ویروس کووید-۱۹ این روزها همهی جزئیات زندگیمان را تحت تاثیر خود قرار داده است. دانشگاهها و مدارس تعطیل است. ساعت کاری ادارات دولتی کاهش یافته و مسئولان وزارت بهداشت مدام برعدم اجتماع و رعایت موارد بهداشتی تاکید میکنند. کنکوریها هم از این قاعده مستثنی نیستند، هر چند که کنکور چند سالی است که برای برخی مرگ و زندگی شده و برای برخی دیگر کسبوکار پُر سود! شیوع کرونا حالا روی دیگری از سوداگری این موسسات را نشان داده است. موسساتی که اردوهای مطالعاتی نوروزی خود را هنوز لغو نکردهاند و در حال ثبتنام داوطلبان کنکور هستند.
به گزارش تبلیغات نیوز، تعطیلات نوروز زمان مهمی برای داوطلبان کنکور است، اگر در سالهای اخیر کنکور داده باشید یا برنامههای تلویزیونی مشاوران کنکور را دیده باشید میدانید چقدر بر استفاده از این دوران به اصطلاح طلایی تاکید شده است. این مشاوران در برنامهها و جلسات خود مدام مثال داوطلبانی را میزنند که در طول سال تحصیلی هیچ نخواندهاند و وقتی اردوهای مطالعاتی را شرکت کردهاند یا در دوران نوروز خوب درسخواندهاند به رتبهی دلخواه خود دست یافتهاند!
داوطلبان کنکور سراسری در ایام تعطیلات نوروز، یا اردوهای مطالعاتی مدرسه را انتخاب میکنند یا تصمیم میگیرند برنامهریزی برای این دوره را به موسسات مشاوره کنکور بسپارند. دستهی سومی هم وجود دارند که در خانه یا کتابخانه درس میخوانند. در اردوهای مطالعاتی نوروز، دانش آموزان از صبح تا شب با یک برنامه درسی مشخص درسهای خود را مرور و جمعبندی میکنند.
کرونا، موسسات مشاوره کنکوری را از خواب ژاپنی بیدار میکند؟
در سایت یکی از همین موسسات مشاوره کنکور که مدعی است متفاوتترین و بزرگترین اردوی مطالعاتی کشور را برگزار میکند گفته شده که قرار است در این اردو که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار میشود صبحها پیلاتس گروهی برگزار شود و آرکوتایپهای یونگ به شرکتکنندگان آموزش داده شود تا داوطلبان به مراحل عمیقتری از خودشناسی دست یابند.
در برنامه نوروزی این موسسه آمده که ثبتنام کنندگان قرار است روزانه ۱۱ ساعت درس بخوانند و صبحانه، ناهار و عصرانه هم به آنها داده میشود. بعد از این که دهها و یا شاید صدها داوطلب در کنار یکدیگر ناهار را صرف کردند باید ۱۵ دقیقه بنا بر فرهنگ ژاپنی در کنار یکدیگر با موسیقی مخصوص خواب کوتاه ظهرگاهی داشته باشند!
تماس ما با این موسسه کنکوری گویای این است که این اردو با وجود شیوع کووید-۱۹ لغو نشده و به گفتهی آنها، همچنان قرار است در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شود. این در حالی است که کلاسهای آموزشی حضوری این دانشگاهها و بقیه دانشگاههای تهران و برخی دیگر از شهرستانها به دلیل شیوع کرونا لغو شده است.
پزشک و پرستار در اردوهای مطالعاتی نوروزی
یک موسسهی دیگر مدعی است در اردوهای مطالعاتی نوروز ۹۹ قرار است با توجه به شیوع کووید-۱۹ پزشک و پرستار در اردو مستقر باشند و چینش داوطلبان با فاصلهی مناسب باشد. آنها میگویند در این اردوی چند روزه برنامه غذایی داوطلبان جوری اصلاح میشود که ایمنی بدن شرکتکنندگان بالا رود.
در اطلاعیهای که در وبسایت این موسسه آمده گفته شده همه ملزم به استفاده از دستکش، مایع ضدعفونیکننده و ماسک هستند و محیط اردو پس از هر واحد مطالعاتی استریل میشود. در پایان این اطلاعیه نوشتهاند که خودشان هم نگران این موضوع هستند اما چون ظرفیت ثبتنام محدود است داوطلبان ثبتنام را انجام دهند. شهریه پیش آنها محفوظ میماند و متناسب با شرایط و زمان تصمیمات اخذ میشود.
