفاده ها توسط اشخاص و شرکت های مجری برگزاری انواع گردهمایی ها و جشنواره ها و نمایشگاه ها گرفته شود.
این شرکت کنندگان همچنین اظهار امیدواری کردند نهادها و دستگاه های ذیربط، نظارت لازم را بر عملکرد شرکت هایی که به نام رونق اقتصادی فقط به دنبال منفعت شخصی خود هستند، داشته باشند تا تولیدکنندگان توانمند ایرانی در شرایط دشوار کنونی و در زمان تحریم، حضور موثر و واقعی در بازارهای ملی و بین المللی داشته باشند.
گفتنی است تبلیغات نیوز در راستای رسالت خود مبنی بر اطلاع رسانی شفاف، صادقانه و بی طرفانه، و حمایت از تمامی فعالان عرصه صنعت در حوزه های مختلف اعم از تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات، با انعکاس نظرات و دیدگاه های شرکت کنندگان دومین کنوانسیون و نمایشگاه بین المللی GBG، حق پاسخگویی و اظهارنظر را از سوی مجریان برگزاری این کنوانسیون و سایر دست اندرکاران این گردهمایی جهت انتشار محفوظ می داند و انتشار مطالب لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.
"کسبنو"؛ کمیپن تبلیغاتی جذاب بانک تجارت از پشتیبانی مالی فروشگاههای تندمصرف
سامانه یکپارچه بیمه ملت، نماد یوز ایران در عرصه بیمه درمان!
واتس اپ چگونه درآمدزایی می کند؟
آمارها و حقایقی درباره پیام رسانهای موبایلی: از فیس بوک و تلگرام تا واتس اپ با 2.8 میلیارد کاربر
میزان تاثیر افراد مشهور بر فروش از نگاه صاحبنظران تبلیغات
اهداف تبلیغات از نظر مدل داگمار
دیدگاه ساختگرایانه اجتماعی درباره تبلیغات
نسخه جدید همراه بانک تجارت در عصر پادشاهی اپلیکیشن ها
بیمه تجارت نو: حال خوب بیماران با حذف نسخه کاغذی دارویی
آینده تبلیغات فناوری پرداخت بدون کار بانکی: بیمها و امیدهای استفاده از NFC
نقد تبلیغات اسپانسری بیمه البرز در «شب خوش»: پازل ناتمام
تحلیل و بررسی تبلیغات طرح پذیرنده ملی بانک ملی: پل ارتباطی خانواده پرداخت الکترونیک: از پذیرندگان تا مشتریان
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات/ سعید میرشاهی عضو هیئت داوران قند پارسی شد
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
نظرات کاربران