تبلیغ در گوگل مسئله مهمی در سئو سایت است که در ادامه بررسی شده است که کدام نوع از تبلیغات برای سئو موثرتر است؟ آیا تبلیغ در گوگل اجباری و الزامی است و به چند دسته تقسیم میشوند؟
تبلیغ در گوگل تا چه میزان بر رشد یک سایت تاثیر گذار است؟
تبلیغ در گوگل چه میزان بر رشد یک سایت تاثیر گذار است؟
بعد از راه اندازی سایت، تبلیغ به دو منظور انجام میشود:
۱- معرفی سایت به مخاطبان ۲- افزایش رتبه سایت
در واقع با تبلیغات مناسب یک تیر و دو نشان زده میشود م سایت و شرکت به عموم مردم معرفی میشود و هم با کنار زدن میتوان جایگاهی در گوگل به دست اورد.
شاید در وهله اول برداشت از تبلیغاتی که گفته شد، تبلیغ در تلویزیون و بیلبوردها و فعالیت در شبکههای اجتماعی باشد، که البته این روش بسیار برای آشنایی افراد با محصولات و سایت موثر خواهد بود ، اما منظور در واقع تبلیغ در گوگل به منظور بهبود سئو سایت است.
تبلیغ در گوگل چیست؟
تبلیغ در گوگل یا گوگل ادوردز یک سرویس تبلیغاتی توسط گوگل برای شرکتهایی است که مایل به نمایش تبلیغات در گوگل و شبکه تبلیغاتی خود هستند. برنامه AdWords به کسب و کارها اجازه میدهد تا بودجه خود برای تبلیغات و پرداخت تنها زمانی که مردم بر روی تبلیغات کلیک میکنند تنظیم کند. سرویس آگهی تا حد زیادی بر روی کلمات کلیدی متمرکز است.
کسب و کارهایی که از AdWords استفاده میکنند میتوانند تبلیغات مربوطه را با استفاده از کلمات کلیدی ایجاد کنند که افرادی را که با استفاده از موتور جستجوی گوگل از وب استفاده میکنند، جستجو کنند. کلید واژه هنگامی که جستجو میشود آگهی را نشان میدهد.
هنگام انتخاب کلمات کلیدی برای کمپینهای AdWords ، گزینههای مختلف در دسترس هستند. گزینههای کلیدی شامل موارد زیر است:
بیشترین تعداد کاربران را با نشان دادن آگهی سایت هر زمان که کلمه کلیدی جستجو میشود، نشان میدهد.
فاکتور مطابقت : آگهی برای جستجوهایی که با عبارت دقیق مطابقت دارند نشان داده میشود.
Match exact: آگهی برای جستجوهایی است که دقیقا به طور انحصاری مطابقت دارند.
هنگام استفاده از کلمات کلیدی ادوردز نیز برای تعیین هزینه تبلیغات استفاده میشود. هر کلیدواژهای که انتخاب میشود، مقدار پیشنهاد قیمت هر کلیک (CPC) را خواهد داشت. پیشنهادات حداکثر مبلغی را که افراد مایل به پرداخت آن هستند را در هر بار کلیک آگهی (حداکثر هزینه هر کلیک) تعیین میکند. یک پیشنهاد CPC بالاتر میتواند در موقعیت بالاتری در صفحه نشان داده شود.
یکی از سختترین چالشها برای هر یک از بازاریابها یافتن منابع است به همین دلیل است که برخی از کسب و کارها در تبلیغات گوگل میلیونها دلار در سال صرف میکنند. اگر یک کمپین تبلیغاتی Google ایجاد شود که به نرخ سودآور تبدیل شده است، هیچ دلیلی برای مخارج خودسرانه در این کمپین وجود ندارد.
میتوان بودجه PPC خود را افزایش داد تا منافع افزایش پیدا کند. این باعث میشود که تبلیغات گوگل بسیار کارآمد برای کسب و کارهایی باشند که نیاز به بسیاری از منافع دارند، اما زمان و سرعتی کوتاه دارند.
در مقایسه با کانالهای بازاریابی سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی و مجله، بازاریابی آنلاین بسیار قابل اندازه گیری است و تبلیغات Google Advertising PPC یکی از قابل سنجش ترین کانالهای آنلاین است. اندازه گیری دقیق در جستجوگرها دشوار است زیرا همیشه نمیتوان دانست که چه اقداماتی باعث افزایش یا کاهش رتبه بندی شده است. رسانههای اجتماعی نیز میتوانند اندازه گیری شوند. در مقایسه، تبلیغات گوگل شفافتر است، برای کسب و کارهای جدید و وب سایتها، ممکن است چند ماه طول بکشد تا نتایج جستجوگرها را دید.
تبلیغ در گوگل یک راه حل عالی برای کسب و کارهای جدید است زیرا افراد مجبور نیستند به مدت طولانی منتظر بمانند تا نتایج را ببینند. در هنگام کار بر روی سئو ، میتوان منابع را در یک کمپین تبلیغاتی گوگل گذاشت و بلافاصله دریافت، برداشتها و کلیکها را شروع کرد. از آنجا که سرعت آن بسیار بالا است ، این نیز یک راه خوب برای تست این است که آیا یک کلمه یا مخاطب معین از طریق جستجوی آن به نتیجه دلخواه میرسند یا نه. به عنوان یک جایزه اضافه شده، اغلب میتوان در Google Ads ها بسیار کم هزینه شروع به کار کرد. مثلا ثبت نام تا ۱۶ دسامبر و دریافت یک ماه رایگان از تبلیغات.
گوگل در چند سال گذشته بسیاری از فرمتهای آگهی جدید را منتشر کرده است، از جمله آگهیهای لیست محصولات و تبلیغات ویدئویی در یوتیوب. گوگل انگیزه دارد که این کار را انجام دهد، زیرا افراد تبلیغهای جذابتر را بیشتر کلیک میکنند و به این ترتیب درآمد بیشتری برای گوگل است. کلیکهای بالا برای تبلیغ کننده خوب است، پس بهتر است از این فرمتهای تبلیغاتی و فرمتهای جدید استفاده شود.
تبلیغات Google مکمل تلاشهای بازاریابی دیگر است. بازاریابی یک روش بسیار قدرتمند برای استفاده از تبلیغات برای هدف قرار دادن افرادی است که علاقمند به یک کسب و کار هستند. با استفاده از بازاریابی گوگل Ads، میتوان بازدید کنندگان گذشته را به وب سایت خود برگرداند (این افراد ممکن است افراد را از طریق رسانههای اجتماعی، وبلاگ خود، یک کلیک بر روی صفحه محصول از یک ایمیل ارسال شده، و غیره پیدا کنند).
منبع: خبر رسمی
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
نظرات کاربران