با شمارهی یکی دیگر از این موسسات تماس میگیرم و جزئیات برگزاری اردوی نوروزی را میپرسم. میگویند فعلا که قرار نیست لغو شود اما اگر "ماجرای کرونا" ادامه داشته باشد و این اردو لغو شود هزینهای که بابت پیشثبتنام پرداخت کردهاید را باز میگردانیم. این اردو قرار است در دانشگاه تهران برگزار شود و هزینهی شرکت در آن، در صورتی که از پکیجهای غذایی آنها استفاده کنیم یک میلیون و نهصد و پنجاه هزار تومان است البته میتوانیم ناهار و میان وعده و شام را از خانه بیاوریم و ۴۵۰ هزار تومان از مبلغ مذکور کم میشود.
اپراتور یکی دیگر از موسسات مطرح کنکور که آزمونهای آزمایشی هم برگزار میکند درباره اردوهای مطالعاتی نوروز امسال میگوید هنوز مشخص نیست که این اردو برگزار شود. برخی را ثبتنام کردهایم و اگر شما هم بخواهید ثبتنام میشوید تا ببینیم شرایط چه میشود.
در این که کنکور در سالهای اخیر تبدیل به تجارت پُر سود همین موسسات کنکوری و برخی دبیران و مشاوران کنکوری شده است هیچ شکی نیست، اما در شرایط فعلی که کسبوکارهای بسیاری تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفتهاند و در آستانه سال نو معیشت بخش قابل توجهی از مردم و به خصوص طبقه متوسط و پایین جامعه متاثر از کووید-۱۹ است برگزاری اردوهای مطالعاتی نوروزی که در آنها تعداد زیادی از افراد ساعتهای طولانی قرار است کنار یکدیگر باشند جای تعجب است.
نکته قابل توجه در این میان، مشارکت برخی دانشگاهها در این بازار است. دانشگاههایی که با دریافت مبالغی محیط آموزشی خود را در اختیار این موسسات میگذارند، در حالی که اعلام کردهاند کلاسهای آموزشی حضوری دانشگاه را به دلیل شیوع کرونا تا نیمه فروردین لغو کردهاند.
منبع: ایسنا
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
5 ویژگی ضروری یک اپلیکیشن موبایلی برای موفقیت در تبلیغات و تجارت الکترونیک
فناوری، چگونه به پایداری کسب وکار کمک می کند؟
4 نکته مهم که باید در تجارت بیت کوین بدانید
تبلیغات رمزارزها و سه دلیل برای سرمایه گذاری در زمینه سکه های حریم خصوصی
ادغام شرکتهای موبایل و لوازم الکترونیکی مصرفی سامسونگ
بهترین، جذاب ترین و هیجان انگیزترین لپ تاپ های ۲۰۲۲ کدامند؟
مزایا و دلایل برون سپاری توسعه نرم افزار به شرکت های متخصص فناوری
متن کامل طرح مجلس درباره فضای مجازی و پیام رسان ها: جایگاه و وضعیت تبلیغات در پیام رسان های داخلی و خارجی
چگونه فناوری ها بودجه تبلیغات انتخاباتی را کاهش می دهند؟/ بازاریابی فناورانه در خدمت تبلیغات کاندیداها
تاثیر کرونا بر شاغلان روزنامه نگاری و آگهی رسانه ها/ روش های مقابله با کاهش درآمد آگهی آژانس های خبری در دوران کرونا
بررسی بازار سیاه آگهی های واکسن کرونا در جهان از ابتدا تا کنون + قیمت ها
7 باید و نباید اینستاگرام برای حساب های تجاری
نقدی بر مشتری مداری در شیوه پیگیری اقساط بانک مسکن/ بانک: اخطار است! مشتری: تهدید است! / هیچ وقت یک مشتری را تهدید نکنید!
نارضایتی مشتریان از "امن ترین پیک ایران" / الوپیک گفت پرونده شکایت زیاد است، می توانید به مراجع قضایی مراجعه کنید!
از تبلیغ تا ضدتبلیغ؛ واکسن ایرانی کرونا: بزنیم یا نزنیم؟!/ دوقطبی سازی سلامت در سایه تبلیغات
پرونده تبلیغات سایت های شرط بندی توسط سلبریتی ها: به نام کاربران، به کام قماربازان!
ماجرای شستا و آگهی مزایده 68 میلیارد تومانی ساختمان فدراسیون فوتبال
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا شد/ مقایسه و تحلیل هزینه تبلیغات انتخاباتی بایدن و ترامپ/ تبلیغات بیشتر = رئیس جمهوری؟!
تبلیغات ثبت نام و فروش واکسن «آنفلوآنزا» در فضای مجازی ممنوع است
تبلیغات رسانه ای و مدعیان طب سنتی، متهمان اصلی کاهش مصرف لبنیات در کشور! / تبلیغاتی که درباره روغن پالم شده، درست نیست
احراز هویت کاربران و کالاهای ارائه شده در حوزه خودرو و مسکن الزامی شد
کاهش حقوق بازیکنان بارسلونا به خاطر قطع درآمدهای ناشی از تبلیغات
16 پیشنهاد برای افزایش درآمد در دوران رکود با استفاده از تبلیغات
دستبند هوشمند شرکت «ردمی» وارد بازار شد
دستگیری کلاهبردار میلیاردی فروش داروی ضدکرونا
کمک مالی فیسبوک به رسانههای جهان در دوران «کرونا»
ماجرای تبلیغات گسترده ثبت نام یارانه کرونا و تسهیلات چهار درصدی: از شایعه تا واقعیت
فروش اینترنتی دارو ممنوع است
دستگیری عاملان انتشار اخبار و تبلیغات کذب کرونایی
گوگل: حذف میلیون ها تبلیغ ماسک و مواد ضدعفونی برای مبارزه با سودجویان کرونا
برخورد قاطع با منتشرکنندگان آگهیهای جعلی فروش اقلام دارویی و بهداشتی مرتبط با کرونا
از ادعا تا واقعیت: درآمد 285 میلیاردی تلویزیون از آگهی های سریال پایتخت/ هر قسمت 19 میلیارد
هزینههای تبلیغات ارزش افزوده چه زمانی به مشترکان برمیگردد؟
دستگیری فروشنده مواد ضدعفونی در سایت دیوار
وضعیت تبلیغات گردشگری و تورگردان ها در ایام کرونا/ وام ۱۲ درصدی کرونا حکم جریمه را دارد
صفر تا صد پنل نمایندگی پیامک
از "طبیعت" تا تراریخته: تیزری که صدای موافقان را درآورد/ واکنش شدید مرجع ملی ایمنی زیستی به تبلیغ روغن غیرتراریخته: تشویش اذهان عمومی است
مسابقه کرونایی «جان من ایران من»: از حمایت تا مبارزه
یک بام و دوهوای تبلیغات در ایام کرونا: حراجستون مرگ!/ الان بساط تان را جمع کنید/ رفاه در کرونا نیست
انواع شگردهای دروغین تبلیغات کرونایی: از ماسک تا محصولات ضدعفونی/ با 124 تماس بگیرید
فیس بوک، نمایش تبلیغات مرتبط با کرونا را ممنوع کرد
تبلیغات گسترده سایت های شرط بندی و تجربیات تلخ کاربران
پویش اینستاگرامی مجری مشهور برای رونق کارآفرینی زنان در عصر کرونا
داستان زندگی خلافکاری که صاحب برند شد!
تبلیغات گمراه کننده تویوتا علیه خودروهای برقی
چیزی به نام سلول بنیادی تخمک نداریم؛ تبلیغات آن، کذب است
تبلیغات ویروسی بدتر از ویروس کرونا
از اسنپ تا پارس آنلاین: جزییات تبلیغ برندهای محبوب ایرانی در ال کلاسیکوی محبوب دنیا
کرونا، نوروز و تبلیغات موسسات کنکور برای اردوی مطالعاتی!
تبلیغات و کرونا: از بهنوش بختیاری و تبلیغ شربت ضدکرونا تا بازار سوداگران ماسک و اقلام بهداشتی
انتقاد یونیسف و سازمان بهداشت جهانی از تبلیغات مضر صداوسیمای ایران برای سلامت کودکان
آگهی 18 + در مترو: رحم اجاره ای با 3 میلیون درآمد! +عکس
نظرات کاربران